Vikar i 4 år

jenny77

Forelsket i forumet
Jeg har et spørsmål til dere som jeg håper dere kan hjelpe meg med[:)]
Jeg har vært vikar i kommunen i 5 1/2 år. Er det sånn at jeg kan kreve fast jobb da? Eller er det bare en uskreven regel? Har prøvd å google, men ble ikke noe klokere av det[8|]

Skal gjøre det imorra, tenkte jeg. Men den tillitsvalgte vi har på jobben, har sagt at det er ansettelses-stopp i kommunen, så jeg kommer ingen vei med det. Og at jeg ikke kan kreve noe som helst, men sende en søknad.
Skal snakke med ei litt høyere i systemet, for det er ikke mye tillit hos henne jeg har snakka med[:-]

Man må ha vært sammenhengende vikar. Man kan ikke ha vært i morspermisjon, og man bør ha hatt kontrakt gjennom alle ferier.

ORIGINAL: Fru Riskorn

Man må ha vært sammenhengende vikar. Man kan ikke ha vært i morspermisjon, og man bør ha hatt kontrakt gjennom alle ferier.

Feil, mammapermisjon telles også men har du hatt ulønnet omsorgspermisjon så telles ikke denne tiden.

Hør med Fagforbundet, de skal kunne hjelpe deg med dette. Lykke til![:)]

Tror ikke de har lov til å ha deg som vikar så lenge [8|] Husker ikke hvor lenge man kan være vikar før man har rett på fast, men du har i hvert fall jobbet lengre enn det.....

ORIGINAL: *knerten*

Feil, mammapermisjon telles også men har du hatt ulønnet omsorgspermisjon så telles ikke denne tiden.

Det stemmer ikke i min kommune i alle fall. For den saken har vi vært igjennom til topps i kommunen.

ORIGINAL: *knerten*

Det stemmer ikke i min kommune i alle fall. For den saken har vi vært igjennom til topps i kommunen.

Her har vi heldigvis både kommune og Fagforbund som holder til regelverket og som ser til at morpermisjon også telles med når det gjelder overnevnte problemstilling. Kjedelig at ikke Fagforbundet/Kommunen der du bor følger de samme reglene.

Back
Topp