Videoovervåkning når man bor i blokk!

FancyPants

Forumet er livet
Da jeg kom hjem i dag ser jeg at utleieselskapet har montert opp overvåkingskameraer utenfor her jeg bor. De har hengt opp skilt med videoovervåket område. Er det lov?

I tillegg til mange andre regler som har kommet i det siste begynner jeg å syns det er nok nå, egentlig.
Jeg liker ikke at noen skal videoovervåke inngangen til hjemmet mitt. Mulig jeg er sær men..

vet ikke om d er lov - men vet at man må ha skilt om overvåkning (ser du har skrevet at d er der)....er nok grunneier/utleier som bestemmer om han vil ha

ORIGINAL: Alexandra82

Det er vel lov så lenge det er opplyst om det og det ikke er direkte krenkende.

Er jo synd da, men er vel også mer og mer nødvendig dessverre.

Ja, de har nok sitt på det rene. Jeg kjenner bare at jeg ikke liker å bli overvåket sånn, selv om jeg ikke gjør noe galt akkurat.[8D]

Det trengs virkelig ikke her heller. Liten by, stille bakgård, veldig sjelden bråk og uvelkomne gjester. Derfor syns jeg det er rart. Meningen er at folk skal føle seg tryggere når det er overvåket, jeg føler meg bare overvåket, jeg.

det er lov så lenge det er opplyst om det ja

Vi har også overvåkningskameraer i borettslaget. I søppelrommet, ved inngangsdøra og i garasjen.

Jeg tenker nok litt annerledes enn deg, for jeg priser meg lykkelig over at det er overvåkning her.
Og det er ikke sånn at det sitter en person å ser på hva som skjer hele tiden. Det bruker opptakene kun om det skjer noe, feks om man blir overfalt, noen som sniker rundt i blokka, innbrudd, tyveri, hærverk osv.

Og det er lovlig så lenge det er opplyst at det er overvåkning på stedet og hvem som eier utstyret.

ORIGINAL: Skorpio82

Vi har også overvåkningskameraer i borettslaget. I søppelrommet, ved inngangsdøra og i garasjen.

Jeg tenker nok litt annerledes enn deg, for jeg priser meg lykkelig over at det er overvåkning her.
Og det er ikke sånn at det sitter en person å ser på hva som skjer hele tiden. Det bruker opptakene kun om det skjer noe, feks om man blir overfalt, noen som sniker rundt i blokka, innbrudd, tyveri, hærverk osv.

Og det er lovlig så lenge det er opplyst at det er overvåkning på stedet og hvem som eier utstyret.

Ja, det er sikkert annerledes i Oslo, der hadde sikkert jeg også vært glad for det.

Jeg venner meg nok til tanken, syns bare det er litt rart akkurat nå.

Back
Topp