Vi som ikke ønsker å vite kjønn

Hei! Er det flere her inne som tenker å ikke få vite kjønn før fødsel?
Sniker fra mai 2025. Å ikke vite kjønn er den fineste overraskelsen vi har gitt oss selv! Helt utrolig å få baby opp på brystet og at pappaen får se og fortelle kjønn :shy: krevde mye selvdisiplin, spesielt siden det ble et par ekstra ultralyder på oss av ulike årsaker, men jordmødrene synes det var såå gøy at vi ikke visste.

Har tenkt på det. Hørt flere si det er en nydelig opplevelse å finne utav dette når babyen blir født. Men tror jeg er for nyskjerrig av meg:)
Ja, jeg er sååå nysgjerrig av meg - så føler dette blir den ultimate testen!

Sniker fra mai 2025. Å ikke vite kjønn er den fineste overraskelsen vi har gitt oss selv! Helt utrolig å få baby opp på brystet og at pappaen får se og fortelle kjønn :shy: krevde mye selvdisiplin, spesielt siden det ble et par ekstra ultralyder på oss av ulike årsaker, men jordmødrene synes det var såå gøy at vi ikke visste.
Så gøy! Det var ingen jordmødre som forsnakket seg på UL heller? Hva fikk dere? :)

Så gøy! Det var ingen jordmødre som forsnakket seg på UL heller? Hva fikk dere? :)
De var veldig forsiktige alle sammen. En av dem sa før hun begynte ultralyden "jeg blir å bruke han uansett hvilket kjønn det er, så vet dere det" og neste sa "han eller hun" hele veien. De var flinke å be meg snu meg bort når de måtte måle f.eks lårbein og man kunne potensielt se kjønn :happy: vi fikk ei jente!

Jeg har 5 barn og 2 av de jeg visste ikke kjønn. Skal heller ikke vite kjønnet denne gangen. Elsker det! Er en helt spesiell følelse :Heartred
For meg gjør ingen forskjell om å vite noen måneder før. Jeg er selvfølgelig nysgjerrig og spent, men det å se frem til det under fødsel gjør det mer spennende :)
Og det å ta opp babyen selv og se hva kjønnet er selv, veldig spesielt :Heartred

Jeg har ønsket en god stund å ikke vite, men samboer vil vite. Vi får se om jeg klarer å holde meg, eller får overtalt han. Vil tro det er lettere hvis man er to om det? Erfaringer med at bare den ene vet det?

Jeg har ønsket en god stund å ikke vite, men samboer vil vite. Vi får se om jeg klarer å holde meg, eller får overtalt han. Vil tro det er lettere hvis man er to om det? Erfaringer med at bare den ene vet det?
På Haukeland får ikke far vite om ikke mor vil vite vet jeg. Usikker på om det er slik på andre sykehus.

Jeg har vært på nok ultralyder i mitt liv til at det ikke er noe vits å holde det hemmelig. Ser det selv stort sett :hilarious:

På Haukeland får ikke far vite om ikke mor vil vite vet jeg. Usikker på om det er slik på andre sykehus.

Jeg har vært på nok ultralyder i mitt liv til at det ikke er noe vits å holde det hemmelig. Ser det selv stort sett :hilarious:
Ååå. Da må vi kanskje bli enige før den tid hahha

Vi har to barn fra før hvor vi har visst kjønnet og kunne derfor tenkt oss å prøve å ikke vite denne gangen (som for oss blir siste barn). Sier det med to forbehold: 1) usikker på om vi klarer å dy oss og 2) er litt redd at graviditeten skal føles litt mindre ekte / at jeg skal føle mindre tilknyting til lille i magen ila graviditeten hvis jeg ikke vet? Høres sikkert rart ut, men alt ble liksom mye mer real da vi fikk vite kjønn med de to andre. De ble liksom "en ekte" person. Er det noen som skjønner hva jeg mener? :hilarious:

Jeg mistenker at det kan bli vanskelig å klare å holde det fra den som ikke vil vite, er så fort gjort at det glipper en "når han / hun kommer" i løpet av alle de månedene :bag:

Visste med første, med andre klarte de ikke se det i uke 19, så da ble det en overraskelse ved fødsel (tross flere ultralyder senere). Da sa vi bare at vi ikke ønsket å vite det. Jeg syntes begge deler var fint, så usikker på hva vi velger å gjøre nå.

Back
Topp