Vi som venter vår første <3

Ja den kom faktisk tidlig her og selvom jeg ikke trodde den kom til å gjøre det :) den kom i uke 8-9 her..mye pga all maten jeg spiser ja. Blir fint når det er tydelig at man er gravid og ikke bare har spist mye i det siste :hilarious:

Hehe ja :hilarious:
Her går det i kvalme og oppkast så tviler på at det er så mye mat-mage hehe, men det kommer seg nok:)
 
Er førstegangs jeg også!
Har vert på TUL og alt så fint ut der, så i går var jeg og kjøpte 2 boddyer og en kosebamse klut <3
Har også en barnevogn jeg skal kjøpe av bf sin søster, så da har jeg vogn i boks :)
Er i uke 14 :)
 
Noen her som har begynt å kjenne liv?
 
Føler ikke akkurat at magen har vokst nei.. dette bildet ble tatt igår når jeg var 15+1 [emoji849]

IMG_3273.JPG
 
Noen her som har begynt å kjenne liv?
Jeg er ganske sikker på at det er den lille jeg kjenner! Er en del romstering nederst i magen på kveldstid. Og ganske sikker på jeg kjente noe som lignet et skikkelig spark i går. Er 18+3 i dag [emoji4] har kjent den romsteringen i en ukes tid. Jeg kjenner meg ikke igjen i fiskehale og bobler som sprekker, slik som mange sier. For meg er det mer som en mark [emoji28]
 
Du trener kanskje en del?
Plutselig kommer den:)

Det er så rart at alle tror det, men jeg trener faktisk veldig lite [emoji23] vist jeg legger god viljen til går jeg kanskje tur noen ganger i uken, men det er det liksom [emoji12] går en del på jobb også, men ikke slik at jeg føler jeg trener [emoji5]
Har ganske høy forbrenning då, vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre. Eller så er jeg veldig mye kortere på vei enn hva mens termin tilsier [emoji12]
 
Det er så rart at alle tror det, men jeg trener faktisk veldig lite [emoji23] vist jeg legger god viljen til går jeg kanskje tur noen ganger i uken, men det er det liksom [emoji12] går en del på jobb også, men ikke slik at jeg føler jeg trener [emoji5]
Har ganske høy forbrenning då, vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre. Eller så er jeg veldig mye kortere på vei enn hva mens termin tilsier [emoji12]

Hehe ja tenkte kanskje du hadde masse magemuskler som holdt magen litt igjen:) uansett, magen kommer nok snart. Noen får mage tidlig, andre sent :) du er nok ikke kortere på vei...du fikk jo positiv test samme uka som meg:)
 
Hehe ja tenkte kanskje du hadde masse magemuskler som holdt magen litt igjen:) uansett, magen kommer nok snart. Noen får mage tidlig, andre sent :) du er nok ikke kortere på vei...du fikk jo positiv test samme uka som meg:)

Tviler på at jeg har noen magemuskler i det hele tatt [emoji23][emoji23] håper den kommer snart, tror jeg vil føle meg mer gravid då [emoji12] nå føler jeg meg jo bare lat å trøtt [emoji23]
Håper ikke det er mye kortere hvertfall fikk jo positiv 2-3 uker, samme uke som deg ja, så skal jo ikke egentlig være allverden, men man vet jo aldri då [emoji33][emoji12] blir spennende å se på OUL hvor de plasserer meg med tanke på termin osv [emoji16] håper hvertfall magen er kommet til då
 
Jeg er ganske sikker på at det er den lille jeg kjenner! Er en del romstering nederst i magen på kveldstid. Og ganske sikker på jeg kjente noe som lignet et skikkelig spark i går. Er 18+3 i dag [emoji4] har kjent den romsteringen i en ukes tid. Jeg kjenner meg ikke igjen i fiskehale og bobler som sprekker, slik som mange sier. For meg er det mer som en mark [emoji28]
Awww så koselig!! Kjenner du liv hver dag, eller hvordan er det?:) gleder meg til å kjenne liv jeg også
 
Tenkte jeg skulle videreformidle et råd jeg fikk fra svigerinnen min siden jeg er førstegangs, litt rart råd men det fungerer:hilarious:

For at man skal slippe ubehag og startvansker med ammingen så kan man begynne allerde nå å "tøffe opp" brystvortene litt. Hver gang du dusjer kan du tørke de litt røffere med håndduken, og prøve å dra/klipe litt i de på en måte.. Vanskelig å forklare! :hilarious:

Jeg har gjort dette en stund nå, og jeg var sånn at jeg frøs til bare med tanken på at noen skulle komme borti brystvortene mine, de var så sensitive, og nå merker jeg stor forskjell. I starten ble de sår og ømme, men smurte de bare med krem og lot de være litt i fred. Tenker det er bedre å gå gjennom det nå når man ikke enda må amme med de såre brystvortene, så slipper man kanskje sår/blødning når tiden er der. Det hjalp for svigerinnen min og for de som gav henne rådet, jeg blir å fortsette med det frem til fødsel:)

Så beklager for litt mye info og rart råd, men kanskje det kan hjelpe noen flere:)
 
Tenkte jeg skulle videreformidle et råd jeg fikk fra svigerinnen min siden jeg er førstegangs, litt rart råd men det fungerer:hilarious:

For at man skal slippe ubehag og startvansker med ammingen så kan man begynne allerde nå å "tøffe opp" brystvortene litt. Hver gang du dusjer kan du tørke de litt røffere med håndduken, og prøve å dra/klipe litt i de på en måte.. Vanskelig å forklare! :hilarious:

Jeg har gjort dette en stund nå, og jeg var sånn at jeg frøs til bare med tanken på at noen skulle komme borti brystvortene mine, de var så sensitive, og nå merker jeg stor forskjell. I starten ble de sår og ømme, men smurte de bare med krem og lot de være litt i fred. Tenker det er bedre å gå gjennom det nå når man ikke enda må amme med de såre brystvortene, så slipper man kanskje sår/blødning når tiden er der. Det hjalp for svigerinnen min og for de som gav henne rådet, jeg blir å fortsette med det frem til fødsel:)

Så beklager for litt mye info og rart råd, men kanskje det kan hjelpe noen flere:)

Takk for tips! Skal prøve det :)
 
Tenkte jeg skulle videreformidle et råd jeg fikk fra svigerinnen min siden jeg er førstegangs, litt rart råd men det fungerer:hilarious:

For at man skal slippe ubehag og startvansker med ammingen så kan man begynne allerde nå å "tøffe opp" brystvortene litt. Hver gang du dusjer kan du tørke de litt røffere med håndduken, og prøve å dra/klipe litt i de på en måte.. Vanskelig å forklare! :hilarious:

Jeg har gjort dette en stund nå, og jeg var sånn at jeg frøs til bare med tanken på at noen skulle komme borti brystvortene mine, de var så sensitive, og nå merker jeg stor forskjell. I starten ble de sår og ømme, men smurte de bare med krem og lot de være litt i fred. Tenker det er bedre å gå gjennom det nå når man ikke enda må amme med de såre brystvortene, så slipper man kanskje sår/blødning når tiden er der. Det hjalp for svigerinnen min og for de som gav henne rådet, jeg blir å fortsette med det frem til fødsel:)

Så beklager for litt mye info og rart råd, men kanskje det kan hjelpe noen flere:)

Tar imot alle tips:) Enig i at det er bedre å «herde» de litt nå, så kan man kanskje unngå det verste når babyen kommer.
 
Jeg har fått tips om å ikke ta i mot for mye besøk de første dagene/ukene....og ihvertfall ikke før man får til ammingen. Her tenker jeg kun familie får komme på besøk første 1-2 ukene.
 
Fått tips om å ha masse ferdigmat eller mat som er super enkel å lage klart i kjøleskap og frys til etter fødsel. Da man gjerne ikke får mulighet eller er i form til å lage noe spesielt med mat til seg selv.
 
Tenkte jeg skulle videreformidle et råd jeg fikk fra svigerinnen min siden jeg er førstegangs, litt rart råd men det fungerer:hilarious:

For at man skal slippe ubehag og startvansker med ammingen så kan man begynne allerde nå å "tøffe opp" brystvortene litt. Hver gang du dusjer kan du tørke de litt røffere med håndduken, og prøve å dra/klipe litt i de på en måte.. Vanskelig å forklare! :hilarious:

Jeg har gjort dette en stund nå, og jeg var sånn at jeg frøs til bare med tanken på at noen skulle komme borti brystvortene mine, de var så sensitive, og nå merker jeg stor forskjell. I starten ble de sår og ømme, men smurte de bare med krem og lot de være litt i fred. Tenker det er bedre å gå gjennom det nå når man ikke enda må amme med de såre brystvortene, så slipper man kanskje sår/blødning når tiden er der. Det hjalp for svigerinnen min og for de som gav henne rådet, jeg blir å fortsette med det frem til fødsel:)

Så beklager for litt mye info og rart råd, men kanskje det kan hjelpe noen flere:)

Smart tips[emoji4]
 
Gøy at vi kan dele litt tips med hverandre:)
 
Veldig kjekt at vi kan dele tips og triks vi plukker med oss underveis
 
Back
Topp