Mest brukt hos oss;
Babytiden:
- Selmas sovedrakt (petiteknit)
- «Haraldsdrakt» (ankersdrakt + haraldstrøje) (petiteknit)
- Sundaysuit (Petiteknit)
- Blondehue (kfo)
- Snuppsibabyjakke - brukt hver dag i ett år omtrent (klompelompe)
- Olives strømpebukse (kfo)
- Olives slåom (kfo)
- Seasideset (Petiteknit)
- Lillemorbukse (klompelompe)
- Puttykjole/genser/bleiebukse/lue som både juleantrekk, 17.-maiantrekk, hverdag mm. (SG)
- På skrå romper (knit we do)
- Høstlua (jordclothing)
- Alle balaklavaene til Petiteknit
- Hollyromper og kjole (kfo)
- Lille Dahliajakke (Lene holme Samsøe)
- Når noget vokser tæppe (knit we do)
- Livets tre tæppe (Lene holme Samsøe)
- Kløverdrakt (kfo)
Barnehage:
- Gustavgenser (SG)
- Seasideset (Petiteknit)
- Nevnte luer og balaklavaer
- Everyday og Sunday socks (Petiteknit)
- Haraldsweter og trøje (Petiteknit)
- Ribbukse (jordclothing) tynn og tykk
- Sundaysuit i alle str.
Strikket i jordtoner så gutten og jenta mi har brukt alle de samme klærne, minus klverdrakt, kjoler, Snuppsibabyjakke og den slags.
Jenta på tre etterspør plagg, så det er stas. Hu vil ha likt som meg, så Sunday tee (Petiteknit) også har hu fått to havrebluser (little and loop) og en kløver tee (Petiteknit).
Vet ikke kjønn på bønna ennå, men det blir uansett bregnebukser (dyp petruliumsblå om gutt). Aron bloomer om gutt, Louise hentesett om jente. Mobysweater for å matche egen hadde vært gøy om de tre andre fikk også.
Kfo merino syns jeg er fin til noen plagg, men den mister elastikken i bruk, så plagg utvider seg veldig. Olives strømpebukse strikker jeg derfor i SG tynn merino, for den er så elastisk og passformen blir så bra. SG tynn og vanlig merino er veldig holdbart. Jakker i kfo merino utvider seg veldig i halsåpningen og faller nesten av skuldrene med tiden. Har ikke strikka i Peer Gynt til ungene ennå, for redd de skal syns det klør og slutte å ville gå med strikka tøy. Men jeg elsker min moby i peer Gynt og opplever ikke at den klør, selv om jeg lett klør av annet norskt garn. Så vurderer å bruke peer Gynt til ungene på grunn av holdbarheten. Har god erfaring med SG alpakka silke. Utrolig myke plagg til de minste og slitesterke til de større. Sommerplagg har blitt strikka i lille lerke eller lerke fra DaleGarn.