Noen som er med? Vi tar oss sammen. Husarbeid. Flylady inspirert (lang tråd, hopp gjerne til slutten

Visste ikke vi skulle poste, men har fulgt med samtidig som jeg har forsøkt lese meg litt opp for er litt forvirret i tillegg til at jeg sliter litt med helsa for tiden.

Kan ikke si jeg i disse dager vil greie å gi så mye lyd men jeg er absolutt med, selv om det er med sneglefart for tiden. Leser det du oppdaterer selv om jeg ikke svarer alltid
 
Da er dagens oppgaver i boks. Og kjøkkenet er shina.
Pluss at jeg har hatt klesvask dag. Så i alt en veldig produktiv dag.
smiley-chores003:smiley-chores004:smiley-chores011
 
Alle oppgaver for i dag er gjort
  • Getting dressed to lace-up shoes
    • Tok på meg vaske klær siden jeg ville ta grov vask av badet i dag :hilarious:
  • Keeping our sink shining
  • Recognizing the negative voices
  • 2 min hotspot
 
Beklager, forsinket
BabyStep: Day 5

What we’re doing so far:

Getting Dressed to lace-up shoes
Keeping our sink shining
Read your FlyLady message on our website
Looking at our posted reminders in the kitchen and bathroom
Are you hearing any nagging, negative voices in your head? Things like you’ll never be able to do this or that you don’t deserve a clean, happy, inviting home.

Take a piece of paper and write down what you hear. Then, turn those ugly words around and say something nice to yourself to negate the ugly words that they said. You deserve happiness!

Once you turn those negative words into positive phrases; I want you put them where you can see them often. Then I want to get an email from you!

Send it to FlyLady@flylady.net with I AM WORTHY! in the subject line.

Be Kind to You
FlyLady Tip: Please take care of yourself. The voices we hear in our heads are the same voices that come out of our mouths.

One of the first habits I practiced was Be Kind to Me. Let’s stop beating ourselves up and FLY!

I know you can do this! You deserve to be treated well! It starts with you! Check out our Pampering Section on our Website


Det er det flylady.com sier for dag fem.

Vi/jeg i alle fall:
shiner vasken
Og koketoppen
Og bruker ikke sko, men vasker og kler meg og vurderer å ta i bruk sandaler igjen
Og klipper og limer gjerne her for den som måtte ønske slenge seg på.
Og ser på trackeren min hva jeg skal gjøre.
Og setter inn det med å tenke positivt og snu negative tanker på trackeren min. Jeg kan klare dette. Jeg skal klare dette!
 
BabyStep: Day 6

So far we are:

Getting dressed to lace-up shoes
Keeping our sink shining
Read your FlyLady emails
Looking at our posted reminders
Recognizing the negative voices
Today we are going to learn about Hot Spots. We all have them. Not sure what a Hot Spot is? Read the definition in our FLY FAQs!



Now, set your timer for two minutes and practice putting out your Hot Spot. You don’t have to work until you have finished; just do what you can in two minutes. Put your bills in one place. This will keep you from having to search for them.

Your timer can be your best friend. After you set it for two minutes and clear off your hot spot send an email to:



FlyLady@flylady.net with I CAN DO ANYTHING FOR TWO MINUTES! in the subject line.

You Can Do Anything for 15 Minutes



FlyLady Tip: Play some games with yourself by seeing how long it takes to empty your dishwasher, reboot your laundry, fold a load of clothing, or make your bed. These times are going to surprise you


Min liste er sånn ca
Ikke sette meg ned rett etter ungene er i seng
Og helst ikke ligge "en episode på Netflix" etter lillemor har sovna før jeg går opp....
Shine vasken/komfyren
Snu tankene positive. Jeg kan. Jeg skal klare dette.
Legger til 2 min hotspot
Rapportere her.
Det står vel også get dressed på trackeren min for januar, den går bort i februar, men for januar gir den meg litt mestringsfølelse, for det er en vane jeg har.
 
BabyStep: Day 7
611.jpg
So far we are:

  • Getting dressed to lace-up shoes
  • Keeping our sink shining
  • Read your FlyLady emails
  • Looking at our posted reminders
  • Recognizing the negative voices
  • Put out your Hot Spot for two minutes. Just pick one!
Today we are going to add a new habit to our before-bed routine. Tonight, before you hop in bed, I want you to pick out what clothes you are going to wear tomorrow. You can lay them on a chair, on a shelf, hook in the bathroom, or on a hanger on your door knob.



FlyLady Tip: Knowing what I am wearing tomorrow makes it so easy to get dressed in the morning. I take my bath at night so all I have to do is wet my chicken hair in the morning when I get dressed. My clothes are waiting for me in my bathroom.

Your Before Bed Routine is the most important routine of your day! It sets you up for success! Your timer will become your best friend! ~FlyLady

Så, de fleste av oss får ikke flyladymailer som de leser, de som vil kan melde seg på den mailinglista, eller følge henne på fb, eller Diane på youtube og ellers så leser vi, rapporterer og snakker sammen her?

Vi steller oss på morgenen, med et eller annet valgfritt nivå av sko og klær. (Selv sitter jeg nå på jobb. Uten sko. Sko=jobb stemmer altså ikke for mitt hode)
Vi tømmer og tørker oppvakskummen (Ehh, noen av oss. Jeg får visst ikke til det heller)
Vi har enten postits eller tracker, jeg anbefaler i alle fall en eller annen form for "sjekkliste" over hva vi skal gjøre.
Vi snur våre negative tanker om hva vi ikke får til, for dette GJØR vi og dette KLARER vi, nemlig!
Og vi tar en hotspot-slukking på 2 min på et valgt sted hver kveld. Mitt er den delen av spisebordet vi ikke spiser på.

Og nytt av dagen, denne må jeg jobbe med, legger frem klær til morgendagen på kvelden.


Jada, det blir både flere og mer andre ting etterhvert. Og ikke slutt å gjøre alt annet du ellers ville gjort, har du noen automatiserte rutiner så fint, tilpass disse vi har her til å legges på det du allerede har. Har du ingen rutine så lager vi en nå. Det er derfor jeg har "ikke sette meg rett ned" på min, for min rutine er egentlig at jeg legger unger, slenger meg på sofaen med pc og mobil (bv, hayday og netflix) til mannen sender meg i seng. Da skal jeg "bare se ferdig en episode" (eller så ser jeg den ferdig på senga) og kommer meg generelt for sent i seng uten å ha gjort noe særlig. Sleng på at jeg sånn som idag ikke er hjemme fra jobb før 21-22 tiden en gang, så...

Jeg lever i/med det Flylady kaller CHAOS. Kaos. Men også forkortet for Can't have anyone over syndrome. Kan ikke ha besøk-syndom. Vi har til en viss grad resignert, ungene har venner på besøk "de er vant til det" og vi har våre nærmeste på besøk, styrt- og panikkrydder litt før hver gang, og MYE før bursdagsselskap etc. I dag får vi et firma på besøk, for å sjekke vannskaden vi fikk i jula. Jeg skulle absolutt helst hatt et mer ryddig hus, og mannen min skulle DEFINITIVT helst hatt det, han plages mer av dette enn meg, samt, han er jo den som faktisk er der når de kommer. Men hey, vi tok da ned juletreet i går. Resten av jula står tydeligvis til 20. dag jul i år. (eller, kanskje i løpet av uka)

Målet er en annen situasjon. Hvor "Jada, så kjekt, ta dere en tur" ikke medfører at jeg begynner å plukke sammen ting mens jeg enda snakker i telefonen....
 
Visste ikke vi skulle poste, men har fulgt med samtidig som jeg har forsøkt lese meg litt opp for er litt forvirret i tillegg til at jeg sliter litt med helsa for tiden.

Kan ikke si jeg i disse dager vil greie å gi så mye lyd men jeg er absolutt med, selv om det er med sneglefart for tiden. Leser det du oppdaterer selv om jeg ikke svarer alltid

Må jo ikke poste. Det er bare mye lettere å vite at noen leser da. Og mer motiverende og forpliktende å rapportere for noen andre, føler mange av oss.
Men jeg er jo elendig på dette denne gangen. Jeg er ikke helt med selv
 
Da er dagens oppgaver i boks. Og kjøkkenet er shina.
Pluss at jeg har hatt klesvask dag. Så i alt en veldig produktiv dag.
smiley-chores003:smiley-chores004:smiley-chores011
Vasket 3 maskiner med klær selv i går, så har litt å ta igjen i dag. Det ene var en sovepose som også fikk i trommel da, eldstemann ligger i den i teltet i natt. Min 30 år gamle sovepose...
 
Jeg lever som da jeg skrev det jeg sitere, fortsatt i CHAOS desverre. Men i det minste jobber jeg ikke ovetid så muligheten er større.
 
Her sliter jeg åpenbart med å forplikte meg altså, hvordan går det for resten?
 
Dag 8

Det hadde vært lettere i alle fall for emg å huske dersom vi faktisk hadde samtale og debatt her og delte og deltok, sånn at vi i fellesskap ble enige om hvilken fart og utvikling vi har. Selv om alle gjør for seg selv da selvsagt.

BabyStep: Day 8
You have been FLYing for a whole week!

I am so proud of you.


Let’s review your new habits. I am going to break them down into what you do each morning and what you do each evening.





Morning Routine

Get up and get dressed to lace-up shoes; fixing your hair and face
Look at your posted reminders in the kitchen and bathroom
Read your FlyLady emails
Recognize the negative voices and change them.
Put out your Hot Spots for two minutes
Before-Bed Routine

Keep your sink shining
Lay out your clothes for tomorrow
Put out your Hot Spot. It will make you happy in the morning!
Over the last week we have been establishing our basic routines. As you establish habits, it will become easy to add another habit for you to practice.

Today, go find an old three-ring binder and just put some loose leaf paper in it. Then, at the top of one page, write Morning Routine, and on the top of another page, write Before-Bed Routine in pencil. This is a working document; do not allow your perfectionism to interfere with the process! Now you can write your simple routines on each page.

FlyLady Tip: My Granny always said, “A place for everything and everything in its place.”

The problem with this is clutter is taking up the places in our homes.

You can’t organize clutter; you have to get rid of it. ~FlyLady

Your Control Journal is a place to keep your routines. This is why we developed our Office in a Bag. It can hold your Control Journal and other important information. You will know where to put your hand on it; instead of search through your hot spots.

Jeg har laget controll journal et par ganger men denne gangen forsøker jeg meg heller med bullet journal.

Men bryr gjerne rutinene opp i morgen og kveld sånn likevel
 
Og step 9

BabyStep: Day 9


Look in your Control Journal and leave the sticky notes up to help remind you of your new routines. It takes us 28 days to develop a new habit. These are just BabySteps on our journey to a new way of living. Here is what we are already doing:



Morning Routine

  • Get up and get dressed to lace-up shoes; fixing your hair and face
  • Look at your posted reminders in the kitchen and bathroom
  • Read your FlyLady emails
  • Recognize the negative voices and change them.
  • Put out your Hot Spots for two minutes
Before-Bed Routine

  • Keep your sink shining
  • Lay out your clothes for tomorrow
  • Put out your Hot Spot. It will make you happy in the morning!
Today we are going to learn how to declutter our homes a few minutes at a time with some fun tools that you might have been wondering about from the reminders you have been reading in our e-mails. Making it fun will get the job done!


Read the Decluttering FLYing Lesson!

Today, add a five-minute room rescue to your Morning Routine. After you have done a Five-Minute Room Rescue, send an email to:

FlyLady@flylady.net with MY ROOM IS RESCUED in the subject line.



FlyLady Tip: It is the surface clutter that makes our homes look messy. Eliminating those hot spots will make your home look and feel better.


Place a pretty flower arrangement on your dining table to keep you from piling stuff on it.


Jeg er reelt sett knapt kommet i gang denne gangen, hvordan er det det med resten?
 
BabyStep: Day 10
Morning Routine


  • Get up and get dressed to lace-up shoes; fixing your hair and face
  • Look at your posted reminders in the kitchen and bathroom
  • Read your FlyLady emails
  • Recognize the negative voices and change them.
  • Put out your Hot Spots for two minutes
  • Five-minute Room Rescue (pick any room in the house). Set your timer and go!
Before-Bed Routine

  • Keep your sink shining
  • Lay out your clothes for tomorrow
  • Put out your Hot Spot. It will make you happy in the morning!
We have already been using our timers for two minutes and now five minutes. Today we are going to learn the power of just 15 minutes. You can do anything for 15 minutes. This is all about getting started and giving ourselves permission to stop when the timer goes off. You cannot restart the timer. This is not a race to finish in 15 minutes, either! The timer helps to keep us focused on what we are doing.

Now, set your timer for 15 minutes and go gather up all the trash you can find to throw away and put it in the garbage can outside. Then set your timer for another 15 minutes and sit down and put your feet up and read a favorite magazine until the timer goes off.


Your timer is a powerful tool to get your started, keep you focused, and help you to not crash and burn. After you use your timer for 15 minutes and then sit down and rest for 15 minutes; send an email to:


FlyLady@flylady.net with 15 MINUTES IS POWERFUL in the subject line.



FlyLady Tip: You can do anything for 15 Minutes. I don’t want you to crash and burn; pace yourself. Your home did not get dirty in a day and it will not get clean overnight. BabySteps will get you there.


Jeg er altså et stykke unna, men i tilfelle noen FAKTISK har fulgt babystep 1-9 så kommer her nr 10.

Men er det noen som henger med?
 
Jeg pisker deg om du pisker meg! :happy112

Jeg tenker at om det ikke skal bli total kaos, så må det jo faktisk gjøres noe i helgene også. Trenger ikke vaske gulv og sånne ting, men oppvasken og ryddige pverflater bør man vel egentlig ha??

Vi skal ikke bare begynne a? Hva er det å vente med?

Pisker du meg fortsatt? Jeg trenger det!!!!
 
Jeg personlig tror jeg rett o slett starter sånn på nytt en gang til, men ikke helt tilbake slikevel, selv om jeg FAKTISK ikke har schinet vasken i en ukes tid så negynner ejg på sånn deromkring med følgende mål for kvelden

*Ikke sette meg rett ned
*shine the sink
*Og komfyren
*Komposten
*lese her og delta og poste bilde av tracker
* snu negative tanker
*2 min hotspot

Muligens lettere forstyrrede rutiner i noen dager som følge av at vi har svigermor på besøk, og jeg føler fortsatt ikke for å trekke frem trackeren og ta bilder og styre sånn at hun ser det og lurer på hva det er, for så strukturert og velutviklet BJ har jeg ikke (enda? vi skal jo tenke "dette klarer vi!") kombinert med at vi inn mot helga kjører på med en "chrisis cleaning" opp mot mandagens bursdgsselskap. Og baking da altså.

Men jeg må i det miste ta helt av spisebordet etter middag og kveldsmat for ungene, for vi sitter jo ved spisebordet og spiller på kvelden.
 
Pisker du meg fortsatt? Jeg trenger det!!!!
Jeg kan piske ;)
Gjør som du skrev over her. Start der, så hiver jeg meg på når jeg kommer hjem senere i dag ;)

Jeg vil se rene vasker og benkeplater!
 
Jeg kan piske ;)
Gjør som du skrev over her. Start der, så hiver jeg meg på når jeg kommer hjem senere i dag ;)

Jeg vil se rene vasker og benkeplater!
Jeg er på jobb til 15 altså så det skjer ikke før i kveld, eller ettermiddag i alle fall
 
Har vært farten hele helgen. Men alt er shina og holdt i orden selv om jeg ikke har postet det her. Og det har blitt fast kvelds rutine å lese meg opp på morgendagens oppgaver.
 
Back
Topp