Vi som er gravide og ammer enda forrige mann

Hei:love7

Jeg lurte på hvordan det vil gå med amming nå da frøken her på 20 mndr ammer enda om morgen og kveld. :joyful: Jeg begynner å tenke om det har noe å si at jeg mistet babyen i uke 20 sist pga jeg ammet frøken enda? (Mistet ikke, men hjertet stoppet bare).

Jeg har opplevd ligende før i 2019 babyen. Da ammet jeg i 3 1/2 år og var nesten 5 mndr på vei samtidig. Da bestemte jeg for å slutte og hadde pause i halvt år før neste mann:joyful:

Men nå er jeg litt sånn på vippe-pinnen.. skal jeg slutte å amme nå eller kan drøye litt til så har jeg halvt års pause som sist :pompus:

Hva tror dere, om dette påvirker fosteret eller går nok helt fint? :angelic: Om alt går fint med babyen har jeg tenkt å slutte med ammingen her til nyttåret dvs halvt års pause før neste. Tenker litt … :hilarious:
 
Tenker det går helt fint. Vet ikke om det er litt som sex, at det stort sett går fint men at det i noen få tilfeller kan være risikabelt.
Eneste jeg kan tenke meg er eventuelt om man får lave progesteronnivåer slik at det blir vanskelig å holde på en graviditet?

Utover det har jeg bare personlig erfaring. Har ammet (nesten) i ett strekk siden 2017, kun et lite opphold da jeg mistet melken litt etter at jeg ble gravid med 2024-barnet og hen som ble ammet mistet interessen siden det kun var noen få dråper der. Dette blir fjerde graviditet siden 2017 og har enn så lenge ikke opplevd å miste. Så om jeg mister nå så tror jeg ikke det er pga ammingen, men heller at noe gikk galt med selve utviklingen.
 
Jeg ammer fortsatt gutten på 13 mnd, men tenker å avslutte ammingen nå fordi jeg tenker å starte på Xonvea pga svangerskapskvalme, og legen min sa det ikke er anbefalt å gå på den mens man ammer..

Jeg har ikke hørt at det er skadelig på fosteret at man fortsatt ammer, dersom svangerskapet forløper normalt..
 
Jeg ammer min på 14 mnd og håper å kunne fortsette med det en stund til. Det er litt avhengig av form og kvalme. Slutter hvis jeg trenger kvalmestillende medisiner.

Tenker som @Chawa at det sannsynligvis skyldes feil i utviklingen dersom jeg skulle miste :Heartpink
 
Ammer også enda mitt mai 23 barn. Frister litt å slutte, men det er så deilig å ha det å roe ned med nå som det er første året i bhg og konstant sykdom..sår og øm, ganske pain å amme nå egentlig:facepalm:
 
Sniker fra februar. Jeg kan ikke svare på hva som er trygt eller ei, bare dele egen erfaring.

Jeg ammet første på 5 mnd da jeg ble gravid med nummer to, og ammet gjennom hele svangerskapet til jeg fødte og tandemammet litt etter fødsel av nr. 2. Ble mindre melk utover i svangerskapet, men første var også veldig fornøyd med fast føde fra tidlig alder, så det gikk fint. Kroppen prioriterer babyen i magen er mitt inntrykk. Ammet nummer en til hun var tre år etter forespørsel, mens nummer to har vært rimelig gira til han var rundt to år.

Med nummer tre nå ammet jeg fortsatt nummer to. Han var akkurat to år da jeg ble gravid igjen og ammet ham daglig på forespørsel i fire mnd til. Så ble det knusk tørt. Det handler nok mest om at han diet så sjelden. Hvis han hadde blitt gjort oppmerksom på at råmelka mi nå har kommet, hadde han nok kommet tilbake. Men vi er «enige» om at nå er det tomt og at når babyen kommer, kommer melka tilbake og da er det bare han som får.
 
Back
Topp