Vikar for fastlege

Ivvi

Forelsket i forumet
Har vært sykmeldt av og på i sommer, grunnet kvalme, bekkenplager, blodtrykktull m.m. Fastlegen var på ferie, så jeg måtte til vikar for nye blodprøver og fornyet sykemelding. Dette var en ung dame. Tross i min helsetilstand og sykemelding fra fastlege, ville hun ikke gi meg sykemelding. Hun sa at graviditet ikke var noen sykdom. og siden jeg visste fra forrige svangerskap hvor dårlig jeg kunne risikere å bli, så var vel denne graviditeten ganske dårlig planlegging. Hun sa også i et spydig tonefall: "det finnes noe som heter prevensjon.."

Jeg trodde ikke mine egne ører, og har brukt noe tid på å fordøye dette. Hva skal man si til sånt?! :-O
 
Fy søren, sånn skal man rett og slett ikke si! Har fått høre liknende fra nav, men en lege skal da virkelig holde seg proff!! Hadde nok blitt satt ut selv... Vet ikke helt hva man skal gjøre med sånn jeg..
 
Jeg sniker her,men måtte bare.. fy for ei kjerring! Sånn oppførsel burde rapporteres! Ikke at jeg vet hvor man melder fra om sånt,men det er IKKE greit å behandle pasienter sånn!




*Gutt 2010*
*Jente 19/6-13*
 
Kontakt fylkeslegen og lever en klage. Ikke finn deg i den type behandling!

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Lever klage! Fy faen, sånn oppfører man seg ikke som lege! Hurpe..
 
  • Liker
Reactions: H27
Kontakt fylkeslegen og lever en klage. Ikke finn deg i den type behandling!

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
Signerer!! Dette må du ikke finne deg i !!

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app
 
Dette er totalt forkastelig og uakseptabelt. Lever klage!


Venter et lite gull i februar 2014!
 
KLAG!
 
Jeg syns og du skal klage. Dårlig gjort. Men hva gjør du nå da i forhold til sykemld?
 
Drittkjerring!!!
 
Sniker fra februar.. Hun kan neppe har vært gravid selv noen gang. Nei graviditet er ikke en sykdom i seg selv, men den kan føre til ulike "sykdommer" eller symptomer slik at en ikke er i stand til å jobbe. Jeg hadde blitt utrolig skuffet! Hun kan ikke vite hvordan du har det, det er det kun du som kan, og da bør hun høre på deg.
Jeg hadde bedt om å få komme til en annen lege. Håper det ordner seg for deg!:)


Termin 09.februar med første frøet:)
 
Takk for respons og støtte! Jeg melder ifra til fylkeslegen.. Unner ingen andre å få et slikt slag i trynet. Fastlegen min er tilbake fra ferie, og prøver å ordne med tilbakedatert sykemelding. Det kan visst bli problematisk med Nav, men han sa at han skulle ta seg av det, og at jeg ikke skulle bekymre meg. Og han sa også noe om at neste gang han skulle ha fri var det en annen lege som skulle vikariere.. Så det er kanskje ikke bare jeg som har kommet med negative tilbakemeldinger, tenker jeg.
Selvom det er ubehagelig å klage, er det viktig.. Et slags samfunnsansvar, tenker jeg - det kan jo bidra til at andre slipper å oppleve det samme.
 
  • Liker
Reactions: H27
Takk for respons og støtte! Jeg melder ifra til fylkeslegen.. Unner ingen andre å få et slikt slag i trynet. Fastlegen min er tilbake fra ferie, og prøver å ordne med tilbakedatert sykemelding. Det kan visst bli problematisk med Nav, men han sa at han skulle ta seg av det, og at jeg ikke skulle bekymre meg. Og han sa også noe om at neste gang han skulle ha fri var det en annen lege som skulle vikariere.. Så det er kanskje ikke bare jeg som har kommet med negative tilbakemeldinger, tenker jeg.
Selvom det er ubehagelig å klage, er det viktig.. Et slags samfunnsansvar, tenker jeg - det kan jo bidra til at andre slipper å oppleve det samme.
Tilbakemelding er så viktig, helt enig med deg!!! Hvordan skal folk kunne gjøre en bedre jobb dersom ingen gir de en vurdering av arbeidet de gjør?! :p
 
Det finnes dessverre mange leger med slike holdninger i helsevesenet (jobber der selv). Det er så slitsomt i seg selv å være gravid og dårlig, om man ikke skal måtte kjempe mot legen også. Bra du klager.
Selv har jeg en fastlege som mener at graviditet ikke er en sykdom, og som tror at jeg kommer til å falle utenfor arbeidslivet om jeg blir 100% sykmeldt. Særlig..
Noen som har erfaring med å bytte fastlege midt i en graviditet/ sykdomsperiode hvor man har sykmelding?
 
Back
Topp