Vikariat

Ønsker<3

Elsker forumet
Har et vikariat som går ut til sommeren.. Hva gjør jeg da? Har vært så dum å sakt opp min faste jobb for noen mnd siden for å gå inn i et vikariat :/ var jo ikke helt etter planen dette da.. Jobber i bhg! Men når dei lyser ut vikariat for meste år, bør jeg søke da?

hmmm... dilemma. Er det ikke muligheter for å ta litt ekstra heller? Når vikariatet er over? Ferievikar? Snakk med sjefen, så kanskje du får hjelp.

Spør om sommervikariat. hvis ikke så regner dem jo ut foreldrepenger fra de betse 6 av 10 siste mnd

Er det ikke sånn at så lenge du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst 6 mnd av 10 før du starter på permisjonen, så har du rett til foreldrepenger? Tror det. Så da rekker du kanskje det?

Jeg har også vikariat frem til sommeren, men har heldigvis fått permisjon fra min faste jobb. MEN jeg vil veldig gjerne ha fast der jeg er nå, et fantastisk sted å jobbe! Spent på om det lar seg gjøre nå.... :/

Men jeg tenker litt sånn at når jobbene til neste år blir lyst ut, sånn i mai, så må jeg søke, for jeg trenger jo en jobb å komme tilbake til? Og om jeg er gravid eller ikke skal vellikke ha noe å si når dem ansetter? Er kommunalt det er snakk om..

Når vikariate er oer så er de jo sommer feire.. Og rekner med jeg er sykemeldt da :/ men er ikke de noe om at en kan være sykemeldt fra vikariate går ut til man går i permisjon?

Når vikariate er oer så er de jo sommer feire.. Og rekner med jeg er sykemeldt da :/ men er ikke de noe om at en kan være sykemeldt fra vikariate går ut til man går i permisjon?

Nå beveger jeg meg på utrygg grunn, for dette kan jeg lite om. MEN jeg tror det er slik at når vikariatet ditt er over så kan du få dagpenger, ikke sykepenger. Du har jo da ingen jobb å være sykemeldt fra.

Men jeg ville forsøkt som du skriver over, søk på faste stillinger. Det skal ikke ha noenting å si at du er gravid.

:)

Jeg har det samme:) når jeg skal fortelle det til jobben så tenker jeg å spørre om kan få kontrakt til slutten av august i stede, har jobbet siden september, og se skriver kontrakter på halv år, så har akkurat skrevet ny:) kunne tenkt meg å jobbe etter permisjon og de liker meg veldig godt, så da håper jeg at de kan hjelpe meg:) hvis ikke så er sommeren letteste tiden å få seg rask og kort jobb:)

Jeg midlertidig ansatt, og akkurat nå har jeg bare kontrakt ut mars (!).
Vi hadde egentlig tenkt å vente til jeg fikk noe fast, men vi fant til slutt ut at vi ikke gadd å sitte å vente på det lenger. Har tenkt å sende CV'n min til et par andre avdelinger på kontoret i tilfellet det blir noe ledig der i fremtiden, så jeg får krysse fingrene. Hvis ikke håper jeg at jeg kan få jobbe her fram til permisjonen ihvertfall.

Har forresten hørt at det ikke er uvanlig å bli sykemeldt dersom en mister jobben mens en er gravid, men jeg vet ikke hvor snille leger er i forhold til det lenger...

Jeg kan jo være heldi å få et nytt års vikariat, men tenker om jeg ikke får de så er jo tilkallingsvikar et alternativ, men jeg vet at jeg mest sansynli ikke kommer til å klare å ta noe serli me vakter i aug viss jeg får bekkenløsning slik jeg har fått før :/ så jeg håper virkli at sykmelding er løsningen!

Har du prøvd å ta en telefon til NAV? Båre for å få råd og høre hvordan regelverket er? Evt om du er organisert? Jeg er organisert i fagforbundet, og har mått masse hjelp og veiledning :)

Jeg var i noenlunde samme situasjon som deg, bortsett fra at jeg fikk perm fra fast jobb. Så ikke helt det samme. Men jeg ba om et møte med sjefen, fortalte rett ut hvordan saken er, og lurte på om de fortsatt ville ansette meg videre. Og det ville de :) Jeg jobber også i Bhg, og har en veldig forståelsesfull sjef :) Hadde ikke det forrige arb.plass.

Jeg tror hvertfall at ærlighet er noe arb.giver setter pris på.

Er klar over at det ikke alltid vil være det smarteste å gjøre som jeg, men kan være lurt å tenke igjennom alle muligheter. :)

men tror du de er lurt å søke på vikariata som blir lyst it nå før ferien? Kommer til å fortelle de til sjefen snart, men er ikke helt klar ennå.. Er kommunalt ansatt :) så er jeg best kvalifisert så har dei vell ingen grunn til å ikke ansette meg selv om jeg muligens ikke kommer til å startefør i mars april?

Kan jo ringe nav, men får jo som regel feil svsr fra dei!

Back
Topp