vi som gir mme

Alvepike

Elsker forumet
vi som gir mme til nurkene. Hvor lenge sover deres i strekk på natta. tulla mi sover sånn ca 7-7,5 timer i strekk. Det er bare såååå deilig!!![:D]
Hvertfall en positiv ting som kom ut av at jeg ikke kunne amme!!!!

Gullet vårt sover som regel 5-6 timer..mat..og sove 4-5 timer til [:D]

ORIGINAL: leonmamma

Leon vil nesten ikke såve han. Gir mme ca klokka 11 på kvelden, han såvner rundt 12. Våkner klokken 3, såvner igjenn klokken 4, våkner klokken 6-7, såvner igjen rundt 8-9 å våkner å vil opp rundt 10-11. Men når vi har fått stått opp, gitt han mere mat å skiftet på han å sånn, jo da såvner han.[>:] Typisk, når jeg er dønn våken. [:)]

Hehe..hatt noen sånne dager vi og..slitsomt ja [:)]

Ser flere fordeler med mme jeg da:

*pappa'n kan mate
*ikke problem med barnevakt
*vi trenger ikke tenke på hva vi får i oss..(kan til og med ta oss en fest...og en paracet/ibux dagen derpå..hehe)
*vet alltid hvor mye ungen vår får i seg av mat

Må jo se positivt på det...er fordeler og ulemper med alt.

Her sover ho 4-5,5 timer første periode på natta, så sover ho mellom 2,5 og 4 timer andre periode.
Det er veldig opp og ned syns jeg.

Så vil ho ha mat veldig ofte på kvelden, gjerne hver time!

det varierer litt.. hu får kvelds og blir lagt kl 23 og sover da til 6-8 i det siste.. men hender hu er oppe for å spise kl 4 og da sover hu til 9-10 som regel..
nå har vi hatt en uke hvor hu sovner 20, blir vekt for mat og stell kl 23 i seng 23.30-45 og da sovi til 7, men lagt seg igjen og da har jeg vekt hu i 11 tia for å stelle hu..

Robin våker to ganger iløpet av natta..håper han å begynner å sove i strekk om nettene..!var lei meg for at jeg ikke kunne amme før,men går bedre nå:) jeg er visst ikke den eneste heldigvis:)

ORIGINAL: Solvit

jeg ammer og lillegutt har begynt å sobe 5-6 timer på natta nå:)

sånn er det her også[:D] Dessuten kan jeg pumpe meg og gå på fylla og pappa og tante og bestemor er alle flaskematere[;)] Skal på byn på lørdag og alt mulig (så det så[:D]) og tar ibux med god samvittighet.....men skal være enig i at jeg gjerne skulle hatt mengde-måler på puppen så jeg visste hvor masse han fikk i seg[&:]

Marius legger seg mellom 22.30 - 23.15, og da får han mat igjen mellom 4 og 5 et sted. Noen ganger sovner han fort eller så ligger han å "ordner" litt...må putte inn sutten ol. noen ganger.
Sover til runt 7.30-8. Han må opp seinest kl. 8.30 pga han må være med når storebrødrene skal på skole & b.hage, og da rekker han en flaske før vi drar.

Markus spiser ca her 3 time døynet rundt. Fikk beskjed av helsesøster at det burde han ikke ha behov for da han får MME,men joda gutten vår skal bli stooor fort og VIL ha mat!
Gleder meg til vi kan få 6-7 timer med søvn i strekk...det skal bli himmelsk!!!!!!!!!!!

Han sover 6-7 timer, får mat og sover et par timer til[;)]

Tulla mi spiser mellom 150 og 175 (!!!!) ml på kvelden. Glad i mat, hun skal opprettholde bollekinnene sine[:D]

ORIGINAL: leonmamma

Leon vil nesten ikke såve han. Gir mme ca klokka 11 på kvelden, han såvner rundt 12. Våkner klokken 3, såvner igjenn klokken 4, våkner klokken 6-7, såvner igjen rundt 8-9 å våkner å vil opp rundt 10-11. Men når vi har fått stått opp, gitt han mere mat å skiftet på han å sånn, jo da såvner han.[>:] Typisk, når jeg er dønn våken. [:)]

samme her

ORIGINAL: lene78

Nå ammer jeg - men gir ei flaske hver dag.. Og all den søvnen om natta høres deilig ut...
Gir egentlig ikke på kvelden - men kanskje det er det jeg skal begynne med? hvor mye gir dere gullene deres for å få sove så lenge i strekk?

Her pleier vi å få han til å sove mellom 10 og 11, så sover han til mellom 2 og 3, så et par timer .. og da sovner han og jeg ved puppen... Da på pupp - ikke mme - men kanskje jeg skal prøve å se om han sover lengre da?

Her går det i 120 ml dag og natt [:)]

har 140ml i alle flaskene bortsett fra kveldsen den er litt mer i for hu pleier å spise mere føre hu legger seg så da er det 160-180ml men ikke bestandig hu spiser opp da..

Back
Topp