Vi som har dyr i huset

Glad

Flørter med forumet
Mailykke <3
Jeg har latt to hunder og en katt få tilfredsstille morsinstinktet de siste 5 årene, og nå er altså en ordentlig menneskebaby i produksjon under genseren min :) Vi kommer til å bli litt av en flokk, og vi gleder oss stort. Samtidig forbereder vi oss på at det kan bli ekstra ståkete med baby og bortskjemte dyr og vi er innstilte på å legge inn gode sikkerhetsrutiner overalt.

Det er mange spørsmål som dukker opp i forbindelse med dette, f.eks. hvordan få plass til 2 hunder, 1barn og en barnevogn trygt og forsvarlig for alle sammen i en V70.

Hvordan få tak i den perfekte lekegrinda med god nok sikring uten at barnet kanskje får klaus eller at jeg får klaus på babyens vegne.

Hvilken kattenetting.

Og mange flere spørsmål som dukker opp underveis..Vet ikke hvor mange dedikerte dyreelskere som er i mai-gruppa, men det må da være noen? Gi dere gjerne til kjenne :) Mange viktige temaer å tenke på, og jeg tenkte at en egen tråd kunne være fint ift dette :)

Er det f.eks. flere som opplever at dyrene er spesielt interesserte i graviditeten? Det kommer mange artige historier når man har dyr, de er rare og de er søte og noen ganger har man lyst til å riste dem litt. Jeg synes ikke det trenger å forsvinne selv om man får barn og prioriteringene endrer seg. Her har vi merket endring de siste ukene. Jeg opplever at både hundene og katten er spesielt klengete. De vil være nære og inntil meg hele tiden. Katten er spesielt kosete, og han er egentlig en ganske sær pus som pleier å være ganske kjip med å posjonere ut kosen sin. Flere som merker slike endringer?

Jepp stor dyreelsker og hatt hund før, nå har vi bare katter. Og ja dyrene har alltid passet på meg under graviditeten. Hunden jeg hadde førgjorde deg forrig gang og kattene gjør dét nå. For min del går det fint å kombinere barn og dyr. Kattene og katteutstilling er hobbyen min.
Jeg kommer jo ikke til å forlate barne alene med kattene, så det går nok fint, og slipper ikke inn kattene på soverommet når babyen er født.

Jeg er elsker dyr og spesielt min nydelige pus. Han har vært igjennom baby før og det gikk bedre enn jeg trodde. Før hun ble født fikk ham ligge der hun skulle ligge, da hun ble født ville han ikke det lengre. De lå sammen på sofaen, sengen vår og på gulvet sammen. Han var mye på meg da jeg gikk gravid. Barn og dyr er viktige sammen. Var aldri redd for at han skulle ligge oppe åå henne

Så flott! Moro at dere i tillegg har vært gjennom det tidligere :) Da har dere jo sikkert mange flott tips til en førstegangslurer ;)

Jeg har også vært inne på tanken om at babyen jo aldri kommer til å være alene med dyrene uansett og at det egentlig burde holde med ei vanlig lekegrind i høyden. Å la babyen romle rundt på gulvet tror jeg bare blir tull..

Jeg er tre ukers barnevakt for mamma og pappas katt. Den er bare 3 mnd gammel, og holder seriøst på å spise meg opp i koding. Veldig glad i katter, men dette er nesten litt i overkant mye! Får nesten ikke puste når hang nikker seg inn i nesa og munnen min som verst. Vet ikke om dette har sammenheng med at jeg er gravid, men. Han klenger HELE tiden - til og med inn i dusjen!

Jeg har en hund, golden retriver som bare er god. Passer godt på meg nåde i forrige svangerskap og nå. Når Johan ble født nærmet han seg ikke babyen før han var nærmere 6mnd, men Guri som han passer på den barnevogna. Andre hunder får ikke komme bort! Gikk veldig greit med hund og barn inne. Vi passer på at barnet vårt gir hunden mat h er dag så hunden respekterer han. Fungerer godt her selv om gutten vår bare er 3 år får han hunden til å legge seg ned på kommando.

Hunden min fikk innbilt svangerskap rett etter at eg blei gravid :P Ho har melk i pattene, men veit at ho ikkje er gravid. Er ikkje gale når hunden er sympati gravid :P Ho dilter og er veldig beskyttende for meg :)

Når det kommer til hunden min og kommende barn er eg litt skeptisk. Ho er veldig usikker på barn, og viss ungene klapper og plukker på henne, hender det at ho knurrer. Vi tenkte å kurse litt no på forhånd og snakke litt med hundeeksperter. Vil at dette skal fungere, hunden er veldig viktig for oss!!

Hunden min fikk innbilt svangerskap rett etter at eg blei gravid :P Ho har melk i pattene, men veit at ho ikkje er gravid. Er ikkje gale når hunden er sympati gravid :P Ho dilter og er veldig beskyttende for meg :)

Når det kommer til hunden min og kommende barn er eg litt skeptisk. Ho er veldig usikker på barn, og viss ungene klapper og plukker på henne, hender det at ho knurrer. Vi tenkte å kurse litt no på forhånd og snakke litt med hundeeksperter. Vil at dette skal fungere, hunden er veldig viktig for oss!!

Noen hunder er veldig anderledes når det gjelder dine barn. Bare husk å lære hunde at barne er over henne i rangstigen, og la henne snuse på babyen når du kommer hjem fra sykehuset. Inkluder henne, så er denne babyen en av flokken.

Sent from my iPad using BV Forum

Åh herregud, du må jo ha verdens søteste hund da!!
Så morsomt :)

I første svangerskapet mitt ble jeg sykemeldt halvveis pga bekkenløsning.. Og da kjedet jeg meg så fælt hjemme.. Så da kjøpte vi oss hund(vi skulle ha hund uansett, men hadde planer om å vente et år til før vi kjøpte)..
Når jeg gikk gravid var det kun jeg som gjaldt, og sambo kunne bare glemme å kose henne... Helt frem til jeg kom hjem fra sykehuset... Etter det har ikke bikkja likt meg noe særlig...

Sønnen og bikkja er bestevenner og leker så fint sammen.. Vi har vært veldig nøye på at bikkja ikke har skulle følt seg tilsidesatt fordi hun fikk en "lillebror"..

Nå derimot er bikkja så klengenavn på meg, at det nesten er slitsomt... Skal helt sitte/ligge på magen konstant ... Synes det er litt herlig, og et tegn på at ting er som det skal:))

Sist jeg var gravid så var hundene til mine foreldre helt tullete. De passet på meg og la seg ned ved siden av meg om jeg lå å slappet av på sofaen eller noe. Spessielt den ene hunden har passet veldig på sønnen min når han har ligget ute i vogna eller noe. Og de er er bestevenner i dag. Hjemme hos oss har vi ei pusi. Ho driver nå på å legger seg til rette på magen hele tiden, det har hun aldri gjort før :P Vi har ikke katten på soverommene av prinsipp. Og jeg kommer til å være nøye med kattenett når babyen sover ute i vogna, man kan aldri være sikker. + at det er flere katter i nabolaget :)

Noen hunder er veldig anderledes når det gjelder dine barn. Bare husk å lære hunde at barne er over henne i rangstigen, og la henne snuse på babyen når du kommer hjem fra sykehuset. Inkluder henne, så er denne babyen en av flokken.

Sent from my iPad using BV Forum
Ja eg har troen på at det skal gå bra. Prøve å gi ho masse oppmerksomhet, og ho skal få snuse på baby. Leste og ein plass at det kan vere lurt å legge skitt bleier på gulvet som hunden kan snuse på. Vi er ihvertfall obs på problemet og går sakte fram. Det skal nok gå bra :-)

Frykten hennes for barn begynte når niesene mine kom til verden, og det satt fire personer (svigerfam.) i stuen og ropte til den stakkars hunden "gå vekk" "legg deg" "slutt, nei" osv. Fikk heilt vondt av ho og skulle nok tatt ho ut av den situasjonen. Men eg får gjere mitt beste no for å ordne det. :-) Men forstår ihvertfall kor usikkerheten er komt fea. :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Mine dyr (hund og katt) er ikke noe ekstra kosete. De er som før. Men hesten er roligere og mer kosete enn før! :)

Vi har to hunder :-) Den ene ble veldig rar i starten av graviditeten, hun ulte når vi var ute på tur, som en ulv.. kjemperart :-) Hun er jo veldig mammadalt generelt, så der har ingenting endret seg enda..

Ellers har vi ikke merket så mye på den andre, men er jo bare 8+4 i dag, så det kommer kanskje etterhvert :-)

Vi også tenker mye på det med sikring.. For å si det sånn, selv om vi er dyreelskere, så er vi også realister. Og selv om vi mener at våre hunder er de snilleste i verden, vet vi at man ALDRI skal stole 100% på en hund. Heller ikke på et barn. Vi kommer til å passe godt på dette, selvfølelig sørge for at hundene fortsatt er nederst i flokken, og vi kommer så absolutt til å gjøre nødvendige sikkerhetstiltak :-)

Vi har to hunder ,en rottishanne som er bf sin ,den har vært med på det å få barn før,og han er mer sånn som går å legger deg i buret om det blir for bråkete. Men min lille frøken vet jeg ikke hvordan det går med en baby..men hu er jo veldig nysgjerrig på andre sine små barn,og går også bare i buret om det blir for ille. Hun er 100% sikker på at jeg er gravid!ligger ofte i sofaen å koser magen om kveldn:) hu er en x gatehund,med veldig tydelig hundespråk i forhold til den andre vi har,så tror ikke det skal bli noe problem. Har hatt hundretolk på henne da jeg ble gravid(sikkert ikke alle her som tror på den slags men)og da fortalte hun tolken at det hadde vært koselig med barn,og at hun gleda seg på mine vegne,og så lenge hun fikk være med og ikke glemt så skulle det bare bli toppen:) jeg grein som en gal da tolken ringte meg opp igjen etter å ha hatt samtalen med hunden,hun sa så mye klokt og snilt om meg:)

Back
Topp