Vi skal til syden!

Lykkepjuska

Elsker forumet
Sambo og jeg, og selvsagt lille mageknøttet, skal reise til Gran Canaria på lørdag.. Sitter nå og lurer på om jeg bør bestille time hos legen før vi drar. Er 4+1 i dag. Er jo mange tanker i en gravids hode.. Tenk hvis noe er feil, som graviditet utenfor livmor, eller om jeg får en sa. Hva tror dere? Vil legen allerede kunne se om det er graviditet utenfor livmor? Tror ikke jeg er det, altså. Men en vet jo aldri.. 

Så tenker jeg på om det er noe spesiellt jeg bør ha med meg? Noen som har noen råd?
Og kvalmen? Når kommer den? Finnes det noe å døyve den med? Hmm.

Aner ikke! Forferdelig dårlig svar. :P

Men ville tatt med noen bind, just in case, og canesten om du skulle få sopp. Og selvsagt folsyre!! ;)
Ellers ville jeg nok pakket som til en vanlig sydentur jeg altså :)

Så er det vel litt man bør passe på iforhold til mat og drikke, men det finner du ut mye om dersom du googler litt

Høres deilig ut å reise til syden! Hvor på Gran Canaria skal dere?

Håper dere får en fin tur og at du ikke bekymrer deg for mye! Høres fornuftig ut det de andre sier, er nok ikke så mye annet du trenger å tenke på.
Kos deg!

Takk for svar! Jeg skal prøve å kose meg! Jeg gleder meg, men har disse bekymringene surrende i hodet. På den andre siden skal det bli godt å komme seg bort.. Når jeg kommer hjem er jeg 6 uker alt. =) Hvis alt går bra da. Håper det. Uff. Hehe!

MissDolly: Vi skal til San Agustin.

KMA <3 skrev:
Håper dere får en fin tur og at du ikke bekymrer deg for mye! Høres fornuftig ut det de andre sier, er nok ikke så mye annet du trenger å tenke på.
Kos deg!

Enig! Og legger meg gjerne ned i kofferten din

hørtes deilig ut  kos dere masse

Lykkepjuska skrev:
Takk for svar! Jeg skal prøve å kose meg! Jeg gleder meg, men har disse bekymringene surrende i hodet. På den andre siden skal det bli godt å komme seg bort.. Når jeg kommer hjem er jeg 6 uker alt. =) Hvis alt går bra da. Håper det. Uff. Hehe!

MissDolly: Vi skal til San Agustin.

Okei :) Gran Canaria er en flott plass! Har selv vært i Amadores og Puerto Rico. Trivdes best i Amadores, rolig plass med akkurat nok tilbud hva gjelder restauranter og butikker. Reiser til Puerto Rico for å shoppe en dag eller to, bedre utvalg med sminke og parfyme og dilldall der ;)

Håper dere får en flott tur! Er virkelig misunnelig ja..... Haha ;)

Takk for reisetips! Blir vel ikke akkurat superrolig strandliv, kjenner jeg sambo rett.. Han er nok glad i å farte han, så tenkte vi skulle sjekke ut litt av hvert! =)

Er egentlig en innbarka Kreta-fan, så dette blir spennende!

Vil anbefale å kjøpe støttestrømper til å ha på flyet. Er kanskje ikke sånn kjempeviktig når det er så tidlig i graviditeten, men godt med bra blodomløp uansett når en sitter stille så lenge. Ellers er det vel maten som du bør passe best på. Vær forsiktig med salat og friske grønnsaker, og kjøp alltid vann på flaske. Det gjør jeg uansett om jeg er gravid eller ikke da... Og den vanlige gjennomstekt biff... :)

Og forresten... God tur og kose dere masse!!!

ikke for å ødelegge morroa men her er litt fakta om flyreiser og gravide:
Skadelig for fosteret?
Når det gjelder risikoen for fosterskader pga. kosmisk stråling under flyreiser er det så langt vanskelig å komme med gode anbefalinger. Den mest sensible perioden for strålepåvirkning av fosteret er fra 8.-14. svangerskapsuke. I denne perioden utvikler både hjernen og nervesystemet seg hos fosteret. Stråledosen er avhengig av flyhøyden og flytiden. For spesielt interesserte henvises til anbefalingene, som er utgitt av det amerikanske transportdepartementet ( United States Department of Transportation, Office of Aviation Medicine).

http://www.lommelegen.no/322877/flyreise-og-graviditet

tøybleiedilla skrev:
ikke for å ødelegge morroa men her er litt fakta om flyreiser og gravide:
Skadelig for fosteret?
Når det gjelder risikoen for fosterskader pga. kosmisk stråling under flyreiser er det så langt vanskelig å komme med gode anbefalinger. Den mest sensible perioden for strålepåvirkning av fosteret er fra 8.-14. svangerskapsuke. I denne perioden utvikler både hjernen og nervesystemet seg hos fosteret. Stråledosen er avhengig av flyhøyden og flytiden. For spesielt interesserte henvises til anbefalingene, som er utgitt av det amerikanske transportdepartementet ( United States Department of Transportation, Office of Aviation Medicine).

http://www.lommelegen.no/322877/flyreise-og-graviditet

Back
Topp