Vi som trener - motivasjonstråd

Lenelill

Glad i forumet
Hei folkens,

Har vært inne på mammanet, der jeg har vært med i en Vi som trener tråd. Kjempe fin, men blir så slitsomt å hoppe mellom to forum - da jeg liker babyverden generelt bedre:-)
Men har likt veldig godt å ha en slik tråd der vi kan motivere hverandre, skrøyte litt og få litt skrøyt:)
Noen som er med?

Ja hvorfor ikke? Man trenger all motivasjonen man kan får når  det blir tyngre å trene!

Starter opp jeg så ser vi jo om det er noen interesse:-)
Pga mye ryggproblemer i starten, måtte jeg legge treningen på hylla for en stund. Men er endelig tilbake i mitt gamle jeg, og har aldri vært så gla på vei til trening tidligere [:D]
Trener mye spinning og noe styrke.
I dag tenkte jeg meg på en styrke/core time på Elixia - håper det blir bra. Gikk mye på rene styrketimer før, men tror det blir litt mye øvelser på rygg, med stang... Tror kanskje det er bedre med coreøvelser da, mer skånsomt:-)
Noen andre som skal trene noe i dag?

Idag skal jeg på yoga. Ellers så svømmer jeg en gang i uka og trener hjemme.
Har endel apparater hjemme. Prøver å gå litt turer og sånn.
Syntes det er veldig uvant å få så dårlig kondis [:-].
Men min filosofi er at det er vel bra bare man får gjort noe ihvertfall.

God du er som trener yoga - legen mente jeg burde prøve det - men kan ikke forstå hvordan det skal gå seg til, er blitt stiv som en stokk etter jeg ble gravid...[:-]
Alt er bedre enn sofaen!
Kiropraktoren jeg var hos jobber mye med barn med ADHD, og han mente helt klart det var en sammenheng mellom aktivitetsnivået til mor under graviditeten og utvikling av konsentrasjonsvansker hos barn... Noe å tenke på:-) Så han sa dans, syng og beveg deg, det er noe av det beste utgangspunktet du kan gi barnet ditt [:)]

Hm.. Ja det var ihvertfall motivasjon [:)]
Det er jo bedre at man gjør noe ihvertfall.
Så får man heller lytte til kroppen underveis.

Jeg trente mye styrke og en del spinning før jeg ble gravid, men så har jeg vært plaget med en del vondt i magen, så det ble litt stopp med treningen.
Men nå ser det ut til at formen er skikkelig på vei oppover igjen, så i går var jeg og svømte og det var kjempe deilig!! :-)
Tror nok at det kommer til og bli en del svømming på meg fremover :-)

Men hvordan er det med spinning når man er gravid?
Snakket litt med jordmor om det og hun var litt usikker på hvordan det var med høy puls og sånn?

Prøver så godt jeg kan her også, fant en sånn dametrim jeg Arobic veldig greit 2 ganger i uka, så gjør jeg det jeg klarer så lenge jeg klarer, gidder ikke å betale mange tusen for å trene på treningsstudio for så å finne ut at jeg ikke kan gjøre noe mitt i halvåret. var mye flinkere med første mann da gikk jeg masse turer og trente hele tiden. men det er noe med det å ha en på snart 2 år i hus!

Spurte legen om trening, det skal ikke være noe fare med litt høy puls bare du ikke presser deg til max, dette gjalt også for styrke. han så heller at jeg gjorde mange lette repetisjoner enn få tunge. Men generell regel var stopp når du merker ubehag å gjøre det som føles greit!

Helt sant!
Kjører meg ganske godt på spinningtimene, og følger med som alle andre - men man skal alltid kjenne på kroppen som sier fra om noe er galt! Og så er det også litt avhengig av hva man har bedrevet før man ble gravid:-)
Styrke tror jeg man har kjempe godt av, blir jo mye lettere for kroppen å bære alle ekstra kiloene om man har litt muskler å hjelpe til med;-) Jeg er bare veldig redd for ryggen min, ettersom jeg hadde prolaps for noen uker siden og er endelig i ferd med å bli helt bra - så unngår å trene ryggen direkte som ved vektstang.
Nå skal jeg gå å gjøre meg klar for en coretime - gleder meg, ikke trent det før, så blir spennende å se hvordan det fungerer på en gravid kropp [;)]

Ja jeg gir meg når jeg begynner å bli sliten og får vondt i ryggen.
Prøver å være flink til å kjenne etter så godt jeg kan.

Jeg er med! [:D]
Jeg har trent en del step/spinning og styrke tidligere i svangerskapet gjennom FRISK-trening på jobb, men det slutter i mai. Så nå holder jeg på å finne ting jeg kan gjøre hjemme istedet, bor på et lite sted hvor treningstilbudet ikke er alt for bra (i forhold til når jeg har mulighet til å trene da). Så jeg har bestilt Zumba, sånne dansetreningsdvd-er, gleder meg til de kommer! Og så har jeg fått en sånn elipsemaskin av mormoren min som ikke klarte å bruke den lenger, så den brukes foran tv-en på kveldstid. Blir nok en runde samtidig med Farmen i kveld! [:D]

Når det gjelder puls og trening for gravide: Man kan godt trene med ganske høy puls, men man skal ikke kjøre på max, og heller ikke veldig høy puls over lang tid. Bortsett fra det er det bare å kjøre på, men kjenn etter om noe er ubehagelig, hvis det er det, så stopp! Ved styrketrening er det som noen tidligere nevnte lurt å ta flere repetisjoner med lavere vekt enn å få repetisjoner med veldig tunge vekter. Og uansett hva man trener, så er det bedre enn ingenting! Men ta det litt etter hvor godt trent man er fra før, er man godt trent kan man kjøre hardere enn om man ikke har trent så mye før.

I går var jeg og sambo å svømte før jobb også gikk jeg 4 km i rask gange litt uttpå kvelden :) Er litt usikker på om det blir trening på meg idag da vi skal på middag hos mamma å de i kveld, men får se om jeg kanskje ikke kler på meg litt ekstra å går hjem ifra de! Da får jeg godt 4 km idag og, å det er da bedre enn ingenting [:)]

Flott med en sånn tråd!

Jeg prøver å trene 3 ganger i uka på senter), samme som før jeg ble gravid, i tillegg til å turer da. Før jeg ble gravid var jeg glad i å løpe på tredemølla, og kjøre meg opp til maxpuls med jevne intervaller, men nå skal vi jo unnga maxpuls, pluss at jeg kjenner at puppene mine misliker løpinga veldig (selv med 2 sports-bher!) så jeg har gått over til veldig rask gange med kanskje 70-80 prosent av maxpuls i "oppoverbakke " (på tredemølla). Ellers trener jeg stryke og kjernemuskulatur som før, men har slutta med de vanlige sit-upsene i det siste.

Så bra!! [:D] Jeg var litt inne på mamma nett en periode jeg også, var på linken vi som trener, men seyntes det var kjedelig å hoppe frem og tilbake den rtiden,

Jeg trenger masse motivasjon innimellom og det er kjempe gøy å høre hva og hvordan dere andre trener også [:D]

BRA LINK!!![;)]

Så gøy at det er så mange som er med!
Nå har jeg vært på core, styrke med stor ball. Første gangen, men gikk ganske greit.
Føles bra å trene kjærnen litt, er jo den som får kjørt seg mest med all vekta [;)]
Så nå skal jeg ned til byen å treffe venninnene til en middag - synes jeg fortjener det nå [:D]

Jeg har ikke trent de siste 2 ukene, fikk noen skikkelig vonde greier i foten,legen trodde det var betennelse, men det gikk visst fort over, så mulig det bare var muskulært..... HELDIGVIS[:D]

Men jeg svømte i går og trente i dag da [:D] deilig!!!!
Jeg er så usikker på disse timene, corebar som du skriver og yoga og zumba osv, jeg vet det ikke er

farlig, men jeg er likevel litt redd for at det skal skade fosteret jeg, kanskje jeg bare skal hive meg ut i det å prøve sånn som dere!!

Så lenge du ikke har vondt noen steder er det ikke farlig! Men unngå gjerne hopp, jeg går iallefall ikke på timer som har hopp...
Og som også skrevet tidligere, ikke kjør deg til maxpuls, men noe under dette [:)]
Ikke la redselsen for at det skal skade babyen være det som stopper deg iallefall [:)]

dytt dytt

Er så saaabla gangsprerr i magerygg etter coretreningen i går!!!
Deilig:-)
Føler meg allerede sterkere og med bedre holdning, så skal prøve å gå fast på den timen hver onsdag!
Noen som skal trene i dag?

Back
Topp