Vi prøver igjen, håper baby nr. 2 kommer i 2022

*RSB*

Hey
Assistert-jentene
Febbisbebbis'18
Nå har jeg lenge tenkt på å lage ny prøvedagbok, hadde en tidligere inne på assistert befruktning.. og etterhvert inne på terminforum. Det tok oss mange år å få førstemann, faktisk 10 år uten prevensjon, 1 SA, 3 negative prøverørsforsøk og så ble jeg gravid helt naturlig, rett før forsøk fire, etter jeg hadde gått ned en del i vekt bl.a.. Det hadde nok mye å si.

Så nå er vi i pp 9, de gamle vonde følelsene når testene har vært negative og når mensen kommer har dukket opp hver mnd og kanskje litt verre for hver gang.. Andre dager går det bedre, og jeg er så takknemlig for hun vi har og jeg vet at to er jo mye jobb det også, men jeg elsker å være mamma og har så lyst til å gi jenta vår et søsken:Heartpink

Håper så inderlig vi ikke skal slite så en gang til, men jeg vet at jeg har en jobb med vekten denne gangen også.. Er fortsatt - 20 kg fra mitt tyngste, men + 8 kg fra når jeg ble gravid med første. Ammer fortsatt litt også, usikker på om det kan ha noe å si. Men eggløsningstestene har vært positive og jeg får mensen 14 dager etterpå.

Så nå har jeg vært hos legen å tatt blodprøver (amh bl.a) også blir jeg etterhvert henvist videre til sjekk hos gyn.
Vi har jo ikke prøvd så lenge egentlig, men med tanke på vår bakgrunnshistorie så er det greit å sjekke litt allerede nå føler jeg.

Har EL i dag eller i morgen, så det er spennende dager i vente :)
 
Kjenner godt EL-smerter i dag, det skjer ikke hver mnd. + hadde mye EL-slim før positiv test. Håper det er et godt tegn:)
 
Håper reisen deres blir snillere denne gangen. ❤️
 
4dpo.. Ikke så mye spennende å dele, jeg bruker ikke tid på å kjenne etter det minste lille tegn. Har kjent så mye rart før som ikke har vært noe så bedre bare vente til testingen starter:hilarious:

Ellers drikker jeg aaltfor mye pepsi max om dagen, vet ikke hvordan jeg skal klare å kutte ned. Skikkelig dårlig på å drikke vann, drikker lett 1,5 liter hver dag. Noen ganger mer, alt ettersom hvor trøtt jeg er:rolleyes: Og jeg vet det er dårlig for meg og ved en evt graviditet, men blir jeg gravid må jeg kutte. Det gjorde jeg sist også, så burde vel egentlig avvenne meg før jeg blir gravid:angelic:
Det må nesten bli målet mitt fremover.
 
4dpo.. Ikke så mye spennende å dele, jeg bruker ikke tid på å kjenne etter det minste lille tegn. Har kjent så mye rart før som ikke har vært noe så bedre bare vente til testingen starter:hilarious:

Ellers drikker jeg aaltfor mye pepsi max om dagen, vet ikke hvordan jeg skal klare å kutte ned. Skikkelig dårlig på å drikke vann, drikker lett 1,5 liter hver dag. Noen ganger mer, alt ettersom hvor trøtt jeg er:rolleyes: Og jeg vet det er dårlig for meg og ved en evt graviditet, men blir jeg gravid må jeg kutte. Det gjorde jeg sist også, så burde vel egentlig avvenne meg før jeg blir gravid:angelic:
Det må nesten bli målet mitt fremover.
Et tips på å kutte er f.eks at du må drikke annenhver glass med vann :) Lykke til i DPO-land!

Hilsen en medpepsielsker!
 
Nå har jeg lenge tenkt på å lage ny prøvedagbok, hadde en tidligere inne på assistert befruktning.. og etterhvert inne på terminforum. Det tok oss mange år å få førstemann, faktisk 10 år uten prevensjon, 1 SA, 3 negative prøverørsforsøk og så ble jeg gravid helt naturlig, rett før forsøk fire, etter jeg hadde gått ned en del i vekt bl.a.. Det hadde nok mye å si.

Så nå er vi i pp 9, de gamle vonde følelsene når testene har vært negative og når mensen kommer har dukket opp hver mnd og kanskje litt verre for hver gang.. Andre dager går det bedre, og jeg er så takknemlig for hun vi har og jeg vet at to er jo mye jobb det også, men jeg elsker å være mamma og har så lyst til å gi jenta vår et søsken:Heartpink

Håper så inderlig vi ikke skal slite så en gang til, men jeg vet at jeg har en jobb med vekten denne gangen også.. Er fortsatt - 20 kg fra mitt tyngste, men + 8 kg fra når jeg ble gravid med første. Ammer fortsatt litt også, usikker på om det kan ha noe å si. Men eggløsningstestene har vært positive og jeg får mensen 14 dager etterpå.

Så nå har jeg vært hos legen å tatt blodprøver (amh bl.a) også blir jeg etterhvert henvist videre til sjekk hos gyn.
Vi har jo ikke prøvd så lenge egentlig, men med tanke på vår bakgrunnshistorie så er det greit å sjekke litt allerede nå føler jeg.

Har EL i dag eller i morgen, så det er spennende dager i vente :)
Masse lykke til!:love7
 
PP 9, 6 dpo..

Dag 2 med nedtrapping av pepsi max, kort oppsummert: vondt i hodet:hilarious:

Og jeg som ikke skal bry meg så mye om symptomer har selvsagt litt diverse allerede:woot:

Testetøsa skal få kjørt seg om et par dager hvertfall, hadde visst mer en nok tester:hilarious:
8D91EF67-1F66-44CF-8440-5DB14EED0A83.jpeg
 
7 dpo:

Første test røk i dag, ser noe på den, men måtte tørke før det ble tydelig.
Stoler ikke på det før jeg ser skikkelig rosa strek, men spenningen er nå der:p
32FC4008-5EBE-49BE-B7D7-1C6B671A34C2.jpeg
 
8 dpo..

Negativ test.. Var bare lureri den i går sikkert.. Sist jeg var gravid hadde jeg negativ 8 dpo, før positiv kvelden 9 dpo.
 
PP 9, 10 dpo og fortsatt negativ test. Da er løpet kjørt denne mnd, ganske sikkert..
 
Da kom mensen i dag og vi er i PP10.. Tok det litt ekstra tungt denne gangen merker jeg:/
 
Fikk opp minne på snapchat i dag, husker så godt hvor glade vi var siden det var så uforventet og etterlengtet:Heartpink Håper vi får oppleve det igjen. Savner også de gamle wondfotestene!
C5B259B1-2D24-4598-9676-37B22FED4280.png
 
Nærmer seg EL, ikke alltid jeg får knall positive tester så kan hende jeg tolker denne som positiv:) De to siste mnd har jeg hatt 28 dagers syklus, denne blir sikkert 32.. Ikke helt regelmessig:wtf: men lutealfasen er alltid 14 dager.

6372BDB9-EEA1-4044-8C27-E7F84E41E2C6.jpeg
 
Fortsatt positiv, da tipper jeg EL skjer i dag:)
Har begynt å spise ananas nå også, leste det kunne være positivt for befruktning:)
8A5D5BA3-13E7-4E26-A738-7A1D7B911ADF.jpeg
 
Negativ EL-test i dag så da blir det 1 dpo i dag. Hadde ikke så sterke smerter denne gangen, mer murringer, lurer litt på om det faktisk er eggløsning når jeg ikke har sterke smerter. Den gangen jeg ble gravid hadde jeg sterke smerter.. Men testen er jo positiv så burde jo egentlig bety at jeg har EL da.. Sterke smerter har jeg kanskje hver 3. mnd:rolleyes:
 
Back
Topp