Hei damer!
Håper dere kan hjelpe meg med litt informasjon nå. Jeg er helt skjelven nå. Jeg har ikke følt meg så bra i et par uker nå, vært mye kvalm blant annet. Synes også brystene mine har blitt større, men antok at det var mensen som var på gang. Likevel synes jeg de har virket større enn de har vært noensinne. Jeg ventet mensen igår, men ingen tegn til spotting så lant, men den er jo bare en dag forsinket. Jeg tenkte at jeg for "morro skyld" skulle ta en graviditetstest, og jeg fikk en klar positiv.
Jeg skjønner absolutt ingenting nå. Det er jo flere uker siden jeg sluttet på medisiner ifbm. eggdonasjonen. Men får altså utslag på positiv test? Jeg hadde selvfølgelig bare denne ene testen liggende, så jeg må vente i spenning på mensen til mandag, og eventuelt få kjøpt flere tester på mandag.
Men er det i det hele tatt mulig for meg å være gravid nå, etter eggdonasjon hvor jeg sluttet på alt av medisiner for flere uker siden, når kroppen ikke produserer tilstrekkelig av progesteron og estrogen selv, slik at embryoet ikke skulle hatt mulighet til å feste seg? Hvis jeg faktisk bel gravid alikevel, men mistet fordi jeg gav opp for tidlig og slutta på medisinen, er det mulig å få en så klar graviditetstest da, flere uker etter at jeg slutta på medisiner?
Jeg tror dette går til helvete, og at mensen er like rundt hjørnet. Kanskje det er noe riv ruskende galt med testen også. Men alle andre tester i den tilhørende pakka viste ingen antydning til strek da jeg holdt på å teste i tiden 12-15 dpo.
Hva kan dette dreie seg om, noen som har vært borti noe lignende noengang?
For sikkerhets skyld kjappa jeg meg å ta utrogestan vaginalt og oralt, og skal ta progynova etterpå.