Jeg var 41 da jeg begynte med IVF hos Hausken. Hadde en AMH på 0,7 og vi hadde også mannlig faktor i bildet (IUI har derfor vært utelukket som alternativ for oss), så vi gikk rett på IVF og ICSI. Da de undersøkte hvor mange follikkler jeg hadde telte de 7. Likevel ble første syklus kansellert da ingenting fungerte slik det skulle - jeg fikk cyste på eggstokken og de fant kun 1 follikkel, som ikke utviklet seg slik det skulle i det hele tatt. Ble veldig, veldig stresset av opplevelsen, regelrett angst og søvnproblemer og trodde dette var slutten for meg og at jeg måtte gå rett over på donoregg. Fikk ny konsultasjon med Hausken, som mente vi skulle prøve et par ganger til etter å hoppe over en syklus. Da de tok ny UL i januar så de 7 follikkler igjen, denne gangen vokste de greit.
Endte til slutt opp med å sette inn et 3-dagers embryo, ingen av de andre klarte seg til frys. Var veldig usikker på hvordan dette ville gå og skuffet over at ingen var god nok kvalitet til frys. Men det har heldigvis gått veien og jeg er idag 34+4 
Vi har også merket hvor dyrt det er. Men du har sendt inn krav til helfo for medisiner for de første tre forsøkene, ikke sant? (de behandler kravene relativt raskt og det hjelper litt, men det er fortsatt dyrt)