Noen som er med? Vi tar oss sammen. Husarbeid. Flylady inspirert (lang tråd, hopp gjerne til slutten

Har vært farten hele helgen. Men alt er shina og holdt i orden selv om jeg ikke har postet det her. Og det har blitt fast kvelds rutine å lese meg opp på morgendagens oppgaver.
Da regner jeg emd dui leser på flylady sin side siden jeg helt etteskuddsvis i plump poster mange dager i slengen ;)

Det vet jeg ikke om er vitsp? det ble til sånn for noen år siden fordi flere som var med da ikke likte den siden og gikk seg vil, så vi endret "lese flylady epost" til "lese og dele i denne tråden" og Jeg la ut dagens post helst kvelden før.
 
Skal jeg fortsette å poste, eller leser alle som er med denne runden på flylady siden?

Håndsopprekking.

For posting av "step xx" i tråden?
Leser babystepene på flylady.com selv?
 
Jeg blir også med igjen. Så ikke denne før idag. Hotspottene mine som var så fine har begynt å gro litt til igjen, så lurt å komme i gang!
 
Helg med chrisis cleaning her nå, men så er jeg på start igjen fra mandag kveld tenker jeg.
 
Kort oppsunmering

Jeg vet ikke hvem som er med her, om noen. Gi gjerne et livstegn. Hvilket babystep er du på?

1: shine the sink
2:dress to shoes
3:les enten websiden deres eller les og delta i denne tråden.
4: lag postits. Eller tracker. Del gjerne her
5: snu negative tanker. Dette klarer jeg. Jeg tar grep. For jeg fortjener dette.
6: hotspot
7: legg frem klær til i morgen
8: lag enkel kontroll journal. Eller tracker.
9:5 min room rescue

Var vi kommet så langt?

Noe som er uklart?

Jeg har ikke gjort rutiner på lenge, men hopper inn der jeg var og starter fra i dag sånn rundt nivå babystep 9 tenker jeg. Eller 6. Der et sted
 
Beginner BabySteps: Day 10
BabyStep: Day 10
Morning Routine


  • Get up and get dressed to lace-up shoes; fixing your hair and face
  • Look at your posted reminders in the kitchen and bathroom
  • Read your FlyLady emails
  • Recognize the negative voices and change them.
  • Put out your Hot Spots for two minutes
  • Five-minute Room Rescue (pick any room in the house). Set your timer and go!
Before-Bed Routine

  • Keep your sink shining
  • Lay out your clothes for tomorrow
  • Put out your Hot Spot. It will make you happy in the morning!
We have already been using our timers for two minutes and now five minutes. Today we are going to learn the power of just 15 minutes. You can do anything for 15 minutes. This is all about getting started and giving ourselves permission to stop when the timer goes off. You cannot restart the timer. This is not a race to finish in 15 minutes, either! The timer helps to keep us focused on what we are doing.

Now, set your timer for 15 minutes and go gather up all the trash you can find to throw away and put it in the garbage can outside. Then set your timer for another 15 minutes and sit down and put your feet up and read a favorite magazine until the timer goes off.


Your timer is a powerful tool to get your started, keep you focused, and help you to not crash and burn. After you use your timer for 15 minutes and then sit down and rest for 15 minutes; send an email to:


FlyLady@flylady.net with 15 MINUTES IS POWERFUL in the subject line.



FlyLady Tip: You can do anything for 15 Minutes. I don’t want you to crash and burn; pace yourself. Your home did not get dirty in a day and it will not get clean overnight. BabySteps will get you there.

I keep I timer beside me all day long. It helps me to drink my water, stay focused on work, and not to sit too long at a time.

Så, alle som er med, sleng inn en oversikt over hva du har på din rutine-oversikt nå!
(blir jeg den eneste?)
 
Tror jeg skal hoppe på hotspot idag! Resten av punktene gjøres hver dag. Men jeg trenger å fikse på hotspot i boden :shifty:
 
Babystep 11 er ikke så krevende da i alle fall, så jeg poster et hakk videre selv om ingen reelt egentlig svarer på hvor de er

en vesentlig som jeg har på en sånn side er at LITT ER BEDRE ENN INGENTING

Det heter seg at "at er bedre enn ingenting", men jeg synes at "LITT" er bedre enn ingenting beskriver godt det jeg føler om å komme igang med husarbeidet. Å gjøre litt er bedre enn å gjøre ingenting, og å gjøre litt er faktisk her også bedre enn å gjøre alt, for alt er uoverkommelig.

BabyStep: Day 11
Morning Routine


  • Get up and get dressed to lace-up shoes; fixing your hair and face
  • Look at your posted reminders in the kitchen and bathroom
  • Read your FlyLady emails
  • Recognize the negative voices and change them.
  • Put out your Hot Spots for two minutes
  • Five-minute Room Rescue (pick any room in the house). Set your timer and go!
  • Spend 15 Minutes decluttering each day. You can’t organize clutter!
Before-Bed Routine

  • Keep your sink shining
  • Lay out your clothes for tomorrow
  • Put out your Hot Spot. It will make you happy in the morning!
Today we are going to add another page to our Control Journals. We are going to call this our “Inspirational Page.” On this page, I want you to spend 15 minutes writing down some of your favorite inspirational phrases. Some of mine are:


You can do anything for 15 minutes
Housework done incorrectly still blesses your family
You can’t organize clutter; you can only get rid of it.
I know you have others that you love. Use this page as a place to write them down when you see something that touches your heart.




FlyLady Tip: Surround yourself with things that bring a smile to your face. Having a place in your Control Journal to write down inspirational quotes helps you to get rid of the blues.


Only have things in your home that make you happy! ~FlyLady



 
Hva er "resten av punktene" for deg?
Den oppsummeringen du skrev. Med de punktene. Det er sånn ca slike punkter jeg gjør hver dag . Utenom å lese på websiden og skrive lister . Jeg går heller ikke med sko inne da :p
 
Bahh, det er slitsomt å gå sånn her fra kriserydding til kriserydding

For hva skjer når man rydder huset til bursdag? Det overfylte foreldresoverommet fylles enda mer.

Treåringen sover også der.

Sett så inn mail fra skolen om forelsmøte, felles for hele skolen først og så klassevis etterpå. Mao, ingen voksne hjemme 18-20, aka leggetid. For vi har 2 barn på skole, derved må to foreldre på hvert sitt klasse møte. Samtidig.

Derved må jeg ha barnevakt. Som skal legge treåringen. På det overfulle foreldresoverommet som nå har en del ekstra rot.
. Juhu
 
Jeg står over for denne gangen. Skjenken skinner dog uansett for tiden men jeg har nok med å få opp kabalen med alt det jeg "må" få til før babyens ankomst og det jeg greier å få til for tiden.

Lykke til så lenge og på gjensyn. Kommer tilbake så fort jeg har muligheten til det :)
 
Glemmer å oppdatere med nye oppgaver. Utfører mine egne så som så.

Hvordan er det med andre?
 
Glemmer å oppdatere med nye oppgaver. Utfører mine egne så som så.

Hvordan er det med andre?

Jeg fant deg!

skal prøve å lese meg litt opp å finne ut hva slags program dere følger! jeg trenger seriøst å ta meg sammen!
 
Her har absolutt alt glidd ut og jeg er klar for å starte igjen. Fra start. Noen som er med?
 
Det har gått mange måneder og flere "vi prøver igjen" runder siden denne tråden startet i mai 2018, men nå er det snart oktover 2019 og atter en gang på tide å ta meg sammen i alle fall. Huset ser ikke ut, og jeg mistrives. Mannen mistrives. Det går på stemningen og det er ikke noe kjekt.

Jeg har kjørt på "flylady"-konseptet av og på i mange år, vi snakker nok sånn 15 års historikk for min del, men jeg er åpenbart tunglært og har ikke fått RUTINENE. Jeg har lest om KonMari og Synnøves metode sånn overfladisk, men det er ikke noe for meg, jeg har rett og slett FOR MYE ting og orker ikke rydde på den måten. Flylady sin declutter, babysteps, er mer for meg enn å dra frem ALT av klær og sortere det, for reelt trenger jeg trolig en dag bare på å dra det frem, vi har ENORME mengder klær og klesvask og poser og kasser med klær på vent og whatnot. Klær er hovedutfordringen min, sånn jeg ser det. Og jeg har en plan om å jobbe med det i høst.

I tillegg har vi:
Et rotete foreldresoverom, som det sover to foreldre og en 3,5 åring på
Et lite jenterom som det sover en 8 åring på
Et større gutterom som det sover en 11 åring på
Og et hyperkaotisk-stappfullt gjesterom.

Ideelt sett skal treåringen inn på det lille jenterommet og 8 åringen inn på enten vårt rom eller gjesterommet og vi altså ha det andre.
Mindre optimalt men muligens i alle fall et skritt på veien er at guttungen får et minste rommet og jentene deler hans, men det lille er rosa/lilla og det store er blått. Dette er mannens mer realistiske vei mot å få treåringen ut av vårt som, mens jeg fortsatt drømmer om den førte planen.

Uansett, på tide å ta meg sammen. Jeg har et regneark med en liste som jeg ikke skal skremme dere med, det er mine planer for å komme gjennom huset i høst.

Men, flylady, dere som har sagt at dere vil være med nå er nye på det?

31 babysteps går ut på at man gjennom små skritt skal byge seg rutiner, og det skal bli RUTINER så man faktisk GJØR DET hver dag.

Det begynenr med step 1: Shine the sink: Tøm, rydd og vask kjøkkenvasken. Der cluet er at du gjør det grundig første gangen, deretter bare vedlikeholde du den, holder den tom og skinnende, for da er det en ting som er i orden, og det har en tendens til å spre seg, og det er utvilsomt kjekkere å møte morgenen med en tom og ren vask enn en stabel med oppvask.

Beskrivelsen hennes er en anelse ekstrem, jeg har prøvd å la det stå en time i klorvann en gang, ingen effekt. Jeg skrubber gjerne med jif og skuresvamp. Det gjør helt nytten altså!

Er dere klare???

Are you ready to start BabyStepping?

31 Beginner BabySteps

Dear Precious New Member,

I know that you have become overwhelmed by your home and the chaos that you have been living in. We are here to help you, and it doesn’t cost you a dime. Keep in mind that your home did not get this way overnight, and it is not going to get clean in a day. We are going to teach you how to take BabySteps and establish little routines for getting rid of your clutter and maintaining your home. This system will work for anyone; it doesn’t matter if you work outside of your home, stay home with children, are retired, or work at home. You can do this; you have just need someone to pat you on the back and give you a great big hug to get you started.

The voices that you hear in your head keep telling you that you are behind and you have to get it all done now. We are going to quiet those negative voices that are beating you up constantly and replace them with a loving, gentle voice that tells you that you are not behind and you can do this one BabyStep at a time!

Let’s not get impatient with the process. Everything we do is going to help you replace those voices that put you down. We are here to lift you up and celebrate every little accomplishment.

Your very first BabyStep is to go shine your sink. Don’t listen to those voices that tell you that it not going to help your messy house. This is exactly where I started, and this little habit has changed my life! Take this BabyStep in faith and go do it. Here are the directions for shining your kitchen sink.

Are you ready to FLY!

FlyLady

Beginners BabySteps: Day 1 – Shine Your Sink


After you do this, you will keep it shiny by drying it out after each time you use it and making sure when you go to bed that it is shining so it will make you smile in the morning. This is how I get to hug you each day! That shiny sink is a reflection of the love that you have for yourself.

Our FlyLady system is all about establishing little habits that string together into simple routines to help your day run on automatic pilot. You can do this!

Not sure how to shine your sink?

Read FlyLady’s FLYing Lesson on how to shine your sink.
What do I do next?

Now that you have completed that very important first step. Follow the remainder Beginner BabySteps for the next 30 days. You can do this!

FlyLady Tip of the Day
:
Make it fun and it will get done!



Veldig, veldig, veldig gjene sriv her og skriv når dere har gjort noe, skriv hva dere planlegger, rapporter om det ble gjort. Ingen dømmer. Men ved å pushe hverandre så hjelper vi hverandre til å klare et, og hver gang denne tråden får et innlegg popper den opp på "mine fulgte tråder" og minner i alle fall meg på å holde fokus
 
Det jeg har lyst til: ligge på senga og spise sjoloade og surfe på mobilen.

Mannen og mellomste er borte en time og de to andre sitter og ser på nettbrett og jeg skal bruke denne timen på "prosjekt rom"

Rommet er overveldende enormt og tanken på å komme gjennom det nesten umulig.

Men babysteps. Litt etter litt. Jeg skal komme meg gjennom det. Mellomste skal få større rom med klesskap til de tusen milliardene klesplagg hun har og yngste skal få eget rom, ut av vårt, med kommode og klesskap på rommet sitt så vi ikke har alt hennes på badet. Og jeg gleder meg til å være i mål. Jeg bare har et langt stykke å gå. Det rommet er ekstremt.
 
Tak for masse inspirert Sara! Her har jeg og sambo prøvd å ta oss sammen! Har alarm på mobilen hver kveld klokka 21, da er planen at vege to skal legge fra seg det vi holder på med å gå ut på kjøkkenet å sørge for at benkene er tomme og rene, oppvaskmaskinen er tømt eller satt på. Babysteps, og vi begynner med kjøkkenet. Er absolutt vårt værste punkt...
Vi har klart å holde rutinen i en uke nå! Satser på at det varer denne gang!
 
Back
Topp