Vi skal bygge hus!

Datt du

Glad i forumet
Er første gang eg er på interiør forumet! Håper dere vil gje oss noen tips?
Vi skal bygge ein stor bustad på rundt 200 kvm, der vi skal bo i halvparten selv og leige ut kjelleren. Vi tar over kjelleren når vi har fått betalt ned ein del av lånet.

http://www.blabolig.no/index.php/34873-94?sub=34867

Her er planløsningen. Det er igrunn eit 1 planshus, men vi skal bygge med kjeller. Noen gode tips til lekre ideer? Farger og interiør? Vi får eit bad på 10.5 kvm og eg liker eit lekkert bad! Noen tips til innredninger eller endringer? Huset står ferdig i september.
Dette er typen remo frå blå bolig med sokkel.

På planløsningen har vi sålangt valgt å bytte bad/vaskerom med soverommet nærmast stua.

Dytt[8D]

Eg fortsetter bare å skrive her eg! [:D] I morgen skal vi på møte med blå bolig. Da skal mange bestemmelser taes. Vi har bestemt oss for å ha badet på 12 kvm rommet og heller ha soverom nærmast stua. Da har vi mulighet til å forlenge stua litt når vi overtar nede. Så er eg spent på om det blir satt inn ei trapp med eingang eller om det vil vente. Håper alt går i orden nå!!

Eg oppdaterer med bilder og slikt undervegs[:)]

Har ingen tips til deg, da jeg ikke har bygget noengang..[8D]
Håper det går knirkefritt på møtet i morgen, og at dere finner masse flotte løsninger[;)]

Gleder meg til å se bilder[:)]

ORIGINAL: Alveola*

Har ingen tips til deg, da jeg ikke har bygget noengang..[8D]
Håper det går knirkefritt på møtet i morgen, og at dere finner masse flotte løsninger[;)]

Gleder meg til å se bilder[:)]

Hehe! Går heilt fint de veit du![:D] Har heller aldri bygget noe vi, så har vert masse diskusjoner om ditt og datt! [;)] Skal ikkje vere enkelt! [8D]

Har ikkje fått tatt bilder av tomta.. men fant dette bildet på ei boligannonse. Det er innerst i denne gaten vi skal bygge. Attmed det kvite huset. Ein nydelig plass! noen få km frå sentrum[:)]

Såg kjempefint ut! Har akkurat flyttet inn i nytt hus selv.. men har egentlig ikke så mange tips når det gjelder hus.. annet enn å være tidligere ute med å tenke på ting enn du trodde skulle være nødvendig.. hehe.. men når dere kjøper "ferdighus" går slike ting sikkert lettere enn for oss :) LYkke til!

Så spennende!!! Vi skal rive ned og bygge opp, så fort værforholdene tillater det. Stikker du innom interiørbloggen min (link nedenfor) finner du våre planer.

Formen på huset vårt er ikke så langt fra deres og rommene er "ferdig dekorert". Det vil si jeg har samlet en haug med inspirasjon som ligger under etiketten Mitt nye hus. Ellers har jeg lagret ulik inspirasjon fordelt på type rom. Ta en titt hvis du vil[:)]

Jeg gleder meg til å se planene deres skride frem. Området så i alle fall utrolig idyllisk ut.

Lykke til!

Skal oppdatere[:D]

Her er underetasjen plantegning. Der skal vi ha 2 leil nå i begynnelsen[:)]

Her er hovedetasjen. vi har utvida huset ein del[:)]

Fasade

Fasade 2

Fasade 3

ORIGINAL: Snikesnuppa

Er det gangvei nedenfor der dere skal bygge, eller bilvei for å komme til huset? [:)] Blir nok bra dette [:D]

Ja det kjem gangveg[:)] Heldigvis komme asfalt heilt fram til huse [:D]

skittenklestøysjakt om dere har vaskerom i annen etasje enn bad, planlegg GODT hvor du skal ha taklamper, hvor du kan komme til å ømøblere, tvinngang, stikkkontakter! ja, tenk godt igjennom alt, jeg har iallefall lært mye til neste gang vi skal bygge hus!:p hehe. bli rnok en gang til med husbygging hær ja![;)][8D] kommer nok på mer, men husker ikke akkurat nå! [:)]

ORIGINAL: Curlysuee

skittenklestøysjakt om dere har vaskerom i annen etasje enn bad, planlegg GODT hvor du skal ha taklamper, hvor du kan komme til å ømøblere, tvinngang, stikkkontakter! ja, tenk godt igjennom alt, jeg har iallefall lært mye til neste gang vi skal bygge hus!:p hehe. bli rnok en gang til med husbygging hær ja![;)][8D] kommer nok på mer, men husker ikke akkurat nå! [:)]

Ja vi har endra på tegningene fleire ganger.. hehe.. det er alltids noke ein angra på ein ikkje gjorde[:)] Det er foreks mange som glemmer stikkkontakt over vinduet.. (til julestjerne etc) Skal vertfall notere meg alt i denne tråden. hehe[:)]

Nå bynner jeg å bli føornøyd med innredninga av huset. eller når vi får nye spisestue møbler og kjøkkenøy om noen uker!;) Men ser godt hvor det burde vært kontakter og ja!;) og enda har vi masse kontakter, men å bare ha 1 dobbel bak dær tvn skulle være må jo vært det mest idiotiske!:p ;) trenger jo ca. 6!

Vi er i siste innspurt av å bygge drømmehuset vårt nå.

Tenk helhet i fargevalg. Tenk over dørhåndtak, gulv og taklister, lyspunkter, gulv, fliser osv...
Trål butikker, spør etter hjelp og tips.

Kan jo fortelle om våre valg....

Bygger Hellvik hus nr 536, og bygger på min svigerfar sin tomt. Huset blir liggende på en høyde med utsikt mot grønne beiter og et sund som strekker seg så langt vi kan se. Ingen hus foran eller bak oss, kun svigerfar sitt i god avstand på ene siden [:D]

Vi har valgt parkett på soverommene, eik med hvitpigmenter. Vil ikke ha gul parkett...
I loftstue, stue og kjøkken har vi valgt heltre eik med hvitpigmenter. Grovt tregulv som skal tåle at en stor hund sliter på det. Gulvet blir finere dess mer slitt det blir.
Prat med fagfolk om hva deres behov er når det gjelder gulvet.

Badene har de samme flisene. Fliser som er lyse, men i en myk sandfarge...Brytes av med italienske marmorfliser i 10x10. Har oppadgådende bord på hver vegg.
Vi ønsket lunt og varmt bad, med rene og klassiske detaljer.
Har ekstra stor dusj på hovedbadet, glassdør. Har dobbel seksjon med 2 vasker, i god gammeldags stil. Har også badekar med løveføtter.
Badet ende er som sagt likt i fliser. Hjørnedusj. Lik seksjon, bare mindre.

Kjøkkenet vårt er hvit herregård...Har ikke prioritert fancy stekeovn med ørtenhundre finesser...Så dyktig er jeg ikke på kjøkkenet[8D] Dessuten kan hvitevarer byttes etter behov.

Vi har benyttet rockspanel til peisen i stua. Har bygd inn peisen.

Har valgt brede 4 tommers lister nede, og 3 oppe. Taket hos oss er mdf, men ser ut som et godt gammeldags tretak. Hvite dører med klassiske dørhåndtak.

Ytterdør...Prikken over i'en. Tenk nøye over hvilken dør dere velger! Vi har valgt 2 fløyet grønn dør med glass.

Taket på huset...Bruk tid til å finne rett type, og det som tåler det dere ønsker. Jeg kjørte rundt i 3 mnd for å kikke på tak...[:D] Vi endte opp med en erstatning for dansk teglstein, samme rødfargen.

Fargevalg i huset...Vi pratet med en interiørarkitekt der hvor vi handler tapet og maling. De tok ikke betalt for den tjenesten når vi takket jo til deres materiale.
Vi har valgt å la den samme gå igjen i stue og kjøkken pga. dobbeldør imellom.
Hall, og vaskerom har samme farge, og den føres videre opp i loftstuen pga. åpen løsning. Den brukes også i gjesterommet. Husker ikke fargekoder, men den i stue/kj er mer brun, og den andre lysere, men de passer som hånd i hansken[:)]

Vi brukte interiørarkitekten til å leke seg litt på barnerommene.
Morgan fikk lyseblått rom med en kontrastvegg i tapetbredder i mørkeblått og rødt. Temet er Lynet McQueen. Temaet blir hentet opp i sengetøy og gardiner.
Mina sitt rom er utrolig skjønt med lys dus rosa, rosa/grå og en kontrastvegg som er hvit med sommerfugler. Matchende gardiner.

Vårt er grått...[:)]

Vi har valgt skifer i hallen...30x60. Naturlige materialer holder seg ofte lengre...Har valgt noen som ligner i vaskerommet, men de er grovere. Tenk på våte sko, og om det blir glatt...

Vet ikke om dette var til hjelp, men dette er nå våre erfaringer og valg[:D]

Lykke til med husbyggingen! Vi er så glade vi nærmer oss slutten nå[:D]

Back
Topp