Vikar..foreldreperm..penger??

*Tessa*

Gift med forumet
Noen som vet hvordan de regner ut foreldre penger ? Jeg jobber nå frem til desember i et vikariat. Men etter det har jeg ikke mer jobb. Kan jeg i det heletatt får forldrepenger om jeg ikke jobber de siste 5 mnd før termin?

Jeg tror du må ha jobbet/hatt inntekt i de siste 6 av 10 mnd når du går ut i perm for å få penger under permisjonen...

Du må ha hatt inntekt 6 av de siste 10 mnd før permisjonen, og at gorldrepengene blir da regnet ut fra de 6 beste månedene om du har jobbet flere enn 6 mnd.

såvidt jeg har forstått det, så er det et lite smutthull der, dvs. At hvis du blir 100% sykemeldt FØR vikariatet ditt er over, får du fortsatt den sykelønnen til du evt blir friskmeldt eller går ut i permisjon..

Ser du jobber i bhg. Ta å sett deg opp må vikarliste. Så får du nok jobbet mer om kroppen klarer det. :)

Sist va det 6 av di 10 siste mnd! Men har en vennine som skal ha i januar, å var veldigt beskymret, for di på nav hadde sagt at di reknet ut inntekten for di 12 siste mnd, og gikk ut i fra det!?!?

Trodde også de regnet gjennomsnittet av de beste 6 mndr, men det stemmer ikke. Det er gjennomsnittet fra 1 år eller lenger, de går ut ifra, om man har varierende inntekt da.

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app

Back
Topp