Vi skal på innkomstsamtale i barnehagen idag...

Jadasåneidaså

Forumet er livet
Også har vi fått noen spørsmål vi skal svare på i forkant. Ett av dem er om vi skal la han få være med på stranda eller i basseng hvor en voksen passer på to barn. Altså, han kan jo ikke svømme så ser ikke helt den at jeg vil ha han hverken i basseng eller på stranda egentlig...
Bare lurer på hva du ville ha sagt. Noen argumenter for/mot!

stranda er kansje ikke nødvendig, men et basseng (jeg tenker på et lite plaske baseng) kan jo være kjekt, jeg jobber selv i bhg å ser at ungene stor trives når di får plaske,kjøle seg ned litt når det er en kjempe varm sommer dag.

så min konklusjon ble vel.

nei til strand
ja til basseng.

ORIGINAL: EnDeLiG86

stranda er kansje ikke nødvendig, men et basseng (jeg tenker på et lite plaske baseng) kan jo være kjekt, jeg jobber selv i bhg å ser at ungene stor trives når di får plaske,kjøle seg ned litt når det er en kjempe varm sommer dag.

nei til strand
ja til basseng.

Ja, hvis det er sånn lite plaskebasseng de bare har i barnehagen går jeg god for den.[:)]
Bare så for meg en dame på to smårollinger i en svømmehall![&:] 

Takk for svar![:)]

ORIGINAL: EnDeLiG86

nei til strand
ja til basseng.

signerer denne.
Når det gjelder vann er jeg hønemor altså. Og jeg vet hvor kjappe barn er så ting kan skje SÅ fort.Så vi kryssa og for nei De første året til Daniel i bhg.(var kun spørsmål om strand der da)
Og med bil kjøring så krysset jeg av for ja,men da KUN med hans eget bil-sete riktig montert.

ORIGINAL: Solaa

Er dette noe du signerer for hele av barnehagetiden, eller for et år om gangen?
For jeg tror at dette med vann, basseng og stranda vil endre seg ganske mye etterhvert som de blir eldre..
Jeg tror jeg ville svart nei for dette med basseng ol. i bhg det første året, og så kan han få lov til neste år [;)] De begynner jo stort sett ikke før i august, og da er det jo ikke lenge før den verste varmen er over, så da ville jeg kanskje ventet til neste år med det uansett...
Har enda ikke hørt noe fra bhg'en her jeg... Tror jeg skal ringe i dag og sjekke om de har fått svaret vårt i det hele tatt..

LYKKE TIL I MØTE! SÅ SPENNENDE!

Det vet jeg ikke, får høre med de.

Jeg ville sagt nei til basseng og ja til strand, jeg. Her som vi bor bruker barnehagene fjæra mye, og det kunne ikke falle meg inn å nekte gutten min å være med på tur. På stranda gjør man også mye annet enn å bade.
Når det står basseng tenker jeg svømmehall og det blir ikke snakk om. Jeg tør ikke å dra i bassenget med mini uten at vi er to voksne som passer på han...

Ikke fått brev enda, men kommer nok til og svare ja på begge spm jeg. Er jo ikke snakk om at dette er aktiviteter som skjer ukentlig. Og jeg må velge og stole på de voksne som skal passe på han, og stoler helt og fullt ut på at dem gjør jobben sin. Kjenner flere som jobber der, og mange av foreldra, og ikke hørt noe negativt om verken personal eller barnas sikkerhet.[:)]

Vi har ikke fått de spørsmålene vi da, men er kanskje ikke så veldig aktuelt her heller. Er ikke så mye strand de reiser til akkurat her. Basseng vil jeg egentlig tro at det er svømmebasseng i svømmehall, det hadde jeg nok svart nei til. Plaskebasseng i barnehagen er liksom ikke så ille, der er det evt masse folk hele tiden og trolig blir vannet mer brukt til leking med båter enn å bade i.

Men vi har fått spørsmål om tur her, altså tur de ikke går på, men reiser på. Der har vi svart nei på at storesøster får være med i buss/taxi. Det er det eneste alternativet her, og hvis de mot formodning skulle ha noe sikkerhetsutstyr (noe som faktisk ikke er pålagt i buss/maxitaxi), så er det evt bare puter (altså fra 15 kg uten sidestøtte). Så lenge det er så store krav til sikring i bil, vil jeg ikke at snuppa som er for lita til beltestol, skal sitte på bare pute eller evt uten noe, ikke nødvendigvis sele engang i en buss/maxitaxi. Nå har hun bare vært på tur en gang i løpet av nesten 2 år da, noe som var her for noen uker siden. Da reiste mannen min fra jobb og kjørte og henta henne. Heldigvis hadde han mulighet til å reise fra. Vil egentlig ikke nekte henne å reise på tur, men hun er så lita enda at hun får ikke lov til å sitte usikret/altfor dårlig sikret på tur. Så da får vi heller prøve å få det til å gå opp med å kjøre og hente henne, de reiser sjelden og aldri langt uansett. Så får vi vurdere dette mer når hun blir eldre. Men akkurat på dette er vi skikkelig strenge, selv om det ikke virker som om noen andre av foreldrene i barnehagen er det, men det får så være. Kommer til å gjøre det likt med lillesøster også.

Jeg spurte angående det med strand og svømmebasseng. De er ikke ofte på stranda, men det hender. Og i svømmehall er de aldri. MEN, de pleier å gå turer langs med elva vi har rett nedi her. (Hjertet i halsen ja![&:]) Syntes ihvertfall ikke noe om det!!!!! Isj!
Har liksom ikke lyst til å være den kjipe mora heller da. Svarte uansett nei nå, og det blir ikke aktuelt første året i barnehagen heller.
Vi får nytt sånn skjema til neste år.

Så bra du fikk svar på det da! Vi er også de kjipe foreldrene, men egentlig så gir jeg blaffen i det, så lenge jeg mener det er det sikreste for ungene og det er godt gjennomtenkt. Så får en heller gå flere runder med seg selv etterhvert som barna blir eldre. Og jeg tenker sånn at hvis det er flere av de "kjipe" foreldrene, kanskje de dropper mer aktiviteter som er såpass usikre for barna jeg da.

Uansett, det er nok farer i en vanlig barnehagehverdag om en ikke trenger de en absolutt ikke føler seg komfortabel med å la barna være med på som en faktisk kan unngå. Skal liksom ikke nekte barna å leke heller, bare at det de gjør i barnehagen er sikrest mulig. Og er mye verre for de små enn når de blir eldre. Da kommer vi nok til å måtte svelge mange flere kameler i forhold til hva vi ville ønsket, så vi får holde de litt ekstra igjen nå som de ikke vet bedre selv. [:D]

Jeg er veldig skeptisk på vann, så tror det hadde blitt nei det første året herifra. Kunne fått lekt i f.eks et lite basseng, men ikke dratt i svømmehallen.

Back
Topp