Videosamtale Fosterdiagnostikk

Ametyst83

Forumet er livet
Vi som prøver :)
Februarbarna 2023
Marsboerne 2023
Har blitt henvist til det, men fikk brev om videosamtale. Noen andre som har opplevd det?

Er det TUL og NIPT pga alder eller noe annet?

Har blitt henvist til det, men fikk brev om videosamtale. Noen andre som har opplevd det?

Det er nok bare for å kartlegge også avtale hvilke tester du skal ta og når du skal ha ultralyd. Så det erstatter ikke hele fosterdiagnostikkundersøkelsen. Jeg hadde slik samtale per telefon og fikk da avtalt at jeg skulle ta blodprøve og få TUL i uke 13

Det er nok bare for å kartlegge også avtale hvilke tester du skal ta og når du skal ha ultralyd. Så det erstatter ikke hele fosterdiagnostikkundersøkelsen. Jeg hadde slik samtale per telefon og fikk da avtalt at jeg skulle ta blodprøve og få TUL i uke 13
Åja, tusen takk. Skjønte ikke no siden ingen av de jeg kjenner har hatt det. Men tenkte det måtte være en informasjon time. :)

Jeg snakket med jordmor først , hun ordnet henvisning samme dag. Neste dag ringte de fra sykehuset. Deretter kom brevet :)
Fastlegen min som sendte henvisning, jeg har ikke tatt kontakt med JM enda. Men, ja noen vil ha videosamtale mens for andre holder det med en tlf :hilarious: må ærlig si at jeg syntes det er litt unødvendig med Video samtale.

Fastlegen min som sendte henvisning, jeg har ikke tatt kontakt med JM enda. Men, ja noen vil ha videosamtale mens for andre holder det med en tlf :hilarious: må ærlig si at jeg syntes det er litt unødvendig med Video samtale.
Kanskje legen foretrekker å se deg :hilarious: folk er forskjellige. Han jeg snakket med var vanskelig å forstå, så kanskje video er bedre??? Men da må man jo stelle seg først, det er kjedelig :happy8

Jeg har vart to ganger på fosterdiagnostikk, 2019 og nå, på StOlavs og 2019 var KUB test og etter det NIPT( selv med god KUB pga historie vår) og nå bare NIPT. De har aldri ringte meg eller snakket så mye om hva testen er for. Jeg visste jeg trengte å vite og ville spørre hvis jeg trengte mer info men... Så tenker at det er veldig bra at dere egentlig får veiledning og mer informasjon i forhånd :Heartred

Kanskje legen foretrekker å se deg :hilarious: folk er forskjellige. Han jeg snakket med var vanskelig å forstå, så kanskje video er bedre??? Men da må man jo stelle seg først, det er kjedelig :happy8
Ikke sant, men jeg kjenner at jeg ikke er så hypp på det og tenker en tlf hadde vært heltinna for :hilarious: så tror jeg kommer til å ta en tlf å høre om det.

Last edited:
Høres rart ut. Er 39 år og var fastlegen min som sendte henvisning til fosterdiagnostikk som i mitt tilfelle medførte nipt og tul. Fikk aldri noen infotime(men burde kanskje ha hatt det?:pompus:)Men ut ifra hva andre har svart her skjønner jeg at praksisen er litt forskjellig

Høres rart ut. Er 39 år og var fastlegen min som sendte henvisning til fosterdiagnostikk som i mitt tilfelle medførte nipt og tul. Fikk aldri noen infotime(men burde kanskje ha hatt det?:pompus:)Men ut ifra hva andre har svart her skjønner jeg at praksisen er litt forskjellig
Ikke infotime her. jM fortalte, lege fortalte, jm på sykehus informerte ifm samtykke. Men det er jo mye info på nett…

Ulik praksis på de forskjellige sykehusene bare :)

Ringte i dag og er informasjon og vi vil få dato for testen. Sa jeg heller ønsket en tlf samtale i stede for video samtale noe som var forståelig :)

Back
Topp