Vi var på UL på fredag

Love4two

Forumet er livet
Da har vi vært på UL også [:)] Terminen ble flyttet 1 uke og 1 dag fram, så vips så er jeg i halvveis [:D]
Alt stor bra til. Babyen var så livlig og legen/jordmor på sykehuset måtte jobbe litt for å få tatt sine bilder og målinger i riktig vinkel [:D] Hun var veldig opptatt av å undersøke at alt stod bra til at å finne kjønn var aldri et spørsmål hun tok opp. Så da vi var ferdige spurte jeg om hun hadde sett etter hvilket kjønn babyen var og hun svarte nei, fordi hun ikke hadde ville se etter, det fikk være en overraskelse mente hun. Jeg ble jo en liten smule overrasket selv, men hadde jo lest at de ikke ble prioritert av alle å se etter kjønnet. Får se om jeg klarer å holde meg, omjeg kanskje ikke ønsker en UL senere i svangerskapet på en privat klinikk.
Babyen vår er trolig veldig fotogen [:D] , en liten linselus kanskje. Den snudde seg med ansiktet opp mot ultralydhodet hele tiden, så legen/jordmor måtte forflytte hodet raskt. Babyen hadde veske i urinblæra og i magesekken også [:)] Utrolig var som kan være spennende å observere [:D][:D] Måtte feire at alt var bra med et nytt design på tickeren [:)]

Så koselig det hørtes ut... Om du hadde veldig lyst å vite kjønnet så er det litt dumt at hun ikke spurte.... selv er jeg enig med henne - er litt spennende å ikke vite også?

Godt å høre at alt er bra med babyen!! Men jeg syns det er litt rart at de tar den avgjørelsen om ikke å se etter kjønnet uten å spørre dere hva dere vil..[8|] 

Gratulerer med å ha kommet halvveis [:D][:D]

Vi sørget for å si i fra så fort vi kom inn til ul timen vi. Ba henne se etter hvilket kjønn det var om hun kunne se det. [:)]

ORIGINAL: lisa79

Godt å høre at alt er bra med babyen!! Men jeg syns det er litt rart at de tar den avgjørelsen om ikke å se etter kjønnet uten å spørre dere hva dere vil..[8|] 

Gratulerer med å ha kommet halvveis [:D][:D]

Det er helt vanlig at foreldrene selv må be om å få vite kjønnet.. Den som utfører ul henger seg sjelden opp i slike "detaljer" dersom man ikke ber om det, sa det til oss første gangen vi var der. Så ønsker dere å vite kjønn, husk å opplyse om det før ul starter!

Tusen takk lisa 79 Jeg skulle nok sagt med en gang at vi ønsket å vite babyens kjønn før hele undersøkelsen begynte Elewyn. Det er nok jeg som er litt mer opptatt av kjønn enn samboeren da. Vi har jo muligheten til å sjekke det senere, siste titt før babyen blir født liksom. Får se hva vi gjør.

Lille My80 vi var på Ahus.
Pebbles jeg skal huske på det litt neste gang [:)][:)] Jeg viste før Ul at de ikke prioriterte å finne kjønnet, så jeg tenkte at det var derfor hun ikke så noe. Skal se hvordan det er å ikke vite noe enda [:)] og se hvor lenge jeg klarer å gå og lure [:D]

Bare hyggelig [:)] Jeg skal i hvert fall si fra med en gang vi komme rinn at vi vil vite kjønnet- skal på ul om 10 dager [:D]

Jeg skal og på UL på Ahus og har veldig lyst til å vite kjønn. Har nok bekymret meg litt for at vi ikke skal få vite det, for den eneste jeg har snakket med før som har vært på UL på Ahus (før deg nå da) fikk denne beskjeden når de kom på UL "Dere får ikke vite kjønnet altså!" (dette var FØR de begyndte Ul'en)

Selvfølgelig er det viktigste å vite at barnet er friskt, men jeg ønsker virkelig å vite kjønn! Jeg har så lyst på jente, og er så innstilt på det, så jeg vet at om det blit gutt så vil jeg bli skuffet en liten stund - og jeg vil heller bruke tiden FØR fødselen til å omstille meg enn å føle en liten skuffelse etter fødselen, for det kommer jeg aldri til å tilgi meg selv!!!

BflyW: hvorfor er du så opptatt av å få jente???? bare lurer jeg....[8|]

ORIGINAL: Tonje M
BflyW: hvorfor er du så opptatt av å få jente???? bare lurer jeg....[8|]

Vet ikke egentlig... har liksom bare innbilt meg at jeg får det, og så har jeg på en måte knyttet meg til denne babyen som jente... Og siden vi har bestemt oss for (av enkelte personlige grunner) bare å få ett barn, tror jeg liksom at jeg vil 'savne' den jenta om det viser seg å være gutt. Dermed ønsker jeg tiden fra UL til fødsel å knytte det båndet til en gutt om det skulle bli det!

Jeg har vært med på ultralyd på Ahus, og da leita hu etter kjønnet!

BflyW kanskje det kan være lurt å innstille seg på at du ikke får vite kjønnet da. Som jeg tenker så kan vi jo finne det ut andre steder. Synes settingen på Ahus var noe kjølig på en måte jeg da. Da jeg var på UL i uke 9 pga blødninger fikk jeg time av fastlegen min hos Lillestrøm gynekologiske klinikk og der ble jeg møt av en kjempe hyggelig gynekolog, Bjørn Heggelund. Tenker at der kommer jeg til å ønske ny time for å finne ut kjønnet litt senere i svangerskapet. Ser på hjemmesiden hans at han har 20 års erfaring innen gynekologi (spesialist med andre ord) og har jobbet på SiA.

Her er hjemmesiden:
http://www.lillestroemlegesenter.no/gyn.html

Tusen takk for tipset! Jeg vet godt hvor det er... fikk ikke fastlege der, har forsøkt nemelig... Men kan vel kanskje å time hos gyn der alikevel. Har faktisk blitt anbefalt ham av andre også...
Ellers liker jeg veldig godt min egen gyn på Sjølyst medisinske senter, men de har kun innvendig UL der, og det er vel barnet litt for stort for nå.

Jeg likte ikke Ahus når jeg var der for undersøkelse etter blødning i uke 12, så jeg er litt skeptisk til hele sykehuset nå.  

For et flott ultralydbilde dere fikk. [:D]

Back
Topp