Vi vil, men får det ikke til...

RoZapus

Betatt av forumet
Oversktiften sier vel alt, gjør den ikke?[;)]

Vi er et par, jeg på 21 og han på 23. Vi har både hund og katt.
Vi har forsøkt litt sånn av og på i snart to år, men vi har enda ikke fått til noe.
Ikke noe som har gitt et resultat i alle fall.

Jeg har visst siden jeg var 14 at jeg kunne få problemer med å bli gravid, da jeg har for lite østrogen i forhold til testosteron.
Den gangen da gikk jeg på p-piller for å se om det hjalp på hormonnivåene mine, og det gjorde det jo.
Men det hjelper ikke mye når jeg ikke går på de lenger.

Jeg har ingen mens, og ingen eggløsning.

Den nye legen (som ikke er vattn verd) han mener at jeg er PCOS, og at det eneste jeg
kan gjøre er å gå ned i vekt. Han sa det aldri direkte, men det var ganske tydelig at han mente at dette er min egen skyld,
og at jeg får bare ta konsekvensene av det.

Han vil ikke høre på at hormonnivåene min har vært feil i mange år, fordi jeg er overvektig, og det er min egen feil.
Overvekten jeg har nå har jeg fått de tre siste årene, så er ganske sikker på at det ikke er det som gjør det.
Ikke er jeg så veldig stor heller, bruker str 44/46 i bukser og L/XL i gensere og tskjorter.

Jeg gikk til gynekolog, som gav beskjed om at det ikke er noe gale med hverken livmor, eggstokker eller noe annet!
Hun mente det måtte være hormonellt.

Jeg har fått pergotime av den tidligere legen min, for å teste om det hjalp.
Første kuren ble jeg gravid, var 2 mnd og 2 uker på vei da jeg mistet.
Andre kuren ble jeg gravid, men to dager etter at testet var tatt mistet jeg.
Tredje gangen ble jeg gravid uten bruk at hverken piller eller noe annet.
Men jeg klarte å falle i trappen hjemme, og der var det over...... 

Etter den siste hendelsen orket jeg ikke mer, jeg var psykisk utslitt, og gav beskjed til mannen min at nå tar vi en pause på ubestemt tid.

Nå har en av mine nærmeste venniner blitt gravid, og jeg er overlykkelig på hennes vegne!
Jeg er ikke sjalu eller misunnelig, (veldig deilig å slippe det!)
Men jeg er litt trist, siden jeg ikke skal klare det.

Nå har vi begynt på en ny kur med pergotime, så håper vi at det går denne gangen. Er på tabelett nr 2 i dag, og da er det tre stykker igjen. Så da er det bare til å vente og se :-) Ønsk meg lykke til :-)
 
Masse lykke til[:D]
 
Tusen takk[:)]

Hadde meg en knekk i går kveld, det ble litt for mye at jeg plutselig skulle sitte og kjenne på alle disse følelsene som jeg har skjøvet langt bak i bevisstheten en plass... Så da ringte jeg mamma, og nå kommer hun på besøk i dag.

Har en hel masse triste, fæle tanker i hodet i dag, men siden mamma kommer på besøk, så har jeg litt husarbeid jeg kan sysselsette meg med.

Så håper jeg at tankene blir litt mer positive etterhvert :-)
 
Merker godt på kroppen at jeg går på pergo.... Hissig som et fly og hetetokter.... Håper at jeg blir gravid denne gangen, så jeg slipper å ta pergo mer....
 
ORIGINAL: Aleana

Merker godt på kroppen at jeg går på pergo.... Hissig som et fly og hetetokter.... Håper at jeg blir gravid denne gangen, så jeg slipper å ta pergo mer....

 
Kjenner meg godt igjen. Dette SKAL gå bra !!!!!!! Masse lykke til
 
ORIGINAL: ElinR

krysser for at du blir gravid med pergo nå[:D]
 
Tusen takk alle sammen! Det varmer[:D]

Hetetoktene har roet seg litt ned nå, men er enda skikkelig oppfarende og irritabel....
Satser på at det roer seg ned etterhvert nå....

Jeg håper det går denne gangen, jeg stresser ikke så mye med det som jeg har gjort tidligere.
Før så drømte jeg at jeg hadde baby og sånn nesten hver eneste natt, det gjør jeg ikke denne gangen.

Jeg håper at siden jeg ikke tenker så intenst mye på det nå som jeg har gjort de andre gangene, vil hjelpe meg til å  holde stresshormonene på et minimum....

Jeg har bestemt meg for å ta en test rundt den 25 mai. Da har det gått litt over en mnd, og da håper jeg at alt er bra[;)]

Merker jeg driver på å leter etter tegn nå, om jeg går mye på toalettet, hvordan fordøyelsen er, og ikke minst om jeg kjenner noen "murringer" i magen.

Har egentlig ikke merket så mye, foruten at jeg er veldig ofte på toalettet....
Så håper det er et positivt tegn[:D]

Så nå er det bare til å vente.......
 
Kjenner jeg begynner å bli litt redd nå....
Jeg håper nesten at det ikke er noen spire, rett og slett fordi jeg er så redd for å miste igjen....

Jeg har bestemt meg for å ta en test på fredag, jeg klarer ikke å vente lenger...
Hver gang jeg kjenner en antydning til noe smerter/murring i magen, så bare tenker jeg " faen, nå skjer det igjen... "

Jeg vet ikke hva som er "normale" smerter, og hva som ikke er det, siden jeg har mistet alle gangene tidligere.

Jeg har litt "graviditetstegn" som jeg kjenner igjen fra tidligere, som ømme bryster, kviser og treg mage.
Men samtidig så lurer jeg på om det kan være bivirkninger av pergotime.

Men hva er egentlig "normale" smerter? små stikkinger i siden, og små muringer i magen (litt som menssmerter bare mye mildere) også litt småvondt i korsrggen..
Dette er normalt, sant?
 
Krysser alt som går an og krysse for deg vennen. xxxxxxxxxxxxxxxxxxx <3<3<3
 
jeg klarte ikke la vær å teste, og den ble selvsagt negativ...
Hvorfor lærer jeg aldri???

Vet egentlig at det er litt tidlig, så tror jeg drøyer an til helgen før jeg tester igjen...

Men nå er jeg i dødsdårlig humør, og kjenner at jeg egentlig bare har lyst til å gå å legge meg..... [:(]

Får ta å gå ut i solen og se om det hjelper litt på[;)]

Håper dere andre der ute har en strålende dag!!! [:D]
 
Vet ikke hva jeg skal si, håper det snart er din tur og at vi snart kan begynne og feire sammen...
Tenker på deg hele tiden og ber for at det snart vil feste seg en liten spire hos deg også...
Evig glad i deg vet du vennen... <3<3<3<3  ---<---<---<@ 
 
<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
 
Nei det er ikke noe kjekt.....

Tok en ny i dag. Negativ den også.
Men hvis det ikke har skjedd noe, så skal jeg jo få mentrasjon...
Og ingen tegn til blødning her....


Nå har jeg riktig nok ingen syklus å forholde meg til, så jeg får bare vente og se.
Men tror nok at løpet er kjørt, og at det bare er å vente på at blødning skal begynne... [:'(]
 
Testoman som jeg er, tok jeg enda en test i går ettermiddag.
Den var også negativ.
Men jeg får stadig ømmere bryster, og jeg kjenner det småkribler/småmurrer i magen...
Klarer ikke å ligge på magen å sove lenger, så øm er jeg...
 
Ikke noen tegn til blødning heller.
 
Alle de negative testene sier jo sitt; jeg er ikke gravid.
Men så lenge jeg ikke har begynt å blø, så klarer jeg ikke å kvitte med med tanken på at jeg kansje er det....  Har sittet og småfantasert om kjøp av babyutstyr, om hvordan vi skal feire julen i år hvis jeg er gravid da, om hvordan vi skal organisere flyttingen til det nye huset til sommeren, og alt mulig rart.
 
Samtidig så kjennes det så vondt ut å tenke alle de tankene, for jeg er så redd for at jeg skal dette så veldig langt ned igjen hvis jeg mister enda en gang......
 
Jeg sitter med en følelse av at jeg ikke vet nå, og det irriterer. Kan ikke jeg bare få et endelig ja eller nei?
 
Jeg har bestemt meg for at jeg tar en til test på fredagen når jeg står opp (jobber nattevakter denne uken). Og er den også negativ, og jeg ikke får noen blødninger eller noe i løpet av helgen, da ringer jeg lege på mandag og ber om en undersøkelse, om det så er UL eller blodprøver eller hva det nå blir...
 
Kjenner at jeg har lyst til å håpe på at det er en liten spire inni der, og at den bare lurer meg, men er så redd for å bli skuffet igjen.....
 
Huff....
Merker det at jeg ikke har godt av å sitte på jobb på nattevakter helt alene...
Litt for mange tanker som surrer i hodet...
 
Tok en test i går ettermiddag (torsdag) når jeg stod opp. Negativ den også.
Men i løpet av de syv timene jeg sov, måtte jeg opp en tur på toalettet.
Har vært sånn de siste dagene, og det er det samme på dagtid. Jeg har kuttet ned på vannmengden jeg drikker, for jeg orker ikke å løpe på toalettet hele tiden, men det har ikke hjulpet....
 
Tror jeg er en symptomjeger uten like for tiden.... Blæh![:'(][:@]
 
Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke bare kan slå meg til ro med de negative testene og bli ferdig med det!
Håper det er en god grunn til at jeg er så "obsessed" denne gangen...
 
Skal ringe inn på legekontoret i dag og bestille time, så jeg kan få et endelig svar, og komme med videre, om det så er med eller uten spire i magen.
Blir helt utslitt av dette tankekjøret som er nå...[&o][&o][&o][&o][&o][&o]
 
 
huff så vanskelig situasjon, håper liksom av hele mitt hjerte at det er en liten spire der jeg ! Må oppdatere så fort du vet noe på fredag da! Krysser fingrene for deg !
 
tok en test til, den også negativ... men etter en 6-7 min kom det opp en svaaak strek til... Så lurer litt nå..
Har i alle fall tatt steget til å bestille meg legetime, skal til lege på onsdagen (19.) så vi får se hva han sier da. Jeg vil gjerne vite det, for jeg har en time til MR den 22. og da vil jeg avbestille den. Tar ingen sjangser...

Så da er det bare til å vente og se.... [8|]
 
da blir det MR på meg lørdagen.
Begynte å blø 17. mai, og var hos legen i dag. Jeg har nok mistet.... :S

Men det har nå kommet noe bra ut av dette, nå skal jeg endelig få en skikkelig utredning.
Legen sender en henvisning til Haukeland Sykehus, så nå håper jeg at jeg endelig skal få noen svar.

Så da er det bare til å vente på brev i posten, om når jeg kan forvente å komme til :-)

Best å fokusere på det positive nå, orker ikke å være nedfor hele tiden....

Så nå går jeg ut i solen og koser meg, skal slappe av og ikke tenke på en dritt!
Gleeeeder meg :-D
 
Lenge siden jeg har skrevet noe her inne, kjenner at jeg trenger å få litt tanker på "papiret".
Jeg var hos legen, var enda en spontanabort, så nå skal jeg på utredning på kvinneklinikken i november.
Bare 6 mnd å vente[8D]
Skal uansett ikke klage, jeg trenger den pausen...

Jeg har også bestemt meg for å se om jeg klarer å gå ned i vekt, slik at det ikke blir noe som blir debattert når jeg er på KK.

Ellers så har jeg fått tante rød på besøk, 27. juni, så håper at hun har bestemt seg for å komme på regelmessige besøk nå :-) Har ikke hatt det siden jeg sluttet på p-pillen for noen år siden, så håper at jeg får en stabil syklus nå :-)

Kjenner det at det er litt deilig å slippe å prøve, og bare ta livet med ro. Trenger denne pausen :-)

Så bare ser jeg frem til å få noen svar i november :-)
 
Back
Topp