Vibrasjoner nederst i magen

ofRivia

Andre møte med forumet
Hei! Er 32 uker på vei og har flere ganger den siste uken opplevd en slags rytmisk vibrering helt nederst i magen/over livmorhalsen som varer i 5-10 min., og jeg får ikke noe svar fra jordmor eller lege på hva dette kan være. Det er omtrentlig en bevegelse i sekundet, evt. litt hurtigere. Hvilket utelukker hikking vil jeg tro. Jeg tror heller ikke at det er babyen som tisser.

Kan det være leamus/nerve i klem hos meg? Det smeller litt i ryggen min etter at jeg kun begynte å sove på siden. Eller er det slik det føles når babyen forsøker å feste hodet? Det jeg er nervøs for er hvis det er noe nevrologisk hos babyen, et anfall av noe slag. Men han var helt fin ved siste ultralyd, han hadde bare litt høy puls under CTG (men fin når jeg tok på nytt etterpå). Er frustrerende at de som jobber med dette aldri hadde hørt om noe slikt, så jeg håper noen andre her inne har samme erfaring og kanskje vet hva det er :)

Hei! Er 32 uker på vei og har flere ganger den siste uken opplevd en slags rytmisk vibrering helt nederst i magen/over livmorhalsen som varer i 5-10 min., og jeg får ikke noe svar fra jordmor eller lege på hva dette kan være. Det er omtrentlig en bevegelse i sekundet, evt. litt hurtigere. Hvilket utelukker hikking vil jeg tro. Jeg tror heller ikke at det er babyen som tisser.

Kan det være leamus/nerve i klem hos meg? Det smeller litt i ryggen min etter at jeg kun begynte å sove på siden. Eller er det slik det føles når babyen forsøker å feste hodet? Det jeg er nervøs for er hvis det er noe nevrologisk hos babyen, et anfall av noe slag. Men han var helt fin ved siste ultralyd, han hadde bare litt høy puls under CTG (men fin når jeg tok på nytt etterpå). Er frustrerende at de som jobber med dette aldri hadde hørt om noe slikt, så jeg håper noen andre her inne har samme erfaring og kanskje vet hva det er :)
Jeg aner ikke hva det er, men er ganske sikker på at jeg har det samme – så du er i hvert fall ikke alene.

Har ikke spurt, og for så vidt ikke tenkt tanken at noe er galt. Har hatt flere ultralyder og kontroller hos vanlig jordmor uten at det har vært antydning til noe galt.

Om ikke noen har en plausibel forklaring her så kan jeg huske å spørre min jordmor når jeg skal til henne på onsdag. :happy:

Jeg aner ikke hva det er, men er ganske sikker på at jeg har det samme – så du er i hvert fall ikke alene.

Har ikke spurt, og for så vidt ikke tenkt tanken at noe er galt. Har hatt flere ultralyder og kontroller hos vanlig jordmor uten at det har vært antydning til noe galt.

Om ikke noen har en plausibel forklaring her så kan jeg huske å spørre min jordmor når jeg skal til henne på onsdag. :happy:

Det er godt å høre at jeg ikke er den eneste da. Kan jeg spørre hvor langt du var på vei når du begynte å kjenne dette?

Det hadde vært interessant å høre hva jordmoren din sier, hvis du husker på det :)

Jeg har tenkt der kan være fostervannet som dirrer eller noe sånn, når babyen turner rundt inni der

Jeg har også kjent dette men aldri spurt, regnet med at det var vanlig bevegelse. Jeg er 33 uker i dag og har kjent det jevnt ila siste del av svangerskapet, av og til veldig voldsomt. Alt fint på siste ul i uke 31. Vil tro det er vanlig og dermed ikke indikasjon på noe nevrologisk, om vi så kunne kjenne anfall i magen så hadde dette nok vært noe de informerte om....deler for øvrig din frustrasjon på generelt grunnlag over helsevesenets manglende kunnskap om svangerskap/vilkårlig hvem som har kunnskapen.

Det er godt å høre at jeg ikke er den eneste da. Kan jeg spørre hvor langt du var på vei når du begynte å kjenne dette?
Husker ikke, men er ikke noe nytt. Er 36+6 i dag. Jeg har egentlig tenkt hikke, men det er nok litt i hyppigste laget som du er inne på.

Jeg har tenkt der kan være fostervannet som dirrer eller noe sånn, når babyen turner rundt inni der
Haha! Kanskje det!
Jeg har for øvrig fått fornyet forståelse for hvorfor turning er så innmari populært hos unger. (Flere år med venteliste her.) :joyful:

Vil tro det er vanlig og dermed ikke indikasjon på noe nevrologisk, om vi så kunne kjenne anfall i magen så hadde dette nok vært noe de informerte om....
Så mye som vi skal passe på og være obs på osv så har du nok et godt poeng der!

Det er betryggende at flere opplever det samme, i alle fall. Som dere er inne på, så hadde vi vel fått beskjed dersom det var noe alvorlig man bør være obs på, siden det ser ut til at det er relativt vanlig :happy: Har dere noen bekken- eller ryggplager? Jeg leste på et forum at noen hadde denne dirringen, og fikk beskjed av kiropraktoren om at det var relatert til noe i ryggen (tror jeg) og at det måtte løses opp i før fødselen for at det skulle gjøre mindre vondt. Men tenker det like gjerne kan være humbug fra kiropraktorens side.

Jeg hadde også sånne vibrasjoner/rykninger. Det var baby som «skalv» på armer eller bein. Hun gjorde det når hun kom ut også :p

Har også hatt dette og vært ukentlig til kontroll/ultralyd pga tvillinger så tror ikke det er noe gale :)

Jeg hadde også dette da jeg gikk gravid med datteren min som nå er 7 mnd og uten nevrologiske skader :) har ikke peiling på hva det var, men kjentes ut som det vibrerte:hilarious:

Det var faktisk en av de få tingene jeg klarte å kjenne under min graviditet. Snipp er i dag 13 måneder og har ikke hatt noen anfall direkte. Så tror ikke det kan være noe sånt.

Takk for at dere forteller om deres erfaringer :happy:Det er jo absolutt beroligende. Fascinerende med disse forskjellige bevegelsene. Nervepirrende til tider å følge med på, men hvilket privilegium å få oppleve. Og så søtt at de dirrer og skjelver, bl.a. når de tisser :cat:

Back
Topp