What next..
Hei. Første gang jeg poster i dette forumet, virker som en fin gjeng og jeg trenger litt moralsk støtte nå.
Er 40 år singel og har forsøkt siden januar på hausken i stavanger hvor jeg har gjort 3 iui og 1 ivf i juni hvor de fikk ut 6, 4 befruktet og 2 satt inn .
Jeg har lav amh 0,5 og fsh på 15.
De sa det var fine embryo men det ble dessverre ikke noe graviditet. På grunn av kostnad og sommerferie bestemte jeg meg for å sjekke utlandet og endte opp på cfc i københavn som tilbyr mild ivf for oss godt voksne. Legen hadde kjempe god tru på at dette var perfekt for meg og det fikk etterhvert jeg også. Stimuleringen gikk fint, 4 follikler hvorav 2 som var av god størrelse frem til egguttak. På egguttak hadde det største kollapset og de fikk kun utav den venstre som egentlig ikke har gitt noen egg ved tidligere stimuleringer. Mild stiumelering skal bare gi 1-3 follikler som forhåpentligvis med egg av bedre kvalitet. Jeg var i københavn fra torsdag til lørdag for å vente på egginnsett og telefon fra klinikken om det ikke gikk vegen. De bruker visst ikke embryoscope på den klinikken så ingen info før dag 2, tidenes tålmodighetsprøve. Smellen når telefonen kom på lørdag og de kunne melde om 0 utvikling var bare helt uvirkelig. Jeg vet det ikke er en selvfølge med min alder men jeg føler at det er altfor tidlig at det skal være game over. Ble bare så skuffet at denne behandlingen kun fikk frem 1 dårlig egg og ikke fungerte i det hele tatt.
Noen som har efaring når man sier at det er kjørt med egne egg?
I forhold til dette med familieretten man betaler ved kjøp av donor sæd i Norge før man det beløpet refundert om det ikke blir barn?
Hvordan klarer folk å finansiere dette her i flere år? Det er jo selvfølgelig veldig individuelt men jeg kjenner at etter å ha brukt 120 000 vet jeg snart ikke om jeg har økonomisk mulighet til et forsøk til og det gjør så vondt.
Jeg brukte hele dagen i går på å saumfare samtlige klinikker i Norge og Danmark, noen mener at man bør gå tilbake til iui om ikke ivf fungerer, men Arne på Hausken sa at insiminering nesten ikke var hensiktsmessig (har ingen helstetilstand som skulle tilsi at det ikke skulle gå forutenom lav amh. noen som har forsøkt?
Setter utrolig pris på all hjelp og støtte her