Noen som er med? Vi tar oss sammen. Husarbeid. Flylady inspirert (lang tråd, hopp gjerne til slutten

Nå er oppvaskmaskinen tømt og fylt på ny, og vasken er vasket.
 
  • Liker
Reactions: BMC
IMG_20180929_124539~2.jpg Lista for i dag er laget i den wish-dotter boka mi som er en prøve. Skal finne en god bok til jeg har brukt opp den med linjer. Men ville ikke ha to do listen min i den vanlige boka og denne er ring-bundet så...

Men den er heftig, hvor mye får jeg gjort tro?
 
Etter et par telefoner, først fra min sønn på speider hvor jeg fikk snakke med speiderleder og deretter speiderleder som tok telefonen hans og ringte meg for å avklare hvor langt jeg synes han skal pushe ham, er fokus endret

Fra hvor mange 15 minutter jeg må rydde, til om det går 15 til før han ringer. 15 til?

Jeg er rimelig sikker på at det er psykisk og at han egentlig koser seg bekrefter speiderleder så jeg sa at han kan pushe så langt han selv synes er forsvarlig Så skal jeg hente om det ikke går lenger.

For hvert minutt som går... Men det er enda tre timer igjen av arrangementet. Det er mange 15 minutter det.

Hatt et i gangen og et på soverommet så det er vel et med bretting som er neste. Se om badetøyet til guttungen dukker opp i det som er vasket eller om jeg må finne det og vaske det... Svømmebaggen fra mandag er tom og jeg så det ikke i badekaret så jeg håper det er vasket.
 
Har altså ramlet så av lasset nå.. men i dag kom oppvaskmaskinen så da er det i alle fall sjangs for å holde kjøkkenet under kontroll. Gangen og kjøkkenbenken (hotspots) taes daglig. Alle gulv ryddes for leker og klær daglig slik at robotstøvsugeren får gjort jobben sin. Så alt i alt så ser d ikke så ille ut. Men kunne vært bedre :p
 
Oppvaskmaskin fylt opp og klar til å bli satt på i morgen tidlig. Vask skrubbet og komfyr tørket over. Skulle ta glutenvask, men så hørte jeg at lillejenta gråt. Mannen fikk roet henne, men han skal på jobb i natt så jeg avslutter og gjør meg klar for seng nå.
 
Etter å ha kladde-liste-brukt dotted boka mi i helga rett og slett elsker jeg den og vil så helt klart ha dotted bok heretter så nå jobber jeg mot å bruke opp linjeboka mi. Reelt bruker jeg den ikke denne uken når jeg har svigermor på besøk for jeg har ikke struktur og orden og interesse og sånn nok til å ville vise den frem og forklare opplegget. Og flylady-trackeren vil jeg ikke vise frem til henne.

Men jeg skal prøve å få gjort litt mer av rutinene mine likevel. Og setter inn et nytt punkt, komposten. Tre dager i uka ca skal den ut, og dagene mellom må jeg for tiden ut med en gryte kokt sukkervann Den er tørr og ikke i optimal temperatur. Må få tak i nytt termometer etter at det forrige ble ødelagt i sommer og følge med En gryte pr dag til optimal temperatur er oppnådd.
 
(å vekke til liv komposten henger sammen med restavfall-utfordringen vår...vi har kastet litt mat i restavfall i det siste for komposten har lagt brakk)
 
Svigermor har reist og boka er ryddet frem. Og jeg er i gang med lista mi. 7 av 12er ikke egentlig godt nok. Jeg trenger alle 12/13 (hver tredje dag skal komposten ut)

Skal jeg ha sjangs i livet å være sånn ca ajour til desember så den ikke blir så stress som i fjor. Så må jeg begynne nå.
 
Ugh, ramla helt av jeg, til og med hotspoten på kjøkkenbenken har begynt å gro til igjen :p
 
Hotspot yttergangen er komplett kaos, inkl en vogn. Men den skal tilbake til bhg i morgen og da blir det bedre.

Hotspot på bordenden ble magisk tatt i det vi ble 8 rundt bordet i løpet av helga.

Men derved har jeg en skjenk som skal bli neste hotspot på lista.
 
Hotspot yttergangen er komplett kaos, inkl en vogn. Men den skal tilbake til bhg i morgen og da blir det bedre.

Hotspot på bordenden ble magisk tatt i det vi ble 8 rundt bordet i løpet av helga.

Men derved har jeg en skjenk som skal bli neste hotspot på lista.

Haha merkelig hvordan slike hotspots flytter på seg [emoji23]
 
Haha merkelig hvordan slike hotspots flytter på seg [emoji23]
Ikke sant?

Vel, bordet er bra. Gangen blir bra når vogna drar til bhg i morgen

Og så få jeg bare fortsette. Litt etter litt.
 
Ikke sant?

Vel, bordet er bra. Gangen blir bra når vogna drar til bhg i morgen

Og så få jeg bare fortsette. Litt etter litt.

Babysteps [emoji108][emoji123] har jobba hele helga så huset bærer preg av mitt fravær. Får prøve å få orden på ting mens resten av familien er borte i morgen formiddag!
 
Falt av lasset jeg og gitt. Jeg har vært bortreist med ungene i høstferien, og det er litt tungt å komme igang igjen. Mannen har nemlig ikke vært spesielt flink til å rydde opp mens vi har vært borte, og samtidig har vi pusset opp litt imens så det står ting voer alt! Jeg blir sprø! Fått ryddet og flyttet bitelitt i dag, så ting bedrer seg sakte men sikkert. Likevell, det er mye igjen. Jeg må få laget meg en tracker og tenker jeg.
 
Det fine er at når man har falt av lasset, så er det bare å hoppe på igjen.
 
Starta dagen med å rydde kjøkkenet (er visst fryktelig vanskelig å få til for mannen i huset) og nå jobber robotstøvsugeren med å fjerne alle spor etter alt gutta har fått spise i stua i helga [emoji28] gangen er tatt (hjelper på at d er mandag og halve garderoben sendes tilbake til bhg).
 
Starta dagen med å rydde kjøkkenet (er visst fryktelig vanskelig å få til for mannen i huset) og nå jobber robotstøvsugeren med å fjerne alle spor etter alt gutta har fått spise i stua i helga [emoji28] gangen er tatt (hjelper på at d er mandag og halve garderoben sendes tilbake til bhg).
God start

Jeg startet dagen med å forsove meg så vi har spist frokost og laget matpakker men ikke ryddet av bordet annet enn det som måtte i kjøleskapet.

Robotstøvsuger har jeg ikke, men gangen bedret seg av at vogna kom ut, jeg skal ta et par kasser ut i pspirgjenvinninga også, de har stått på vent siden den var full. Ble tømt fredag men da kom. Vogna inn så jeg så dem ikke...
 
Prosjekt endret.

Soverommet vårt ser ikke ut i måneskinn og flyter over av poser og hauger med fravokst barnetøy i påvente av ny bruker, plasrkasser med diverse innhold og mye annet rot. Virkelig mye rot. Det trengs mange timer å rydde det.

Jeg har en uke. På neste mandag drar jeg bort og på den onsdagen skal mine foreldre legge ungene. Og yngste ligger i vår seng

De må legge ungene fordi mannen drar rundt 14 og jeg kommer hjem rundt 23. Mao alene i huset vårt og passer og legger unger. Og da lå soverommet vært sånn at ikke mamma svimer av eller min mann omkommer av skam. For han plages synlig av tanken på at noen kan se soverommet vårt.

Så, derved flytter vi inn på gjesterommet denne uka for jeg trenger tiden etter yngste er langt for å komme i mål. Ingen aktiviteter på ungene i dag så jeg begynte etter middag og har fortsatt ikke kommet helt ned til gulvet på en eneste cm. Begynte vel med halvannen meter i det hjørnet jeg begynte så jeg har fått gjort en del altså men det skal etter min plan ned til gulvnivå drøyt en løpemeter langs veggen pr dag. Eller tilsvarende
En halvtime effektivt så langt så en 15 min til så er jeg kanskje der.

Jeg trenger selvsagt reelt egentlig å jobbe med rutinene Kjøkkenet og hotspots også. Men mye mer enn "15 min i ukens fokusområde", mer som en time i det i form av 3-5 kvarter. Pr dag. Minst.
 
Prosjekt endret.

Soverommet vårt ser ikke ut i måneskinn og flyter over av poser og hauger med fravokst barnetøy i påvente av ny bruker, plasrkasser med diverse innhold og mye annet rot. Virkelig mye rot. Det trengs mange timer å rydde det.

Jeg har en uke. På neste mandag drar jeg bort og på den onsdagen skal mine foreldre legge ungene. Og yngste ligger i vår seng

De må legge ungene fordi mannen drar rundt 14 og jeg kommer hjem rundt 23. Mao alene i huset vårt og passer og legger unger. Og da lå soverommet vært sånn at ikke mamma svimer av eller min mann omkommer av skam. For han plages synlig av tanken på at noen kan se soverommet vårt.

Så, derved flytter vi inn på gjesterommet denne uka for jeg trenger tiden etter yngste er langt for å komme i mål. Ingen aktiviteter på ungene i dag så jeg begynte etter middag og har fortsatt ikke kommet helt ned til gulvet på en eneste cm. Begynte vel med halvannen meter i det hjørnet jeg begynte så jeg har fått gjort en del altså men det skal etter min plan ned til gulvnivå drøyt en løpemeter langs veggen pr dag. Eller tilsvarende
En halvtime effektivt så langt så en 15 min til så er jeg kanskje der.

Jeg trenger selvsagt reelt egentlig å jobbe med rutinene Kjøkkenet og hotspots også. Men mye mer enn "15 min i ukens fokusområde", mer som en time i det i form av 3-5 kvarter. Pr dag. Minst.

U can do it! Heier på deg! :) er så lett for at d hoper seg opp på slike «ute av syne, ute av sinn»-plasser.
 
U can do it! Heier på deg! :) er så lett for at d hoper seg opp på slike «ute av syne, ute av sinn»-plasser.
Jepp. Dette rommet har det hopet seg opp på lenge. Var relativt orden her da yngste ble født men hun er snart tre og siden har det bare hopet seg opp stadig mer synes jeg.

Så her er en real jobb som jeg har utsatt et par år. Og brått må ta på ei uke. Og mannen føler seg en anelse hjelpesløs her så det ligger mest på meg Derfor får han ta seg av ungene og vaske kjøkkenet etc.

Og jeg må ha en og annen liten pause på senga med mobilen. Mellom disse kvarterene mine. Glemte å starte klokka på det tredje så det er jeg usikker på .. Starte et nytt etter en pause men så ser jeg at klokka tilsier at jeg burde legge lillemor. Mannen er ute og hanker inn mellomste som sykler Det har brått blitt mørkt og hun må inn.
 
Back
Topp