Vi har ikke fått de spørsmålene vi da, men er kanskje ikke så veldig aktuelt her heller. Er ikke så mye strand de reiser til akkurat her. Basseng vil jeg egentlig tro at det er svømmebasseng i svømmehall, det hadde jeg nok svart nei til. Plaskebasseng i barnehagen er liksom ikke så ille, der er det evt masse folk hele tiden og trolig blir vannet mer brukt til leking med båter enn å bade i.
Men vi har fått spørsmål om tur her, altså tur de ikke går på, men reiser på. Der har vi svart nei på at storesøster får være med i buss/taxi. Det er det eneste alternativet her, og hvis de mot formodning skulle ha noe sikkerhetsutstyr (noe som faktisk ikke er pålagt i buss/maxitaxi), så er det evt bare puter (altså fra 15 kg uten sidestøtte). Så lenge det er så store krav til sikring i bil, vil jeg ikke at snuppa som er for lita til beltestol, skal sitte på bare pute eller evt uten noe, ikke nødvendigvis sele engang i en buss/maxitaxi. Nå har hun bare vært på tur en gang i løpet av nesten 2 år da, noe som var her for noen uker siden. Da reiste mannen min fra jobb og kjørte og henta henne. Heldigvis hadde han mulighet til å reise fra. Vil egentlig ikke nekte henne å reise på tur, men hun er så lita enda at hun får ikke lov til å sitte usikret/altfor dårlig sikret på tur. Så da får vi heller prøve å få det til å gå opp med å kjøre og hente henne, de reiser sjelden og aldri langt uansett. Så får vi vurdere dette mer når hun blir eldre. Men akkurat på dette er vi skikkelig strenge, selv om det ikke virker som om noen andre av foreldrene i barnehagen er det, men det får så være. Kommer til å gjøre det likt med lillesøster også.