Artig
Jeg bor også i Nord-Norge. Bodde i T-heimen tidligere, har familien der. Dette, samt alderen, gjør at jeg kan velge trondheimsklinikkene, privat selvfølgelig.
Hos oss er det meg som jobber på sjøen, med alle fordeler og ulemper.
Angående klinikkvalg.
Nå er det dessverre mange andre ikke-medisinske grunner som styrer.
Men jeg snakket med 3 aktuelle klinikkene, og alle har litt forskjellig taktikk. Noe som jeg ikke har peiling på. Men alle høres jo fornuftig ut på sitt vis.
Mitt forrige, første forsøk i CFC i Danmark var mislykket. Jeg fikk ut 10 egg, men kun 3 av de var brukbare. Der mener de fortsatt at jeg burde prøve mer med samme protokoll. Greit nok. Det er jo ofte mengdetrening. Og jeg tålte behandlingen bra.
Spiren tilbyr kun ett forsøk av gangen, men øke stimulering for å ta ut flere egg. Fornuftig det og.
Medicus mener at 1.stimulering var fin. Trenger ikke høyere dose. Vi har ikke diskutert 3-pakk, enda jeg har fine hormonnivå. Men vi kan prøve ICSI i tillegg for bedre kontroll med både egg og sædceller. Selv om på mannlig side ser alt tilsynelatende greit ut. Skjønner poenget her også. Mens de to første mener at ICSI er ikke nødvendig.
Så det hadde vært vanskelig å velge om valget var kun mitt eget. Men som sagt kan det bli sånnt at jeg blir tvunget til Danmark pga dagens situasjon. Vi får se.
Ønsker deg lykke til med prøver og behandlingen.