Vi skal lage baby!

10DPO - Graviduke 4 - 3+1
Slenger inn et bilde av dagens test. Dette har fremdeles ikke gått opp for meg. Tar vel litt tid ☺️ Ellers kjenner jeg en stor trang til å smile hele tiden. Må tørke av meg gliset på jobb i frykt for å røpe for mye, for tidlig. Er fremdeles veldig obs på at dette er veldig tidlig, men håper såklart at alt går bra fremover ♥️

Jeg hadde trodd dette skulle ta mye lenger tid. Av en eller annen grunn har jeg alltid hatt en følelse av at jeg vil ha vansker med å bli gravid. Uansett hva som måtte skje, så vet jeg hvertfall nå at kroppen er i stand til å bli det med tanke på mulig PCOS. Og det kjenner jeg meg enormt takknemlig for ♥️


Gratulerer så mye! :D
 
12DPO - Graviduke 4 - 3+3.

I morgen er IKM! Og vi har allerede visst om graviditeten siden torsdag.

Jeg er veldig spent og glad for tiden fremover.
Rent symptommessig merker jeg ikke all verden, men jeg tisser oftere enn vanlig og er veldig tørst. Brystene er nokså følsomme og blodårene mer tydelig.

Til uken blir det nok en ny Clearblue digital. Håper på å få se Gravid 2-3 ♥️

Akkurat samme symptomer jeg hadde :) det som fikk meg til å ta testen var blodårene på brystene faktisk :p Den tørsten varer ganske lenge, forbered deg på å ha en flaske vann tilgjengelig at all times! Hvis du tror du tisser mye nå, så bare vent :hilarious: jeg lever i en konstant «drøm» der jeg må tisse, men følelsen av å måtte tisse går aldri bort, bare at jeg aldri «våkner» :yuck:
 
Akkurat samme symptomer jeg hadde :) det som fikk meg til å ta testen var blodårene på brystene faktisk :p Den tørsten varer ganske lenge, forbered deg på å ha en flaske vann tilgjengelig at all times! Hvis du tror du tisser mye nå, så bare vent :hilarious: jeg lever i en konstant «drøm» der jeg må tisse, men følelsen av å måtte tisse går aldri bort, bare at jeg aldri «våkner» :yuck:

Så artig at du også hadde disse symptomene! Lurte først på om det hadde noen sammenheng med graviditeten i det hele tatt mtp at det er så tidlig enda. Spiste en del spekemat før jeg fant det ut, og tenkte at det var grunnen :hilarious: Men med tanke på at jeg tisser mye oftere enn før er det jo ikke så rart. Vannflasken har blitt med over alt hittil, og det skal den fortsette å bli. Sluker det rett ned! Og ja, blir vel enda mer tissing når baby blir større og presser på blæren. Det + denne tørsten kan bli litt av en herlig kombo :p

Samboeren min kommenterte brystene dagen før jeg testet, og var skråsikker på at jeg var blitt gravid. Jeg lo det først bort, men sannelig ble det tydelig. Han fikk rett! Uff, har hatt sånne drømmer før. Kan ikke se for meg å ikke våkne opp fra det :eek:
 
Så artig at du også hadde disse symptomene! Lurte først på om det hadde noen sammenheng med graviditeten i det hele tatt mtp at det er så tidlig enda. Spiste en del spekemat før jeg fant det ut, og tenkte at det var grunnen :hilarious: Men med tanke på at jeg tisser mye oftere enn før er det jo ikke så rart. Vannflasken har blitt med over alt hittil, og det skal den fortsette å bli. Sluker det rett ned! Og ja, blir vel enda mer tissing når baby blir større og presser på blæren. Det + denne tørsten kan bli litt av en herlig kombo :p

Samboeren min kommenterte brystene dagen før jeg testet, og var skråsikker på at jeg var blitt gravid. Jeg lo det først bort, men sannelig ble det tydelig. Han fikk rett! Uff, har hatt sånne drømmer før. Kan ikke se for meg å ikke våkne opp fra det :eek:

Ja det med brystene er vel et av de tidligste symptomene :) Nei det med tissingen er det absolutt værste :yuck: med mindre man blir veldig kvalm da. Jeg var heldig og ble bare oppblåst og følte meg veldig mett. Kjente også som noe hardt nede i magen om jeg lå på magen i senga og brystene var helt sinnsykt ømme i flere uker.

Da jeg ble gravid så gikk jeg opp 2 kg sånn nesten over natten. Gikk ned igjen mellom uke 8-10 tror jeg. Kanskje verdt å merke seg hvis du jobber litt med vekten slik at du vet det ikke nødvendigvis er noe du har gjort :) Det er ikke farlig å fortsette å gå ned i vekt som gravid heller, det viktigste er at man ikke går ned av å spise for lite. Spiser man sunt og trener så er det ikke skadelig å gå ned i vekt. Husker jeg var sykt stressa for dette da det sto over alt at man ikke skulle gå ned i vekt som gravid, men jordmor sa at det ikke er farlig eller skadelig å gå ned i vekt, det er det at man ikke skal gå på sult dietter :)
 
Ja det med brystene er vel et av de tidligste symptomene :) Nei det med tissingen er det absolutt værste :yuck: med mindre man blir veldig kvalm da. Jeg var heldig og ble bare oppblåst og følte meg veldig mett. Kjente også som noe hardt nede i magen om jeg lå på magen i senga og brystene var helt sinnsykt ømme i flere uker.

Da jeg ble gravid så gikk jeg opp 2 kg sånn nesten over natten. Gikk ned igjen mellom uke 8-10 tror jeg. Kanskje verdt å merke seg hvis du jobber litt med vekten slik at du vet det ikke nødvendigvis er noe du har gjort :) Det er ikke farlig å fortsette å gå ned i vekt som gravid heller, det viktigste er at man ikke går ned av å spise for lite. Spiser man sunt og trener så er det ikke skadelig å gå ned i vekt. Husker jeg var sykt stressa for dette da det sto over alt at man ikke skulle gå ned i vekt som gravid, men jordmor sa at det ikke er farlig eller skadelig å gå ned i vekt, det er det at man ikke skal gå på sult dietter :)

Blir spennende å se hvilke symptomer jeg får. Noe av det verste jeg vet å kjenne på, er kvalme. Det tror jeg faktisk er det verste... Så håper det blir lite av det. Takk for at du sier det om vekten ♥️ da vet jeg hvertfall det hvis jeg plutselig går opp litt. Har et par kg til jeg gjerne ønsker å gå ned, godt å høre at det går an å gå ned litt enda. Gyn har sagt at jeg kan fortsette med kosten jeg spiser nå, og Metformin. Ellers skal jeg være flink å trene, forsiktig nå i begynnelsen. Og å gjøre knipeøvelser :p
 
13DPO - IKM - Graviduke 4 - 3+6.
I dag skulle mensen kommet gitt.
Jeg fant også ut i dag at jeg har angitt syklusenlengden min til 28 dager i Preglife, men i følge Flo er gjennomsnittet av syklusene jeg hadde før prøving 26 dager. Så da hoppet jeg to dager frem.

Legger ut bilde av dagens test som jeg tok nå. Har plutselig mange tester liggende og syns det er stas å teste og se strekene ♥️ Også vil jeg såklart sjekke at det enda er utsalg. Hehe
 

Vedlegg

  • 83656E61-05EE-4EB8-A22C-F033E12B29AE.jpeg
    83656E61-05EE-4EB8-A22C-F033E12B29AE.jpeg
    18 KB · Visninger: 65
4+2 ♥️

I dag sjanset jeg på å ta en digital test, og var svært fornøyd med resultatet :)

Ellers er dagene som de har vært. Er rimelig tørst i perioder og tisser mye. Har lette smerter nede i magen i perioder, tenker det nok er litt som skjer der så det er bare godt.

Er det noen som vet hva man gjør med dagboken sin når man har blitt gravid? Ønsker å oppdatere den videre, og vil at den skal ligge på rett sted.
 

Vedlegg

  • E61FFE28-99B9-4346-9184-4E779131890A.jpeg
    E61FFE28-99B9-4346-9184-4E779131890A.jpeg
    17 KB · Visninger: 73
4+2 ♥️
I dag sjanset jeg på å ta en digital test, og var svært fornøyd med resultatet :)

Ellers er dagene som de har vært. Er rimelig tørst i perioder og tisser mye. Har lette smerter nede i magen i perioder, tenker det nok er litt som skjer der så det er bare godt.

Er det noen som vet hva man gjør med dagboken sin når man har blitt gravid? Ønsker å oppdatere den videre, og vil at den skal ligge på rett sted.
Noen beholder den bare der den er og noen flytter den inn på terminforumet sitt :)
 
5+0 ♥️

Da gikk jeg nettopp inn i uke 5 og det kjenner veldig godt. Symptombildet er for meste som tidligere. I går våknet jeg til skikkelig ømme bryster, har ikke kjent noe særlig på det før. Foreløpig ingen kvalme. Matlysten er grei.

I følge Preggers er baby nå like stor som et granateplefrø, så søtt! ♥️

Har time hos gyn 6+1 og gleder meg til det. Kunne helst tenkt meg en time på fredag, men men. Håper de snart åpner opp så partner får være med på slike undersøkelser.
 
5+1 ♥️
Etter en god stund med testefri, måtte jeg bare ta to stk i kveld. Elsker å se strekene! Gikk et par sekunder før begge var maks sterke, så de blir vel ikke særlig mye sterkere enn dette. Tenker å ta en digital på torsdag/fredag, skal gi meg når jeg har fått se 3+ :p Kunne sikkert tatt den i dag også, men venter til jeg vet den vil være positiv. Hadde vært utrolig kjipt og ta den for tidlig og få 2-3.. Hadde nok fått meg en støkk, til tross for at grensen for kjemisk er forbigått.

Ønsker alle en strålende uke ♥️
 

Vedlegg

  • B434BB04-6F7F-4D42-87D0-191324A3FB44.jpeg
    B434BB04-6F7F-4D42-87D0-191324A3FB44.jpeg
    23,3 KB · Visninger: 53
5+3 ♥️

Etter å ha ventet hele uken, tok jeg i dag min siste test. Nå venter time hos gyn til uken, som jeg er veldig spent på. Jeg prøver å ikke tenke for mye på negative ting, men i går når jeg la meg slo tankene inn. Tenk om det er exu, tenk om det ikke er liv. Er vel vanlig å tenke litt sånn.

Jeg prøver å tenke på at det som regel går fint, og hvis ikke det gjør det får jeg ta det når den tid eventuelt måtte komme. Jeg kan ikke gå rundt å være redd i ca 245 dager til. Jeg og min samboer har en åpen dialog om dette, og har reflektert litt rundt dette. Godt å kunne prate om disse tingene sammen.

Legger ved dagens test og erklærer meg herved for ferdigtestet ♥️
 

Vedlegg

  • 51CA3BA3-7125-43D7-B122-5BC9A24371CA.jpeg
    51CA3BA3-7125-43D7-B122-5BC9A24371CA.jpeg
    17,9 KB · Visninger: 42
5+3 ♥️
Etter å ha ventet hele uken, tok jeg i dag min siste test. Nå venter time hos gyn til uken, som jeg er veldig spent på. Jeg prøver å ikke tenke for mye på negative ting, men i går når jeg la meg slo tankene inn. Tenk om det er exu, tenk om det ikke er liv. Er vel vanlig å tenke litt sånn.

Jeg prøver å tenke på at det som regel går fint, og hvis ikke det gjør det får jeg ta det når den tid eventuelt måtte komme. Jeg kan ikke gå rundt å være redd i ca 245 dager til. Jeg og min samboer har en åpen dialog om dette, og har reflektert litt rundt dette. Godt å kunne prate om disse tingene sammen.

Legger ved dagens test og erklærer meg herved for ferdigtestet ♥️

gratulerer så mye med 3+ ❤️ Hvordan er formen? ❤️
 
gratulerer så mye med 3+ ❤️ Hvordan er formen? ❤️

Tusen takk ♥️ Den er ganske fin, ingen kvalme (enda) heldigvis :D Kjenner jeg er mer trøtt og blir raskere andpusten.

Hvordan går det med deg? ☺️♥️
 
Tusen takk ♥️ Den er ganske fin, ingen kvalme (enda) heldigvis :D Kjenner jeg er mer trøtt og blir raskere andpusten.

Hvordan går det med deg? ☺️♥️

så bra ❤️ Nei, her står det stille.. har tatt blodprøver og venter på svar for å se om de finner noe gale der og kan gi meg en hormonkur :(
 
5+3 ♥️
Etter å ha ventet hele uken, tok jeg i dag min siste test. Nå venter time hos gyn til uken, som jeg er veldig spent på. Jeg prøver å ikke tenke for mye på negative ting, men i går når jeg la meg slo tankene inn. Tenk om det er exu, tenk om det ikke er liv. Er vel vanlig å tenke litt sånn.

Jeg prøver å tenke på at det som regel går fint, og hvis ikke det gjør det får jeg ta det når den tid eventuelt måtte komme. Jeg kan ikke gå rundt å være redd i ca 245 dager til. Jeg og min samboer har en åpen dialog om dette, og har reflektert litt rundt dette. Godt å kunne prate om disse tingene sammen.

Legger ved dagens test og erklærer meg herved for ferdigtestet ♥️
Det kommer nok til å gå kjempe fint, som oftest gjør det det, men forstår absolutt de skremmende tankene som dukker opp. Kjempe fine tester er nå hvertfall alltid en god begynnelse!:love7
 
så bra ❤️ Nei, her står det stille.. har tatt blodprøver og venter på svar for å se om de finner noe gale der og kan gi meg en hormonkur :(

Ååh :( så kjipt. Godt du er i dialog med helsevesenet og får hjelp!! ♥️ Satser på at det klaffer snart, og at du får medikamentell bistand dersom det er behov for det. Håper du har en fin helg ♥️
 
Det kommer nok til å gå kjempe fint, som oftest gjør det det, men forstår absolutt de skremmende tankene som dukker opp. Kjempe fine tester er nå hvertfall alltid en god begynnelse!:love7

Takk for så gode ord, setter stor pris på det ♥️ Ja, er veldig fornøyd med testene. Nå skal jeg slappe av og ikke stresse før time hos gyn på tirsdag ☺️
 
Back
Topp