Vi med IVF/ICSI/AIH (osv.)-spirer

MBM

Betatt av forumet
Assistert-jentene
Er kanskje noen ekstra tanker som melder seg for "oss" som er i denne "gruppen" - så tenkte å høre om det var noen andre her i gruppen enn meg med termin i mars?

Last edited:
Vi har en IVF gutt på 16 måneder. Så jeg var i akkurat samme situasjon som deg for 2 år siden.

Vi skulle igang med søskenforsøk i slutten av året. Men tok tilfeldigvis en test for noen dager siden og den viste positiv. Så ser ut som vi har klart å lage en hjemmelaget baby denne gangen.

Vi har en IVF gutt på 16 måneder. Så jeg var i akkurat samme situasjon som deg for 2 år siden.

Vi skulle igang med søskenforsøk i slutten av året. Men tok tilfeldigvis en test for noen dager siden og den viste positiv. Så ser ut som vi har klart å lage en hjemmelaget baby denne gangen.

Så utrolig kjekt at dere fikk en hjemmelaget også[emoji173]️Gratulerer så mye med nr.1 og en nr.2 på vei[emoji846]

Last edited:
Takk for det, å gratulerer til deg også!
Jeg ble ganske sjokket da jeg fant det ut, så håper spiren klorer seg fast. Vi har ikke brukt prevensjon etter at vår sønn ble født i mars 2017.

Vi hadde kun 1 fersk forsøk og har 3 på frys. Så det er godt å tenke på at vi har dem dersom dette ikke skulle gå.

Har ikke så mye tips egentlig. Jeg husker at jeg tok 14 tester, alle var positive, men jeg måtte hele tiden teste om jeg fremdeles var gravid. Prøv å lev normalt, så får vi håpe spiren klorer seg fast.

Jeg har gått gjennom icsi, i mars men mista tidlig! Hadde to på frys som blei satt inn 28/6. Så er en eller begge som har festet seg nå da :) Hadde et avbrutt forsøk i høst også.

Har masse symptomer, de kom tidligere enn noensinne. Kvalm, vonde pupper, mens murring og trøtt som en dupp. Kjenner en del sånn strekninger som jeg kaller det, er vel ligament lr noe sån. Men det er bare greit så lenge spiren/spirene sitter:Heartred

Takk for det, å gratulerer til deg også!
Jeg ble ganske sjokket da jeg fant det ut, så håper spiren klorer seg fast. Vi har ikke brukt prevensjon etter at vår sønn ble født i mars 2017.

Vi hadde kun 1 fersk forsøk og har 3 på frys. Så det er godt å tenke på at vi har dem dersom dette ikke skulle gå.

Har ikke så mye tips egentlig. Jeg husker at jeg tok 14 tester, alle var positive, men jeg måtte hele tiden teste om jeg fremdeles var gravid. Prøv å lev normalt, så får vi håpe spiren klorer seg fast.

Uff,ja det er mye testing her også:hilarious:

Last edited:
Jeg har gått gjennom icsi, i mars men mista tidlig! Hadde to på frys som blei satt inn 28/6. Så er en eller begge som har festet seg nå da :) Hadde et avbrutt forsøk i høst også.

Har masse symptomer, de kom tidligere enn noensinne. Kvalm, vonde pupper, mens murring og trøtt som en dupp. Kjenner en del sånn strekninger som jeg kaller det, er vel ligament lr noe sån. Men det er bare greit så lenge spiren/spirene sitter:Heartred
Velkommen hit i tråden til deg❤️

Last edited:
Velkommen hit i tråden til deg❤️Samme murringer og strekk som deg. Ingen kvalme her, men begynte å få litt vonde bryster i går kveld. Håper bare de sitter helt ut til oss begge nå. Kjenner jeg tenker endel på det, siden jeg føler alle snakker om at de har mistet en eller flere ganger:rolleyes:

Takk:Heartred
Ja tenker på det jeg å. Jeg har jo tre barn fra før (med en annen mann). Og jeg va aldrig bekymret. Men etter at jeg mista i mars, er jeg et nervevrak! Tenker på slt som kan gå galt, man blir nok litt påvirket av å være her da. Man leser mye, men det er jo ikke så rart når alle er samlet et sted da. Man hører jo ikke så mye om det ute i vitkelig livet syns jeg. Man er her på godt og vondt, mest godt da :) (blei kjent med beste veninna mi her i forrige terminklubb, 2011)

Ja tenker på det jeg å. Jeg har jo tre barn fra før (med en annen mann). Og jeg va aldrig bekymret. Men etter at jeg mista i mars, er jeg et nervevrak! Tenker på slt som kan gå galt, man blir nok litt påvirket av å være her da. Man leser mye, men det er jo ikke så rart når alle er samlet et sted da. Man hører jo ikke så mye om det ute i vitkelig livet syns jeg. Man er her på godt og vondt, mest godt da :) (blei kjent med beste veninna mi her i forrige terminklubb, 2011)
Å så utrolig kjekt med 3 fra før da:)

Last edited:
Drister meg inn her jeg også. Termin 18 mars etter icsi #1. Dette blir barn nr to. Jeg er ganske nervøs for å miste. Hatt en SA og mange kjemiske på veien før vi lyktes med jenta vår som er 1,5 år nå. Veldig enig i at forum er på godt og vondt. Ville nok aldri brukt forum om det ikke var for at vi trengte assistert, men i den prosessen trengte jeg virkelig andre som forstod situasjonen. Veldig glad for all støtte opp gjennom årene!

Drister meg inn her jeg også. Termin 18 mars etter icsi #1. Dette blir barn nr to. Jeg er ganske nervøs for å miste. Hatt en SA og mange kjemiske på veien før vi lyktes med jenta vår som er 1,5 år nå. Veldig enig i at forum er på godt og vondt. Ville nok aldri brukt forum om det ikke var for at vi trengte assistert, men i den prosessen trengte jeg virkelig andre som forstod situasjonen. Veldig glad for all støtte opp gjennom årene!
Velkommen så mye til deg Tåkelur❤️

Last edited:
Å så utrolig kjekt med 3 fra før da:happy:Dette er min første og med IVF (kanskje det er derfor jeg er ekstra nervøs?:inpain:Alt er nytt). Tror man blir veldig påvirket av å være her ja - på godt og vondt. Får masse tips og støtte, men får høre om alle som har mistet og da virker det veldig overveldende. Der ute er det jo INGEN som snakker om det nesten. Egentlig veldig synd!

Ja men det er noe spesiellt med førstemann da, som du sier er alt nytt og man vet ikke hva som er normalt alltid og hva man kan vente seg!
Ja er nesten litt sånn tabu å snakke om det sånn ellers, men også derfor godt internet finnes :)

Velkommen så mye til deg Tåkelur[emoji173]️Utrolig kjekt at vi er en liten «gjeng» fra ass. her inne! Gleder meg å se at det gikk veien for flere av oss i juni-gruppen:happy:Tenker akkurat det samme som deg. Hadde jeg ikke hatt behov for assistert og alt hadde gått kjapt og enkelt hadde det nok aldri falt meg inn å tenke at det fantes forum engang:hilarious:Men det er et spesielt «samhold» i assistert-gruppen synes jeg. Alle er opptatt av hverandre og behjelpelig med praktiske ting og vonde følelser og opplevelser. Kjekt å kunne videreføre her i en egen tråd. Vi sitter nok med noen ekstra vanskelige tanker og følelser gjennom hele svangerskapet. Klarer liksom ikke slappe av. Må ta tusen tester fortsatt og lengter bare etter TUL:hungover:Men kanskje vi kan løfte hverandre litt opp også. Fleste av tankene våre er jo egentlig bare idiotiske:hilarious:Vi stiller jo nå i utgangspunktet likt med alle andre prøver jeg å si til meg selv. Har du tatt digital enda?Hvordan går det med lutinusen?

Jeg har en digital liggende. Tar strimmeltester nå som blir sterkere. I morgen skal jeg ta hcg blodprøve så spent på den. Går bra med lutinus, så bra det kan gå får en si. [emoji23] Skal bytte til cyklogest i ferien da er det bare morgen og kveld.

Uff,ja det er mye testing her også:hilarious:Selv om jeg er 4+6. Venter til mandag for å ta en digital for å se om jeg får 3+. Hvor langt er du på vei?Mye symptomer?

Har egentlig lite symptomer utover murringer foran og i korsrygg. Kjente i går kveld at jeg begynte å få litt såre brystvorter/bryster, men ikke mye. Stresser nesten like mye med å ha lite, men bør vel egentlig bare være glad for det:happy: Når skal dere til første kontroll eller UL?

Jeg vet egentlig ikke helt hvor langt jeg er på vei. Har hatt så veldig uregelmessige og lange sykluser. Sist mens var 23.mai. Så jeg får bare vente litt med å gå til legen eller bestilte ultralyd for å se hvor langt jeg er på vei. Har ikke noe særlig symptomer. Føler meg en del trøtt og strekk i magen.

Skjønner at du stresser med å ikke ha mye symptomer, men bare nyt det og vær glad for det :)

Hcg på 2700 17 dpo, 4+3. [emoji173]️

Hei, her er jeg og!
Har hengt med August-gjengen på Assistert, hadde uttak og innsett rett før de tok ferie på Riksen.

ICSI med kort protokoll, og nå ser det ut til å ha klaffet på første IVF-forsøk, etter at vi har prøvd 25 pp på egenhånd.

Lett PCO hos meg, og veldig dårlig sædkvalitet, men fikk ett bra befruktet egg med åtte celler som ble satt inn 3 dpo.

Blodprøve i morgen, så satser på at de bekrefter det strimmeltestene viser, og at termin da er i slutten av mars (30. eller 31., litt avhengig av hvordan man regner).

Hei, her er jeg og!
Har hengt med August-gjengen på Assistert, hadde uttak og innsett rett før de tok ferie på Riksen.

ICSI med kort protokoll, og nå ser det ut til å ha klaffet på første IVF-forsøk, etter at vi har prøvd 25 pp på egenhånd.

Lett PCO hos meg, og veldig dårlig sædkvalitet, men fikk ett bra befruktet egg med åtte celler som ble satt inn 3 dpo.

Blodprøve i morgen, så satser på at de bekrefter det strimmeltestene viser, og at termin da er i slutten av mars (30. eller 31., litt avhengig av hvordan man regner).

Gratulerer så mye og velkommen! Heia spira! Tvi tvi på blodprøve, selv om strimmeltestene ikke ljuger. [emoji4]

Vi var så heldige å få det til å klaffe med litt drahjelp fra Ovitrelle, men naturlig laging hjemme. Har pco, fikk aldri el/mens etter p-pille slutt for nesten 1,5 år siden. Prøvde flere kurer med Letrozol og Klomifen, men stimulering med Menopur med hyppige kontroller og Ovitrelle var det som skulle til. Kan nesten fortsatt ikke tro at det gikk «på første forsøk» :Heartred Teller ned hver eneste dag (flere ganger om dagen) for å vite at sjansen for SA blir mindre, den store gleden kommer heller litt og litt. Hurra for assistert og alle mulige former for drahjelp som gir oss de ønskede små :)

Jeg ble også kjent med min beste venninne i forrige terminforum[emoji173]️

Back
Topp