Vi som strikker med strikkering/Loom knitting

MiniMe80

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Vi som prøver :)
En tråd for oss som strikker på denne måten :)
 
Hexagon babyteppeIMG_7479.JPG
 
Stilig! Hvordan gjør du dette? Aldri prøvd, bare strikket vanlig... :)
 
Stilig! Hvordan gjør du dette? Aldri prøvd, bare strikket vanlig... :)
Takk :)
Istedenfor pinner så har du en ring med pegs på.
IMG_4264.JPG
Det finnes runde strikkeringer, og mange andre varianter.
Prøver å laste opp litt flere bilder men filene var visst for stor. Får prøve mer senere.
 
Takk :)
Istedenfor pinner så har du en ring med pegs på.
Vis vedlegget 204793
Det finnes runde strikkeringer, og mange andre varianter.
Prøver å laste opp litt flere bilder men filene var visst for stor. Får prøve mer senere.
Hvor finner du oppskrifter? :)
 
Hvor finner du oppskrifter? :)
Youtube er det endel videoer som ligger ute, har kjøpt endel oppskriftbøker også. Alle bøkene er på engelsk. Kjøpt på ebay, amazon, play.com/rakuten (når det fantes). Mye gratis oppskrifter på nett også.
 
IMG_4266.JPG
Bøker jeg har kjøpt
 
IMG_6973.jpgFingerless mittens
IMG_7492.jpgvotter og sokker til nyfødt
IMG_6974.JPGLeggvarmere
IMG_7763.JPG Pannebånd
 
Morsomt - styrte veldig med det en stund, men lenge siden jeg har tatt det frem. Husker jeg lagde baby booties med den minste.

Har også noen fingerless mittens, men med mønster - ble ganske løse hos meg da. Brukte du dobbeltråd?
 
Morsomt - styrte veldig med det en stund, men lenge siden jeg har tatt det frem. Husker jeg lagde baby booties med den minste.

Har også noen fingerless mittens, men med mønster - ble ganske løse hos meg da. Brukte du dobbeltråd?
Tror jeg brukte dobbeltråd ja, et par år siden jeg strikket de.
Spørs jo hvilket garn man bruker, og hva jeg skal strikke, så blir det enten dobbel eller enkel tråd. Men har merket at jeg strikker av og til litt stramt, prøver å ikke gjøre det men ikke så enkelt.
 
Tror jeg brukte dobbeltråd ja, et par år siden jeg strikket de.
Spørs jo hvilket garn man bruker, og hva jeg skal strikke, så blir det enten dobbel eller enkel tråd. Men har merket at jeg strikker av og til litt stramt, prøver å ikke gjøre det men ikke så enkelt.
Fant frem de jeg strikket sist (begynner jo å bli skikkelig kaldt) - strikket med enkelttråd, så veldig løse og kan dra sidene over jakken i stedet for under :)

Holder på med ett til med i dobbelttråd, spent på hvordan sluttresultatet blir
 

Vedlegg

  • 1478239865940.jpg
    1478239865940.jpg
    107,5 KB · Visninger: 21
Fant frem de jeg strikket sist (begynner jo å bli skikkelig kaldt) - strikket med enkelttråd, så veldig løse og kan dra sidene over jakken i stedet for under :)

Holder på med ett til med i dobbelttråd, spent på hvordan sluttresultatet blir
Så flink du er da :) ser du har også strikket litt av tommelen også, det gjorde ikke jeg, bare et hull. Og det vridningsstrikkinga fikk jeg ikke til, for strikker altfor stramt, prøvd men bare ga opp. Kanskje jeg må strikke litt løsere, ikke så enkelt da....
 
Så flink du er da :) ser du har også strikket litt av tommelen også, det gjorde ikke jeg, bare et hull. Og det vridningsstrikkinga fikk jeg ikke til, for strikker altfor stramt, prøvd men bare ga opp. Kanskje jeg må strikke litt løsere, ikke så enkelt da....
Hehe, takker og bukker. Må dog innrømme at det er mye YouTube bak da :)

Har så lyst til å prøve på en genser - men nesten billigere å kjøpe ferdig enn å investere i garn :O
 
Hehe, takker og bukker. Må dog innrømme at det er mye YouTube bak da :)

Har så lyst til å prøve på en genser - men nesten billigere å kjøpe ferdig enn å investere i garn :O
Greit å ha youtube, finner mange fine oppskrifter der, og har benyttet meg av det :)

Ja det er dyrt med garn, så kjøpe ferdigstrikket er jo billigere :) men strikker man det selv så er det jo "one of a kind" da :) Tenker selv på å strikke et skjørt til meg selv, vært litt kjekt det.

Hvilke strikkeringer har du? Sånne sirkler kjøpt her i Norge eller har du kjøpt andre plasser?
 
Greit å ha youtube, finner mange fine oppskrifter der, og har benyttet meg av det :)

Ja det er dyrt med garn, så kjøpe ferdigstrikket er jo billigere :) men strikker man det selv så er det jo "one of a kind" da :) Tenker selv på å strikke et skjørt til meg selv, vært litt kjekt det.

Hvilke strikkeringer har du? Sånne sirkler kjøpt her i Norge eller har du kjøpt andre plasser?
Har kun de man får tak i her - slo til på salg på Nille :p

Skjørt høres spennende ut - YouTube det og, eller bok?

Skal strikke ferdig noen mittens til, i sjokkrosa :) så prøve meg på noe nytt. Vurderte genser til minsten, kanskje?
 
Har kun de man får tak i her - slo til på salg på Nille :p

Skjørt høres spennende ut - YouTube det og, eller bok?

Skal strikke ferdig noen mittens til, i sjokkrosa :) så prøve meg på noe nytt. Vurderte genser til minsten, kanskje?
Har ikke oppskrift på skjørt, så får enten google etter det, eller se om de har det på YouTube. Eller så finner jeg på noe selv. Har litt forskjellige strikkeringer å velge mellom, Vil gjerne ha med ha noe sånn som du har strikket på dine fingerless mittens, den vridning av tråden for å få mønsteret. Så får prøve å strikke litt løsere. Får bli høst/vinterprosjektet mitt :) Kanskje bli ferdig med lua til mamma først før jeg begynner på noe nytt... :p
Du får legge ut bilde når du er ferdig med mittens, få litt inspirasjon :) Har vurdert å strikke både bukse og genser til baby. Har endel bøker med oppskrifter, så mye å velge mellom :) Og så må man jo ha rett strikkering da.
 
Så utrolig kult! Trenger du ulike ringer for å få ulik "pinnestørrelse" og omkrets eller brukes samme loop til alt?
 
Så utrolig kult! Trenger du ulike ringer for å få ulik "pinnestørrelse" og omkrets eller brukes samme loop til alt?
Det finnes veldig mange forskjellige. Noen er litt tykke "pegs" de man får kjøpt her i Norge, og det er forskjellige str på ringen. Fra rundt 18-36. Jeg har kjøpt sånne runde, noen ovale i forskjellige str, noen firkantet med mindre pegs. Man får kjøpt det meste egentlig til hva enn man trenger det til. Men de som finnes bare i andre land er gjerne veldig dyr, og kommer over tollgrensa, så har ikke kjøpt de aller største enda. Spørs hva man strikker så trenger man ikke bruke alle pegs på strikkeringen.
Jeg har endel av disse pluss noen andre:

IMG_5088.JPG IMG_5089.JPG
 
Back
Topp