Vi som går på støttemedisiner

Løven93

Elsker forumet
Himmelbarn
Tenker vi kan ha en tråd om støttemedisiner og spørsmål.
Hvilke støttemedisiner går du på/har gått på?

Jeg går på Crinone - progesteronstøtte. Jeg har fått beskjed om å gå på det frem til ca uke 11. leser om flere som slutter på progesteronstøtten og lurer på hvorfor? Progesteron skal vell hjelpe kroppen og holde på det befrukta egget og om en slutter etter noen uker har jeg lest at kroppen kan plutselig støte ut egget dersom en har progesteronmangel.
 
Jeg står på Utrogestan - også progesteronstøtte. Og prednisilon og albyl-e.
Sist graviditet skulle jeg slutte på progesteron rundt uke 11/12, men av samme årsak som deg så ba jeg om å stå på det litt lenger. Begynte nedtrapping rundt uke 20..

Kroppen produserer helt sikkert nok selv, men det er noe med den tryggheten. :angelic:
 
Jeg står på duphaston som er progesteronstøtte og albyl e som er blodfortynnende❤️
Jeg har fått beskjed om å stå på progesteron til uke 10, men jeg kommer nok til å ta det hvertfall til uke 12. Blodfortynnende aner jeg ikke hvor lenge jeg skal stå på, jeg vet egentlig ikke helt hvem jeg skal spørre heller da jeg fikk det av fastlegen fordi jeg veldig veldig gjerne ville prøve etter 2 SA. Jeg regner med han har svar til meg, men jeg føler ikke fastleger alltid har veldig mye kunnskap på dette området. Jeg er så redd for å slutte for tidlig
 
Lutinus og albyl-e frem til 12 uker. Har lurt på det samme som deg, at flere skriver at de slutter før osv. men så har jeg tenkt at jeg bare må stole på legen min som har satt meg på dette. Og som kjenner meg best, det er sikkert mange svar og anbefalinger på slike ting.
 
Prolutex, nytt progesteron i sprøyteform.
Megadeilig å slippe grisete vaginaltabletter i sommersesongen :D
Din heldiggris! Om jeg noen ganger skal benytte progesteron igjen, så skal jeg spørre etter den. For dette griseriet; blææ :arghh:
 
Går på østrogen ut uke 8, progesteron ut uke 12 og blodfortynnende til og med 2 uker etter fødsel.
Østrogen og progesteron er pga prøverør, blodfortynnende siden jeg har hatt blodpropper tidligere.
 
Back
Topp