Vikar og sykemelding...

• Trådstarter Trådstarter Frk.Celin
  • Opprettet Opprettet
F

Frk.Celin

Guest
Jeg står mellom å fortsette å være vikar der jeg jobber eller søke fast stilling i samme jobben. Saken er at jeg egentlig ikke vil jobbe der fast. Vi prøver å blir gravid, og tenker kanksje å søke fast bare for å få mest mulig fødselspenger... Men hvis jeg fortsetter å være vikar, og plutselig blir så dårlig at jeg blir sykemeldt, hva da?? Er det en fast sum uansett, eller tar de utgangspunkt i de siste lønningene.. ?[8|]

ORIGINAL: vilhababy22

Jeg står mellom å fortsette å være vikar der jeg jobber eller søke fast stilling i samme jobben. Saken er at jeg egentlig ikke vil jobbe der fast. Vi prøver å blir gravid, og tenker kanksje å søke fast bare for å få mest mulig fødselspenger... Men hvis jeg fortsetter å være vikar, og plutselig blir så dårlig at jeg blir sykemeldt, hva da?? Er det en fast sum uansett, eller tar de utgangspunkt i de siste lønningene.. ?[8|]

Hvis du fortsetter som vikar, og blir sykmeldt, får du den lønna du har som vikar under hele den perioden du er sykmeldt. Faren er at vikarkontrakten din går ut under sykmeldingsperioden, og da vil du kunne risikere lavere utbetalinger under permisjonen, om du plutselig står uten jobb. Om du er tilkallingsvikar, vil NAV regne et gjennomsnitt av lønningene dine, så hvis du har jobbet lite i perioden før du blir sykmeldt, vil det trekke ned.
Jeg ville søkt fast og evt vært der til du startet en evt. permisjon, og så heller søkt andre jobber etterpå.  [:)] LYkke til!

Back
Topp