Vi skal leie ut leilighet! noen spm.

Du hadde tydeligvis ikke hatt sjans bare du var en kvinne i fruktbar alder heller. Haha! Enig med deg. Drygent og utelukker mange i samfunnet som kanskje nettopp må leie. Ikke alle kan kjøpe bolig.

Men du har forståelse for at folk må sikre seg skikkelig? Er ikke alle utleiere som har råd til at folk unndrar seg å betale leie for eksempel. Jeg kjenner 4 personer som leier ut hus eller leilighet, samtlige har opplevd tull med leietagere, sånt som at man ikke betaler leien enten til riktig tid eller i det hele tatt, folk som bare har stukket av uten å gi lyd fra seg eller betale (sånt ordner seg jo til slutt men det er myyye stress og tid for utleier) de tar ikke telefonen og bare går hvis de tilfeldigvis møter på utleier.. dette var bare et par eksempler faktisk. Før jeg opplevde dette selv så trodde jeg det var mer unntaket enn regelen at folk oppførte seg sånn men det hender seg faktisk langt oftere enn en skulle tro. Så hvorfor skal man leie ut til mennesker man er usikre på?

Men du har forståelse for at folk må sikre seg skikkelig? Er ikke alle utleiere som har råd til at folk unndrar seg å betale leie for eksempel. Jeg kjenner 4 personer som leier ut hus eller leilighet, samtlige har opplevd tull med leietagere, sånt som at man ikke betaler leien enten til riktig tid eller i det hele tatt, folk som bare har stukket av uten å gi lyd fra seg eller betale (sånt ordner seg jo til slutt men det er myyye stress og tid for utleier) de tar ikke telefonen og bare går hvis de tilfeldigvis møter på utleier.. dette var bare et par eksempler faktisk. Før jeg opplevde dette selv så trodde jeg det var mer unntaket enn regelen at folk oppførte seg sånn men det hender seg faktisk langt oftere enn en skulle tro. Så hvorfor skal man leie ut til mennesker man er usikre på?
Så du mener det er riktig å ikke leie ut til kvinner? Fordi de kanskje kan bli gravide? Det ekskluderer 50% av samfunnet, og er også for den del kjønnsdiskriminering. Lenge leve likestilling! Jeg forstår at man må vurdere mennesker litt før man lar de leie, jeg har vært leietaker i 10 år selv, uten referanser verken fra jobb eller tidligere leieforhold. Ikke er jeg imponerende på skattelista heller da jeg har vært student. Men ikke en eneste gang har jeg betalt leie for seint eller ødelagt så mye som ei gulvliste i leilighetene jeg har leid.

Så du mener det er riktig å ikke leie ut til kvinner? Fordi de kanskje kan bli gravide? Det ekskluderer 50% av samfunnet, og er også for den del kjønnsdiskriminering. Lenge leve likestilling! Jeg forstår at man må vurdere mennesker litt før man lar de leie, jeg har vært leietaker i 10 år selv, uten referanser verken fra jobb eller tidligere leieforhold. Ikke er jeg imponerende på skattelista heller da jeg har vært student. Men ikke en eneste gang har jeg betalt leie for seint eller ødelagt så mye som ei gulvliste i leilighetene jeg har leid.

Akkurat den med kvinner kan man se bort i fra jeg tenkte mer på det andre som sto skrevet! Selvsagt finnes det skikkelige folk som betaler i rett tid men ærlig talt så lenge så mange opplever det motsatte så må man som utleier få lov til å sikre seg! Man skal ikke være nødt til å leie til folk man er usikre på uten referanser fra hverken jobb eller leieforhold fordi folk ikke har sånt i orden, det kan jo ikke utleier ta ansvar for. Så som sagt, det finnes selvsagt skikkelige folk men det finnes også det stikk motsatte så må hver enkelt huseier selv få bestemme hvilke risikoer de Er villige til å ta :)

Akkurat den med kvinner kan man se bort i fra jeg tenkte mer på det andre som sto skrevet! Selvsagt finnes det skikkelige folk som betaler i rett tid men ærlig talt så lenge så mange opplever det motsatte så må man som utleier få lov til å sikre seg! Man skal ikke være nødt til å leie til folk man er usikre på uten referanser fra hverken jobb eller leieforhold fordi folk ikke har sånt i orden, det kan jo ikke utleier ta ansvar for. Så som sagt, det finnes selvsagt skikkelige folk men det finnes også det stikk motsatte så må hver enkelt huseier selv få bestemme hvilke risikoer de Er villige til å ta :)
Greit nok det. Men hvordan få referanser på tidligere leieforhold hvis alle har det som et krav for å leie ut? Da skal ingen få leie for første gang. Det ender i en ond sirkel verken utleier eller leietaker vinner på. Blir tomt for leietakere en dag da. :)

Greit nok det. Men hvordan få referanser på tidligere leieforhold hvis alle har det som et krav for å leie ut? Da skal ingen få leie for første gang. Det ender i en ond sirkel verken utleier eller leietaker vinner på. Blir tomt for leietakere en dag da. :)

Joda jeg ser poenget ditt altså. Men jeg ser mitt også haha :p de opplevelsene jeg har sett har ikke vært koselige å huseier sitter igjen med all dritten . Veldig synd at det skal gå utover skikkelige mennesker at noen oppfører seg som dritt.

Som huseier ville jeg i høyeste grad ha sikret meg på alle mulige måter. Har aldri leid ut selv men kjenner flere som gjør det blant annet min far. Det er helt utrolig hvor frekke folk kan være, de betaler ikke husleie å lager et rent h****** for utleieren. Bare nettop nå er det et vennepar av oss som går igjennom noe merkelige greier med ei som leide hos dem. Skal ikke gå i detalj men det endte opp med at de måtte kaste ut kjærringa. Beklager ordbruken men den passer seg i situasjonen!
Det finnes selvsagt også rolige, ordentlige mennesker som ikke snylter på andre men så lenge det er muligheter for å leie ut til drittsekker så ville jeg heller sikret meg ;-) !!

for all del. men nå kan man ikke vite om noen er en piece of shit av å sjekke skattelistene og jobbreferanser, folk er flinke til å ha lage seg fasader om det trengs, og penger sier vel ikke mye om hvordan en er som person,

selvom jeg er arbeidsledig på AAP så betyr ikke det at jeg er en drittsekk og en snylter.
leide på samme plass i 7år før jeg flytta, flytta inn når jeg var 17 å jentungen 4mndr, var alenemor på overgangsstønad og fikk aap når den gikk ut.
aldri hatt noe problemer og hadde et godt forhold til huseier.

for all del. men nå kan man ikke vite om noen er en piece of shit av å sjekke skattelistene og jobbreferanser, folk er flinke til å ha lage seg fasader om det trengs, og penger sier vel ikke mye om hvordan en er som person,

selvom jeg er arbeidsledig på AAP så betyr ikke det at jeg er en drittsekk og en snylter.
leide på samme plass i 7år før jeg flytta, flytta inn når jeg var 17 å jentungen 4mndr, var alenemor på overgangsstønad og fikk aap når den gikk ut.

Jeg sier ingen steder at man nødvendigvis er en drittsekk og en snylter om man er arbeidsledig. Det kan man vel i tilfelle være uavhengig av inntekt. Men igjen, når det viser seg at folk opplever at leietager ikke betaler og det som værre er, så må det finnes forståelse for at huseier vil sikre seg. skulle leietager vise seg å ikke gidde/kunne betale så sitter jo huseier der med skjegget i postkassen.

hahha emh, sjekk skattelistene og jobbpreferanser ?? wow..
da hadde ikke jeg hatt sjans for å få noe bosted vartfall

Man vil jo gjerne ha leieboere som oppfører seg og som betaler da. Når vi en gang må ha ny leieboer kommer vedkommende til å sjekkes i huet ig ræva om det er noen ukjente. Vi hadde først annonse på Finn, og avslo glatt alle de uføre med div psykiske problemer. Sorry altså, men med barn kan vi faktisk ikke ha mulighet til å ha noen ustabile i huset. Det er min rett som utleier ;)

Jrg kjrnnrr mange som leier ut, ingen sjekker skattelistrr eller jobbpreferanser, svært få av de hsr opplevd noe tull likevel

Jeg må bare si, som leietaker at vi alltid kredittsjekker OG ber om referanser, vi har hatt mange leietakere og flere av de har vært en drøm, vi har også måttet gå igjennom både namsfogden og tingretten for å få kastet ut noen. sistnevnte grunnet truende oppførsel mot barna våres, vi legger ikke alt av beslutning på kredittsjekk og referanser MEN mye av det, vi gjør alltid en helhetsvurdering snakker med de og stiller spørsmål, det handler ikke om å diskriminere noen på aap eller som har vært uheldige og pådratt seg dårlig kredittverdighet, men å sikre oss selv mot dårlige opplevelser. Nå sist når vi måtte igjennom tingretten var ikke kredittsjekken ren, de hadde heller ikke referanser, men vi tok en vurdering av et ungt par og tenkte de hadde kommet sjevt ut i livet, ga de en sjans, skulle vi aldrig ha gjort, det var et rent helvette, samme med den eldre damen i 50 åra som virket rolig og hyggelig, hun hadde også dårlig kreditt men vi ga henne en sjans, bommet der også, så for oss har denne sjekken en del å si, selv om vi som nevnt gjør en vurdering av andre ting også, at man har bet.anmerkninger betyr desverre at man har rot i livet sitt, det kan også bety i noen sjeldne tilfeller at man har vært uheldig, men men er det er sjans man bør ta når man har små barn og skal leie ut en del av huset sitt? For vår del er svaret nei, ene og alene grunnet dårlige erfaringer.

Man vil jo gjerne ha leieboere som oppfører seg og som betaler da. Når vi en gang må ha ny leieboer kommer vedkommende til å sjekkes i huet ig ræva om det er noen ukjente. Vi hadde først annonse på Finn, og avslo glatt alle de uføre med div psykiske problemer. Sorry altså, men med barn kan vi faktisk ikke ha mulighet til å ha noen ustabile i huset. Det er min rett som utleier ;)

Skjønner godt hva du mener...

Hilsen hu som måtte igjennom tingretten for å kaste ut truende leieboere[emoji57]

Vi var "snille" første gangen, nå er det temmelig mange punkter på kontrakten vår.

Og mange som lukes ut.

Vi var "snille" første gangen, nå er det temmelig mange punkter på kontrakten vår.

Og mange som lukes ut.

Samme her, ettet å ha vært innom både namsmann og tingretten for å fjerne folk så har lista blitt lenger og lenger. Vi har jo små barn å ta hensyn til, da må vi jo vøre sinre på at nye leietakere er skikkelige folk[emoji5]

Samme her, ettet å ha vært innom både namsmann og tingretten for å fjerne folk så har lista blitt lenger og lenger. Vi har jo små barn å ta hensyn til, da må vi jo vøre sinre på at nye leietakere er skikkelige folk[emoji5]
Vår utleie er ikke tilknyttet vår bolig, men den er fremtiden til oss og våre barn,så alt må være på stell.

Back
Topp