Vi som trodde vi hadde stor bil

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Har vært helt sikker på at både vogn og hund skulle få god plass i bagasjerommet på bilen vår!
Men når vi prøvde vogna baki, så hadde vi bommet på ca 5-7cm som gjorde at vi ikke kunne sette vogna på tvers - men den måtte på langs! Og da tok den jo dobbelt så mye plass..

Så da fikk ikke hunden plass, bare en bitteliten plass som han ikke klarer å bevege seg i, så det går jo ikke, det hadde jo vært dyreplageri[8D]

Hihi, så da må vi faktisk slå ned og frem ett av baksetene og la hunden få den plassen[;)]

Får kjøpe bilsele til han slik at han kan sitte i baksete med babyen hehe [:D]Må bare si det,ser ut som en skikkelig hjertesmelter han hunden deres

Når man har hund i tillegg er det nesten ingen vanlige biler som har god plass. vi har toyota hiace. Vogna triller vi rett inn uten å slå sammen, og hunden har i tillegg danseplass!

Hunder skal jo ikke ha stor plass i en bil og er faktisk ikke helt lov å ha den løs i bilen. Finnes ingen egne regler, men går under at all last skal være forsvarlig sikret.

Har man ikke plass til bur baki, eller har sånt gitter. Så kjøp en egen sele til hunden og spenn den fast[:D]..

Har aldri brukt bur til han i bilen, men han har jo bilsele som han bruker[:)]
Men kan ikke akkurat skvise han inn i bagasjerommet og la han sitte klistret inni vinduet[&:]

Vil helst ikke ha han oppi baksetet, så derfor må vi slå det frem og opp, men han får plass der setet skulle vært- så da blir det hund mellomrom og baby[;)]

Hehe, ja *snoopy*, han bruker å smelte de han treffer på, og det er jo umulig å ikke bli glad i han[;)] Gode koseklumpen Sander![;)]

Han får virkelig gjennomgå den hunden deres :P hehe
Ført måtte han flytte sengen sin, nå buret? hehe

ORIGINAL: Linda.L

Hehe, off - stakkars.. Skjønner sikkert ingenting han[:-]
Hadde vi hatt et stort hus så hadde han nok fått hatt tingene sine der de stod[;)] Hihi, men senga hans på stua skal få stå der den står ei stund til[;)] - helt til lekegrinda kommer opp[8D]

ORIGINAL: Virra

Hunder skal jo ikke ha stor plass i en bil og er faktisk ikke helt lov å ha den løs i bilen. Finnes ingen egne regler, men går under at all last skal være forsvarlig sikret.

Har man ikke plass til bur baki, eller har sånt gitter. Så kjøp en egen sele til hunden og spenn den fast[:D]..

Det er faktisk et problem det der med bur når man har stor rase. Vår passer ikke inn i noen av burene som finnes (må da lage et selv). Jeg har en fransk mastiff på 70 kg, søsteren min har en grand danois på 70 kg. Ingen passer til bur, de blir for små.....Men de har hvertfall et eget rom i hiacen. Det er jo solid vegg mellom passasjerer og bagasje.

ORIGINAL: girl

Det er faktisk et problem det der med bur når man har stor rase. Vår passer ikke inn i noen av burene som finnes (må da lage et selv). Jeg har en fransk mastiff på 70 kg, søsteren min har en grand danois på 70 kg. Ingen passer til bur, de blir for små.....Men de har hvertfall et eget rom i hiacen. Det er jo solid vegg mellom passasjerer og bagasje.

Oj, ja da er det ikke lett å få tak i bur! [&:] Kan jo ikke stue de inn i for små bur heller! Men er jo ikke fare for at de kommer frem når der er en god vegg[:)]
Sander ligger aldri når vi kjører, han sitter inntil ryggen på baksetet og kikker ut vinduet og er så fornøyd! [:)] Skal han inn i et bur, så er de ikke høye nok til at han kan sitte, og da er jeg redd for at biltur ikke blir så kjekt for han lengre..

ORIGINAL: Goldy

ORIGINAL: girl

Oj, ja da er det ikke lett å få tak i bur! [&:] Kan jo ikke stue de inn i for små bur heller! Men er jo ikke fare for at de kommer frem når der er en god vegg[:)]
Sander ligger aldri når vi kjører, han sitter inntil ryggen på baksetet og kikker ut vinduet og er så fornøyd! [:)] Skal han inn i et bur, så er de ikke høye nok til at han kan sitte, og da er jeg redd for at biltur ikke blir så kjekt for han lengre..

Det er problemet her også. Han elsker å titte i vinduene og følge med når vi kjører, ligger derfor aldri. Når han da sitter eller står i bur, så stanger han med ryggen og hodet, og det er ikke noe godt stakkar....

ORIGINAL: Goldy

ORIGINAL: Linda.L

Hehe, off - stakkars.. Skjønner sikkert ingenting han[:-]
Hadde vi hatt et stort hus så hadde han nok fått hatt tingene sine der de stod[;)] Hihi, men senga hans på stua skal få stå der den står ei stund til[;)] - helt til lekegrinda kommer opp[8D]

Godt det da, så han ikke blir helt satt ut..! :P
Det er ikke like lett å få plass til alt man skal, bør og har lyst til å ha..
Bor selv i en ok str. leilighet og sliter litt nå med hvor jeg skal
plassere alt :P

Back
Topp