Vi skal lage nytt kjøkken nu i jannuar kan eg spør dere

*Eit stjerneskudd*

Gift med forumet
Vi skal lage nutt kjøkken fra topp til tå - eikeparketten vi har.
(bilde gogglet)

Ikea kjøkken Adel hvitt skal vi ha (litt offhvite i fargen er det)
Benkeplate: vallnøtt eller sort stenplate
Handtak stål lange som på bilde eller lengre

Kjøkkenet e 320cm x 380 cm så blir på en kort og en langvegg som ein L

spm:
Hva ville dere hatt mellom benkeplata å overskapa? og evnt farge på det?
Hva ville dere hatt på veggene? Farge her og
Ville dere hatt innebygd micro eller bare hatt den inni et skap (over den innebygde bakerovnen i langskap)
Noen her som har sokkel skuff? er det bra?
Kjøkkenvifta skal vær under skapet slik du drar ut. hvit eller stål? kjøleskap, bakerovn osv skal vær stål
Hvilken sittegruppe ville dere valgt? vi tenker på hvitt rundt bord som vi kan ha klaffer i (har nå 100cm x 180cm) vi er 4 i fam

Eller ville dere gjort noe helt anna?

Noen her som har likt kjøkken her som vil vise bilder/link?

Vi skal ha sotet glass mellom benk og overskap.
Veggene er panel.
Har innebygd micro, men det har jo egentlig ikke så mye å si...
Hvis resten er stål, ville jeg også hatt stål på vifta tror jeg...

Heisann

Flått kjøkken dere skal ha [:)]

Jeg har eggehvitt kjøkken selv og på veggen har vi malt med en grå farge ncs s2000-N Er veldig fornøyd med den.

Viss dere får får valnøtt benkeplate, har dere tengt heltre eller laminat. Selv har jeg heltre eik, og etter mine erfaringer hadde jeg ikke valgt heltre på ny. Den må behandles minst 2 ganger i året. Men siden dere har eikeparkett på gulvet, hvorfår valnøtt benkeplate og ikke eik? Sort stenplate høres råflått ut [:)]

Tips til hva dere kan ha mellom benkeskap og overskap er fliser, glassplate, stålplate (noe dritt å holde rent) eller kitchen wall plater (sjekk byggma.no og alloc.no)

Godt nyttår [:)]

For det første, er det et veldig fint kjøkken!
Et lite men.., er at jeg har hatt profilkjøkken mange ganger før og jeg hater for å si det mildt at dritten setter set fast i "profilgropene". Det som er bra med dette kjøkkenet er jo at det ikke er like mye profil og streker som andre klassiske kjøkken[:D]

anyways...

Hva ville dere hatt mellom benkeplata å overskapa? og evnt farge på det? Jeg ville nok hatt en ganske "lik farge" som resetn av kjøkkenet. Jeg er ikke fan av å legge "kontrasten" mellom skap og benk, da synes jeg det er finere og ha kjøkkenet "rent" og heller en åpen vegg om man appsolutt må ha litt "kontrast". Jeg ville nok gårr for Hvit, Blank fliser, Gjerne som bilde 1. Under. EVT. hatt bare disse flisene bak komfyr, og evt. hatt "pleksi" på resten.
Hva ville dere hatt på veggene? Farge her og Jeg ville valgt en farge i same fargetype som kjøkkenet, gjerne en farge mørkere. Evt. En lysere.
Ville dere hatt innebygd micro eller bare hatt den inni et skap (over den innebygde bakerovnen i langskap) Jeg ville (om det går økonomisk) hatt en innebygget micro. Jeg er ikke noe Fan av microer og andre duppeditter som står rundt på kjøkkenet.[:)]
Noen her som har sokkel skuff? er det bra? Jeg hadde gjerne hatt sokkelskuffer[:)] Liker mye skuffeplass, og lite Skaper.
Kjøkkenvifta skal vær under skapet slik du drar ut. hvit eller stål? kjøleskap, bakerovn osv skal vær stål ville nok valgt samme farge som resten av "hvitevarene"[:)]
Hvilken sittegruppe ville dere valgt? vi tenker på hvitt rundt bord som vi kan ha klaffer i (har nå 100cm x 180cm) vi er 4 i fam
Jeg synes det er nydelig med et Rundt kjøkkenbord (med ileggsplater) Da blir det akkuratt passe plass til dere i familien, og kommer det flere så kan plata settes på plass.

Ekstra tips!
Ha et Langskap, gjerne fra topp til bunn, som du kan ha vaskesaker inni, bøtter og sånn "vaskehylle inni" til saker som barna ikke skal ha tak i, pluss mopp og slikt. Har det selv og det er GULL verdt på kjøkkenet.
Jeg ville også hatt "innebygget" kjøleskap med frys og hatt skaper Over disse igjen. GENIALT når man har barn og har saker de ikke skal ha fri tilgang til. Gjerne sånn at man må stå på krakk for å rekke opp. Jeg har slike skaper med tegnesaker og tusjer til ungene. Genialt! fordi de må spørre om å få tegne og bruke tusj. OG det minimerer ukunst på veggene[:D]

Bilde. 1

Ekstra ekstra tips!
IKKE velg stålplate mellom benk og skap.. det er noe DRITT å holde rent og "pent"[:D]

spm:
Ville hatt helt enkle, litt avlange, blanke hvite fliser. Dropp stålplater, det er et mareritt å holde rent/fint (blir akkurat som speil - blir fort flekker og merker). Dropp voldsomme farger, man blir fort lei av det. Bytting av fliser er ikke det enkleste.
Hva ville dere hatt på veggene? Rett og slett helt hvite vegger, ha heller farge på interiøret. Gardiner, stolputer, krukker osv.
Ville dere hatt innebygd micro eller bare hatt den inni et skap (over den innebygde bakerovnen i langskap) Innebygd, helt klart. Syns ikke det er fint med mye dilldall og duppeditter på kjøkkenbenken. Men inni et skap? Er vel greit det også da [;)]
Noen her som har sokkel skuff? er det bra? Jeg ville ikke hatt det, syns ikke det ser noe pent ut..
Kjøkkenvifta skal vær under skapet slik du drar ut. hvit eller stål? Syns absolutt stål om du skal ha ovn osv. i stål. Vi skal ha innebygd vifte i skapet (ikke sånn man drar ut).. Av erfaring blir en vifte av stål full av fett på et sekund og er et mareritt å holde rent (som sagt tidligere)
Hvilken sittegruppe ville dere valgt? Kjempe smart, og ekstra plater er lurt! Så har du plass til rundt bord, så go for it! [:D]

ORIGINAL: *Peonella*

spm:
Ville hatt helt enkle, litt avlange, blanke hvite fliser. Dropp stålplater, det er et mareritt å holde rent/fint (blir akkurat som speil - blir fort flekker og merker). Dropp voldsomme farger, man blir fort lei av det. Bytting av fliser er ikke det enkleste.
Hva ville dere hatt på veggene? Rett og slett helt hvite vegger, ha heller farge på interiøret. Gardiner, stolputer, krukker osv.
Ville dere hatt innebygd micro eller bare hatt den inni et skap (over den innebygde bakerovnen i langskap) Innebygd, helt klart. Syns ikke det er fint med mye dilldall og duppeditter på kjøkkenbenken. Men inni et skap? Er vel greit det også da [;)]
Noen her som har sokkel skuff? er det bra? Jeg ville ikke hatt det, syns ikke det ser noe pent ut..
Kjøkkenvifta skal vær under skapet slik du drar ut. hvit eller stål? Syns absolutt stål om du skal ha ovn osv. i stål. Vi skal ha innebygd vifte i skapet (ikke sånn man drar ut).. Av erfaring blir en vifte av stål full av fett på et sekund og er et mareritt å holde rent (som sagt tidligere)
Hvilken sittegruppe ville dere valgt? Kjempe smart, og ekstra plater er lurt! Så har du plass til rundt bord, så go for it! [:D]

VELDIG enig!

egentlig er alt på kjøkken som er i stål noe herk[:'(][:D]

Hvordan er det dere vasker da? [8D] Har aldri hatt noe problem med å holde stål rent OG pent.

tusen takk for flotte svar [:)]

kjøkkenet på bilde e bare for å vise dere hvordan dørene ser ut å stilen våres e 320x380cm ca som ein L

i dag har vi hvit kjøkken hvite fliser og bjørkeplate

ønsker mer kontrast på plasta derfor valnøtt eller stenplate
stenplata e nr 1 men om vi må ta opp husbanklån for å få d så dropper vi d å tar laminat benkeplate

Summe somares
Hvis vi velger dette:
ådel kjøkken som på bilde
Sort stenplate
lange stålhandtak
stål kjøleskap, ovn å vifte
(eikeparket på gulv det har vi)
ferdigmalte panelplater på vegg (hvite)
Hvite fliser mellom skapene (HVILKEN STØRRELSE???)

Hvit rundt bord (har spisebord i stua)
Hvite stoler til oss mens ungene har sorte
Nytt spørsmål
hvilken vask ville dere valgt til 60 cm skap?

hvordan rørtes dette ut? egentle ganske likt d som er på bilde da

Vi har Ädel krem innredning fra IKEA (tror ikke akkurat den finnes lenger), sort stenmønstret laminat benkeplate, sorte håndtak og tilbehør, og hvite hvitevarer. Vi har eggehvite panelvegger, og mellom benken og overskapene har vi bare klart pleksiglass så vi ser panelen. Jeg er veldig fornøyd med den. Skulle jeg hatt fliser syns jeg sånne som ser ut som "murstein" er fine, i hvitt

oy finnes den ikke lengre???
teikna dette denne uka eg hmmmm

sjekke opp

takk for du sa d

å det hørtes fin ut hos deg [:)]

har du bilde?

ORIGINAL: Panzerpels

Hvordan er det dere vasker da? [8D] Har aldri hatt noe problem med å holde stål rent OG pent.

her blir alt "skjoldete/flekkete" og ja, rett å slett ekkelt.. Dessuten trekker det til seg støv helt vilt

Har funnet 1 bra spray da som alt går av fort på... en grønn kjøkkenspray!
Så klarer å holde den svære stålvifte skinnende[:D]

jeg ville hatt en hvite tykke porselensvasken fra IKEA....

MEN jeg kan jo også se begrensningene på denne... Vet ikke fra erfaring om denne blir like "kul" som min Hvite soffa[:)]
Skulle jeg hatt annet alt. ville jeg valgt en i sånn "sten gummi"? vet ikke hva det heter, men det likner litt på sten, men kjennes ut som skikkelig hard gummi... [:D]
(eller det er ganske granittvask som er dekket med et "beskyttelseslag?"[:-]

porselensvask:

Gummi??vask:

ORIGINAL: DenicaD

ORIGINAL: Panzerpels

her blir alt "skjoldete/flekkete" og ja, rett å slett ekkelt.. Dessuten trekker det til seg støv helt vilt

Har funnet 1 bra spray da som alt går av fort på... en grønn kjøkkenspray!
Så klarer å holde den svære stålvifte skinnende[:D]

Prøv jif universal den blå til glass ol.
tørk til d tørt da e d finest

ORIGINAL: *Eit stjerneskudd*

oy finnes den ikke lengre???
teikna dette denne uka eg hmmmm

sjekke opp

takk for du sa d

å det hørtes fin ut hos deg [:)]

har du bilde?

De har ett som heter Ädel hvit, tror jeg. Som du skrev dere ville ha. Men tror ikke krem som vi har finnes [:)] Og takk for det! Kan prøve å legge inn bilde, hvis jeg finner ut hvordan jeg gjør det, hehe

Back
Topp