Vi som strikker

Molly_mor

Flørter med forumet
Tenkte det kunne være artig å starte en sånn tråd. Er det flere enn meg som er glad i å strikke og allerede har lagt til sides flere små plagg til mini? :angelic:

Kan jo være kjekt å dele ideer eller tipse om gode oppskrifter.

Jeg har allerede strikket bjørnedress fra Havrebarna, hentesett fra Yndestrikk, babyteppe fra Knitting for Sif, og to bukse- og genser sett.:)
 
Veldig gøy å strikke til babyen! Jeg har en liiten pause akkurat nå da jeg ble litt lei etter jeg har strikket både selebukse og dress (lagt ut på skjult-forumet i håndarbeidstråden der), men tenkte jeg skulle sette igang med "merle" lue nå.06e1117a-3e97-4429-86f7-48b39d192bcf.jpg
Etter det skal jeg strikke omslagsjakke i samme mønster, men jeg gruer meg litt til det fordi jeg strikket den i strl 3 mnd til tantebarn og det tok en hel evighet :laughing002 Nå skal jeg strikke den i strl nyfødt, og så arver barnet vårt omslagsjakken fra tantebarnet mitt.
 
Sniker fra annen gruppe: (følger for inspirasjon :angelic:)
 
synes det er så vanskelig å finne ut hva jeg skal strikke til spiren. Til første mann strikket jeg så sykt mye, men nærmest ingenting ble tatt i bruk, siden sommeren ble så lang. Han kom i slutten av aug. Å det var varmt heeelt ut til desember :banghead: denne gang blir det i januar, som et den kaldeste mnd. Men jeg vil jo gjærne strikke i farger etter kjønn, så jeg fullfører de mange prosjektene jeg har gående til guttungen så får vi se.

Men det som skal strikkes er: lillebjørnlue, høstlua (en favoritt til bgh), forskjellige gensere fra petitknit (elsker oppskriftene hennes!) :Heartpink
 
Back
Topp