Vi skal til Hunderfossen i sommer, ønsker tips, råd og sånt :)

gutt09jente11

Forumet er livet
Vi planlegger en tur til Hunderfossen, og vi skal kjøre nedover. Bor i Trondheim. Tror det går fint, da ungene er rolige i bil. :)

Jeg har ikke vært i Lillehammer og Hunderfossen siden jeg var liten, så derfor lurer jeg på om dere som har vært der har noe å anbefale. Hva bør vi få med oss?

Hvordan er det med priser og sånt på mat i Hunderfossen, noen som har gode erfaringer å dele ang. overnatting? :) Har med oss ei på 1 år, og en på nesten 3.

Vurderer å ta med vogn til eldste også..? Eller holder det med ståbrett på vogna til lille?

Vi tenker å være iallefall 4 dager. Er det mer rundt Lillehammer vi bør være med på?

Du har jo Lilleputthammer dere kan besøke også.

Vi hadde med egen mat til lunsj, og så spiste vi middag i Hunderfossen. De har masse fine benker og "rasteplasser" som man kan bruke. Ta gjerne med badeklær og håndklær tilfelle pent vær, da det er et lite badeland der.
Vi bodde her:
http://www.nermohotell.no/default.asp
Veldig koslig plass, tok vel 5-7min å kjøre ned til Hunderfossen derfra.

Husker ikke prisene, men det får du oppgitt på hjemmesiden til Hunderfossen tror jeg :-)
Jeg ville nok tatt med vogn til den eldste også. Så får h*n også slappe av litt i beina. Blir fort mye gåing ;-)

Ellers så er Lilleputthammer verdt å få med seg også :-) I alle fall for 3-åringen

Sånn matmessig ville jeg nok også pakka med litt niste. Kanskje noen kjeks og litt frukt. Og vann. Så slipper dere bruke altfor mye penger på dyr kiosk/resturant mat. ;-)

Jeg ville prøvd å fått med meg alt som er i Hunderfossen. Men beregn god tid, så det ikke blir stress for noen av dere :-)

I tillegg til Hunderfossen, syns jeg både Lilleputthammer og Barnas Bondegård er verdt et besøk. En har også badelandet Jorekstadbadet, men der syns jeg det var for slitt og skittent(i allefall når vi var der)

Mange fine bomuligheter rundt omkring der, sjekk Hunderfossens sine hjemmesider.

Det spørs jo hvor høy din 3 åring er.. men for de fleste er det vel ikke så mye av aktivitetene på Hunderfossen de får prøvd.. sjekk høyde krav på de ulike aktivitetene, tror det står på hjemmesida.. ellers er det jo lekeland og miniputthammer, som er ypperlig for alderen..

Vi var der i sommer med 3 åring og 1 åring.. Bortkastet syns jeg.. Lilleputthammer var MYE bedre for begge to.. 

Vi skal ikke til hunderfossen igjen før barna er store.. Var kanondyrt å komme inn for å ikke kunne gjøre så mye.. 

Synes det ser ut som et koselig sted jeg, er jo basseng der, bondegård, lekeplasser, og noe kan jo de over 90 cm gjøre. 

Lillemor på 1 år skjønner vi at ikke kan delta på noe, men kan jo ikke holde oss hjemme bare pga. henne.. 

Vår gutt, som ble 3 i november, storkoste seg hvertfall flere turer på Hunderfossen sommeren som var! 
Han kjørte skute, tog, biler og digget lekeplassen og gravemaskinene. 
De har griller der, så jeg ville tatt med pølser til mat. Det er dyr mat inne i parken...
Fint og bade der også, for de minste og!
Ellers er det noen små trampoliner der og stor sandkasse. 

Hunderfossen er toppen!
Men, ta med mat, det er griller der så vi pleier å ta med å grille! Maten er dyr der og heller ikke spesielt god..
Er jo masse å finne på der, også for de minste, vår var 1 år i fjor sommer og hun koste seg hun også! Er jo egen ball binge for de minste, sklier, sandkasser, trampoliner, m.m.....

Ellers i Øyer er det jo lilleputthammer, lekeland, å så er det noe ved siden av hunderfossen som jeg ikke husker navnet på men det( vegmuset kanskje?!), der er det gratis inngang..

På Hunderfossen må dere også gå innom energi senteret, det er ganskje gøy!

Å så er det jo Hafjell, ta med niste og ta gondolen opp og gå ned igjen!Kjempefin tur!

Jorekstad er litt unna men der er det badeland, helt greit der synes jeg!

Ellers på Lillehammer er det jo Maihaugen, der er det jo kjempefint på sommeren, ta med niste og ha piknikk der!
Hoppbakken, gå opp alle trappene og nyt utsikten!

Back
Topp