Vi skulle kjøpt huset!!! Spørre spansk familie om og få kjøpe deres hus..

Jeg__sitter__bak__blomsterbuketten__jeg

mamma til 2, ei på 16 og en på 5 og er gravid:)
Hei vi var på visning på bolig for 2 måneder siden.

På mandag denne uken fant vi ut at vi var veldig interessert i boligen i som vi har vert på visning på. Fant ut mye nytt om plassen som talte stor fordel som at arbeidsplassen til min mann kunne tenke seg og leid denne boligen. Samt at vi faktisk får mer i lån enn vi trodde.

Vi kontaktet megler på mandag. Også planla vi ny visning den 10 april..

Men i dag kontakter megleren oss og forteller at hun har solgt boligen i går. :(

NEI! NEI!

NEEEEEEI!

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI!

Like før vi begynner å gråte altså.

Fikk navn og adresse på de som kjøpte huset fra megler. Er en spansk familie som eier huset.

Tenkte og sende familien en sms..

Tips til hva skrive?

Noe sånt som "hei, Vi var på visning på huset dere kjøpte for 2 måneder siden. Vi fikk navn og tlf nr deres fra megler. Vi lurer på om dere kan være interessert i og selge huset?

Jeg synes vi burde skrive en del mer slik at de ikke tror det er tull..

Ønsker tips fra dere til hva skrive. Det skal ikke lyse desperasjon heller...
Jeg blir veldig glad for alle forslag. og veldig glad for alle kommentarer :)

vil ikke at de skal ta det helt feil eller finne det ubehagelig.

Dette er et veldig vanlig hus som ikke er så spesielt.
En grunn til at vi absolutt ikke ønsker og lete mer på nytt er jo at det er krevende og reise frem og tilbake langt inn i Spania for og se på hus. Særlig fordi det i Spania er sånn at en del meglere som markedsfører rivningsobjekter som fine hus. Da flyr en til Spania leier bil kjører en langt langt inn i Spania bor på hotell men så var huset en skulle se. Nei det var vist ikke bra likevel i hele tatt.. :(

Ersj har så lyst og kjøpe dette huset var så klar for det! Tenkte at megler sikkert ventet til 10 april siden vi hadde en avtale, og tenkte hun ville kontakte oss om det kom endringer.. Men nå er huset altså solgt.

Jeg ønsker dere bare lykke til. Jeg innbiller meg på en måte at om de skulle ville selge et hus de nettopp har fått kjøpt, må dere friste med en del mer penger enn hva de betalte med mindre de ikke så interesserte i det likevel...?

Jeg synes jo det et ganske snodig at mekler ikke tok dere med inn i en evnt. budkrig. Selger har jo kanskje tapt penger her :o men jeg vet jo ikke hvordan det fungerer i spania.

Håper det ordner seg for dere!

Jeg ønsker dere bare lykke til. Jeg innbiller meg på en måte at om de skulle ville selge et hus de nettopp har fått kjøpt, må dere friste med en del mer penger enn hva de betalte med mindre de ikke så interesserte i det likevel...?

Jeg synes jo det et ganske snodig at mekler ikke tok dere med inn i en evnt. budkrig. Selger har jo kanskje tapt penger her :eek: men jeg vet jo ikke hvordan det fungerer i spania.

Håper det ordner seg for dere!

megleren var litt slapp.. det merket vi tidlig. var litt vanskelig og få tak i og slikt.
ååå ergrer meg sånn altså vi kunne jo dratt og sett på huset igjen med en gang denne uken her! vi tenkte jo bare at det passet bedre og reise til Spania neste uke:(

vi er interessert i og betale en del mer enn hva huset kostet ja.

noen som har tips om hva skrive i smsen..?

Ville ringt i stedet for å sende sms, en virker alltid mer seriøs ved å ringe

Ville og ha ringt :)

Den som intet våger, intet vinner! Ta å ring dem, du! :D

Gjort er gjort og solgt er solgt tenker jeg.

Hadde blitt grinete om noen kontaktet meg rett etter at jeg hadde kjøpt meg hus og bydd på det. Og da bør du faktisk fremstå som desperat. Prisen ville uansett ikke blitt den samme. Du må regne med et fordyrende mellomledd på prisen.

Og selv om huset er ordinært som du sier er det meget mulig dette er drømmehjemmet for de som kjøpte.

Skal dere flytte til Spania for godt? Hva med å leie noe til å begynne med og kjøpe når dere er der nede? Mye enklere å følge opp megler og hus og prosess da.

Har du ringt?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tusen tusen takk for alle svar:)

Nei er veldig i tvil om og ringe redd de skal ta det feil. Men det kan hende de er interessert i og selge? Det blir ikke jeg som ringer men en venninne som opprinnelig er fra Spania og som ikke snakker gebrokkent slik som meg.. venninnen min syntes det var en veldig god ide og ringe de, som hun sa det "kanskje de blir glade":) for det blir da i så fall kanskje lettjente penger i og med at de får mer for huset enn de ga etter og ha eid det i så kort tid..
Hun skal i så fall ringe de på mandag. men vi har ikke bestemt oss enda. vi tror uansett de kommer til og si Nei.

Back
Topp