Vi prøver igjen, håper baby nr. 2 kommer i 2022

Har hatt litt pause fra her, vært innom kjapt en gang i blant.. Egentlig godt også og har ikke stresset med prøvingen :) Hadde igjen to EL-tester jeg tok når jeg følte tiden var inne og fikk positiv, men hadde ikke igjen til å sjekke når den ble negativ. Så litt usikker på om jeg er 4/5 dpo i dag. Har gått ned 3 kg også nå. Så da får vi bare se hvordan det går om noen dager:)
 
Hvordan går det med deg? ❤
Takk som spør:Heartred Ikke mye nytt her, venter EL til helgen. Har egentlig gitt opp litt alt, men prøver nå videre. Hvordan går det med deg?:) Har vært dårlig til å oppdatert meg her i det siste.
 
Takk som spør:Heartred Ikke mye nytt her, venter EL til helgen. Har egentlig gitt opp litt alt, men prøver nå videre. Hvordan går det med deg?:) Har vært dårlig til å oppdatert meg her i det siste.
Full forståelse for at det kan være vanskelig å holde håpet oppe, men krysser fingrene for at det dukker opp en positiv overraskelse hos dere snart :Heartred

Det går fint med meg, 11+1 i dag. Formen er ikke så veldig bra, så jeg har mye dårlig samvittighet overfor mini. Føler ikke at jeg strekker til som mamma, og det er ganske sårt. Veldig takknemlig for å være gravid da, så det er ikke meningen å klage. Ny tul neste uke, så jeg håper alt fremdeles står bra til der inne.
 
Full forståelse for at det kan være vanskelig å holde håpet oppe, men krysser fingrene for at det dukker opp en positiv overraskelse hos dere snart :Heartred

Det går fint med meg, 11+1 i dag. Formen er ikke så veldig bra, så jeg har mye dårlig samvittighet overfor mini. Føler ikke at jeg strekker til som mamma, og det er ganske sårt. Veldig takknemlig for å være gravid da, så det er ikke meningen å klage. Ny tul neste uke, så jeg håper alt fremdeles står bra til der inne.
Takk❤️ Det er lov å klage, håper formen blir bedre snart❤️
 
Ikke så ofte jeg oppdaterer her :p Er 8 dpo i dag, fikk skygge på babyplan tidlig i går, såpass at mannen la merke til den og fikk håp. I dag var det ikke noe særlig å se.. Men fortsatt tidlig.. Tenker jeg skal purre på fastlegen som skulle sende henvisning til sykehuset for sjekk tidligere i vår, vi har jo prøvd i over 1 år nå så:bored:
 
8 dpo fortsetter.. Samme skyggen i dag også når de tørket, men stoler ikke helt på det. Men litt spenning er det nå:p
1D1CAE53-5C76-4362-9EB9-227017CEF983.jpeg

F5BCAF01-117F-44E9-9135-97D38A027B0E.jpeg
 
Oioi, spennede! :D krysser fingrene for at den bli sterkere og sterkere ❤
 
Negativ test i dag så da ble det ikke baby denne gangen heller.. Tror jeg dropper babyplan tidlig neste gang, fått mye skyggestreker på de, ganske tydelige også. Men nå er henvisning til utredning sendt så det er da godt:)
 
PP 14, CD 13: Nærmer seg EL, har fått svar på henvisningen at vi er forventet å få time i mars 2021.. Litt lenge til, men det skjer mye om dagen og det går fort mot jul så det går sikkert fort. Da har jeg litt ekstra tid på meg til å gå ned mer i vekt også. Stoppet litt opp igjen der. Akkurat nå nyter vi litt å ha ei jente som begynner å bli stor, legger seg kl 19 og sover hele natten, kjempeflink til å prate og "klare selv":hilarious::Heartpink
 
PP 15 og jeg tror jeg er 7 dpo.. Ingen tegn til EL og ble tom for tester så litt usikker på den, men.. Ellers ingenting nytt, vi stresser ikke med prøvingen og nå når det er oppblussing av corona så går det helt greit å vente litt faktisk.. Pepsi max avvenningen gikk rett vest, så jeg nyter heller å drikke så mye jeg vil til jeg plutselig ikke kan det mer :p og vekten står ganske stille, finner ikke helt motivasjonen. Heldigvis har jeg en aktiv jobb så jeg har ikke lagt på meg noe :p
 
PP 17, CD 17: Ikke de mest hyppige oppdateringene her :p Venter på eggløsning, tror det blir ca. mandag.
Nå har vi da fått time på sykehuset og da ble det litt mer virkelig. Når det sto ufrivillig barnløs på brevet fikk jeg et sug i magen og ble også veldig trist. Er vi virkelig her igjen? Jeg trodde for så vidt det het sekundær infertilitet når vi har barn fra før, men.. vi er heldigvis ikke barnløse:Heartpink og vi har jo truffet blink 1 gang før, men det var jo ikke bare bare å få det til.. Men det er tydelig at vekt har en del å si her, i 2020 tror jeg det ble 6 kg + på vekta og syklusene ble lengre og EL ikke like tydelig (ikke knallpositive tester, ikke smerter..) Så nok en gang må jeg jobbe med vekta, hater at det er noe jeg må slite med resten av livet.. Når jeg ble gravid sist var jeg 10 kg lettere en nå så det er målet i første omgang. Jeg vil helst gå ned til under 80 kg til timen på sykehuset, for å kunne si 7x noe kg.. Jeg har jo vært over 100 kg og hater at jeg vært så dum å latt det gå så langt igjen. er 85,5 kg i dag.
Januar har startet bra da, drikker mye vann, spiser sunnere og nok en gang kutter jeg ned på Pepsi max'n:rolleyes: Gått ned 2 kg:) Godt å ha en dato å se frem til og det gir meg motivasjon nå.
 
PP 17, CD 17: Ikke de mest hyppige oppdateringene her :p Venter på eggløsning, tror det blir ca. mandag.
Nå har vi da fått time på sykehuset og da ble det litt mer virkelig. Når det sto ufrivillig barnløs på brevet fikk jeg et sug i magen og ble også veldig trist. Er vi virkelig her igjen? Jeg trodde for så vidt det het sekundær infertilitet når vi har barn fra før, men.. vi er heldigvis ikke barnløse:Heartpink og vi har jo truffet blink 1 gang før, men det var jo ikke bare bare å få det til.. Men det er tydelig at vekt har en del å si her, i 2020 tror jeg det ble 6 kg + på vekta og syklusene ble lengre og EL ikke like tydelig (ikke knallpositive tester, ikke smerter..) Så nok en gang må jeg jobbe med vekta, hater at det er noe jeg må slite med resten av livet.. Når jeg ble gravid sist var jeg 10 kg lettere en nå så det er målet i første omgang. Jeg vil helst gå ned til under 80 kg til timen på sykehuset, for å kunne si 7x noe kg.. Jeg har jo vært over 100 kg og hater at jeg vært så dum å latt det gå så langt igjen. er 85,5 kg i dag.
Januar har startet bra da, drikker mye vann, spiser sunnere og nok en gang kutter jeg ned på Pepsi max'n:rolleyes: Gått ned 2 kg:) Godt å ha en dato å se frem til og det gir meg motivasjon nå.
Så koselig med oppdatering fra deg :)
Nei, dere er heldigvis ikke ufrivillig barnløse ❤ men det betyr ikke at du ikke har lov til å være trist og føle savn etter et barn til.

Masse lykke til med vektnedgangen! Du har vært kjempeflink som har gått ned to kg allerede i januar :happy:
Når er timen på sykehuset?
 
Så koselig med oppdatering fra deg :)
Nei, dere er heldigvis ikke ufrivillig barnløse ❤ men det betyr ikke at du ikke har lov til å være trist og føle savn etter et barn til.

Masse lykke til med vektnedgangen! Du har vært kjempeflink som har gått ned to kg allerede i januar :happy:
Når er timen på sykehuset?
Ja, ikke sant :Heartred

Den er i slutten av februar, så jeg har noen uker på meg :)
 
Leser at koffein kan redusere sjansen for å bli gravid, det har jeg helt sikkert lest om før, men trodde ikke det kunne redusere sjansen så mye. Jeg har lett drukket 2,5 liter pepsi max om dagen det siste halvåret + en del sjokolade.. Så det blir mye koffein det.. Er nede i 7-8 dl om dagen nå så jobber meg nedover. Selvsagt følt meg ganske dårlig og hatt mye vondt i hodet, men det begynner å bli bedre nå :)
 
PP 17, CD 19.. Nesten positiv test i dag, eller så er den så positiv som den kan bli. Ikke hver mnd jeg har fått knall positiv test. Blir en lang syklus dette da. Har nesten avvent meg pepsi max, drikker fortsatt litt, men bare av gammel vane. Har drukket så mye vann og fun light at det smaker nesten for sterkt av en nyåpnet flaske nå. Helt sprøtt hvordan man kan endre vaner, søtsuget er også borte :)
 
Negativ test i dag så da var den nok positiv i går. Hadde litt EL-smerter i går kveld, så tenker jeg er ca. 1 dpo i dag :)
 
Back
Topp