vibrator???

Martha2

Gift med forumet
har akkurat hørt at man ikke bør bruke vibrator og andre dirregreier under svangerskapet.. eller ihvertfall i begynnelsen. stemmer det? noen som har peiling? og hvorfor i såfall?

har hørt at man bør ungå det under hele svangerskapet, pga at det kan gjøre livmoren mer moden eller noe, er ikke helt sikker

Det er snakk om kun oppi vagina da.... bruk gjerne på utsiden liksom.
Ellers ville vel de færreste ha noe ålreit sex i svangerskapet [:D][:D][8D]

Bra det var lov på utsiden da, ellers hadde det blitt rimelig kjedelig her i gården iallefall... [:)]

ORIGINAL: spinnville*badeand

Kan forstyrre hjerterytmen til fosteret ......

Det er jo bare tull og tøys..

ORIGINAL: geena_88

har hørt at man bør ungå det under hele svangerskapet, pga at det kan gjøre livmoren mer moden eller noe, er ikke helt sikker

Jaja da er det jo bare å sette i gang da[:D]

ORIGINAL: TonjeJenta

Det er snakk om kun oppi vagina da.... bruk gjerne på utsiden liksom.
Ellers ville vel de færreste ha noe ålreit sex i svangerskapet [:D][:D][8D]

sikker?

man skal jo feks ikke bruke vibrerende fotbad under svangerskapet.. og det er tross alt til føttene..[:D]

ORIGINAL: Sicily

Jeg har også hørt det,(til og med fra jordmor sist jeg gikk gravid) og tør ikek ta sjansen. Med mindre noen kan slenge frem noe som overbeviser meg om annet.

Hvorfor er det tull???

ORIGINAL: leoleo

Hvorfor er det tull???

Forstyrre hjerterytmen til babyen? Hehehehe... Fostre liker faktisk vibrering. [;)] Hvis en skarve vibrator er farlig, er det mye annet "normalt" som også er farlig. Vanlig samleie f.eks..

Hvorfor er det tull???

Forstyrre hjerterytmen til babyen? Hehehehe... Fostre liker faktisk vibrering. [;)] Hvis en skarve vibrator er farlig, er det mye annet "normalt" som også er farlig. Vanlig samleie f.eks..

har lest det ikke er farlig å bruke den utvendig for å stimulere klitoris, men at om man bruker den innvendig kan den stimulere mormunnen sånn at fødselen kan starte.
Har også lest at jordmødre og produsenter av sexleketøy ikke anbefaler bruk innvendig fordi det kan forstyrre hjerterytmen til fosteret.Dette fordi enkelte vibratorer har så kraftig vibrering.

Men nå er dette bare noe jeg har lest. Selv har jeg null peiling så vil ikke anbefale noen hverken det ene eller det andre..

har lest det ikke er farlig å bruke den utvendig for å stimulere klitoris, men at om man bruker den innvendig kan den stimulere mormunnen sånn at fødselen kan starte.

Dette skal ihvertfall være riktig. Vet om mange som har brukt vibrator utvendig under svangerskapet.

Har hentet denne teksten fra artikkelen "sex i svangerskapet" av jordmor Siri von Krogh

Det er ingenting i veien for å bruke vibrator når man er gravid. Men bruk den ikke opp inni skjeden med vibreringen på -for man vet lite om hva vibrering kan gjøre med mormunnen. Utvendig og på klitoris er det helt ok.

For kraftig stimulering med harde gjenstander (her er ikke penis medregnet) kan stimulere mormunnen til fødsel, så det bør man være forsiktig med.

Dvs ikke så mye til selve samleiet, for den ligger veldig godt beskyttet inne i livmoren med fostervann rundt seg som virker som støtdemper. Men den kan kjenne orgasme hos mor, fordi en orgasme gjør at livmoren trekker seg sammen. Man mener at dette kjennes som mild massasje for babyen, og at den liker det.

Back
Topp