Vi med hjertegull... *Våre viktigste tråder*

Troillmor

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Himmelbarn
Junibarna 2015
:Tenkte det kunne være smart å ha en oversiktstråd med linker til andre steder og
tråder som er nyttige på forskjellig vis når man uheldigvis blir en del av oss som har mista!
timthumb1.jpeg
legg inn tråded og kjekke linker i tråden under her så skal jeg prøve å organisere dem under her.

Om oss, og våre:
Hvem er vi englemammane, en slags presentasjonstråd
Englebarnas bursdager
Vi som har mistet _ Liste over ord, utrykk og forkortelser

Diversse:
Sanger og musikk for sorg og håp
Dager vi trenger en ekstra klem
Klemmetråd

Nyttige Linker:
http://www.lub.no/
http://www.etbarnforlite.no/
http://www.habituellabort.com
http://www.onskebarn.no/
Spontanabort-Den-vanlige-tragedien
Spontanabort




 
Last edited:
kanskje gjøre denne til en sånn topp tråd, eller hva det heter så den alltid ligger øverst.. samme med tråden over vi som har mistet.
 
Supert iniativ
 
Supert iniativ
takk, trenger noe å holde fingra i. desuten vi er jo like flotte mammar som hvem som helst andre på div terminfotum. så hvorfor skal ikke vi ha en egen *våre viktigste*tråd?

~TordenTroillet~desember'07~
~Troill`Sessa~august'10~
~Lille Munin ~var ventet okt`13~ f. 24. april(15 uker)~

Sladrer m ~UneMi~ og ~MiniSpire~
 
kjempe bra :)
kommer ikke inn på presentasjonstråd..du jobber kanskje med det....

skulle vi ha laget denne tråden hemmelig, slik at det bare er for oss som har mistet, hva tenker dere andre?
 
den er ikke laget enda... tenker veldig på hvordan jeg skal lage den på best måte før alle.

~TordenTroillet~desember'07~
~Troill`Sessa~august'10~
~Lille Munin ~var ventet okt`13~ f. 24. april(15 uker)~

Sladrer m ~UneMi~ og ~MiniSpire~
 
Så flott av deg å ta initiativ til dette... kjempebra..
 
hei.
jeg mistet veldig tilig, altså i uke 5.
men da jeg var på ultralyd for og se om alt hadde kommet ut syntes de at de så noe. men var usikker, så gikk ut ifra at det jeg ikke var gravid lengre.
men jeg har ikke fått tilbake mens, og brystene er ømme.
og det har begynt å komme ut litt blank veske fra brøstene mine.
så hvis jeg fortsatt er gravid er jeg snart 4 mnd på vei, men nå har jeg fått smerter i magen og slikt.
tror dere at jeg fortsatt kan være gravid, og hvis jeg er det at det kan være noe alvorlig?
 
hei.
jeg mistet veldig tilig, altså i uke 5.
men da jeg var på ultralyd for og se om alt hadde kommet ut syntes de at de så noe. men var usikker, så gikk ut ifra at det jeg ikke var gravid lengre.
men jeg har ikke fått tilbake mens, og brystene er ømme.
og det har begynt å komme ut litt blank veske fra brøstene mine.
så hvis jeg fortsatt er gravid er jeg snart 4 mnd på vei, men nå har jeg fått smerter i magen og slikt.
tror dere at jeg fortsatt kan være gravid, og hvis jeg er det at det kan være noe alvorlig?


bare en test som kan vise det... :)
hvis ikke hadde jeg tatt en tur til legen for å sjekke at det ikke var rester igjen siden du enda ikke har fått mens
 
:Tenkte det kunne være smart å ha en oversiktstråd med linker til andre steder og​
tråder som er nyttige på forskjellig vis når man uheldigvis blir en del av oss som har mista!​
legg inn tråded og kjekke linker i tråden under her så skal jeg prøve å organisere dem under her.​
Om oss, og våre:​
Englebarnas bursdager​
Diversse:​
Div Linker:​
Kjempeflott initiativ ;o)
 
Hei. Jeg skulle egentlig være gravid i uke 12+3 nå. Da jeg var hos legen første gang for ca 4 uker siden prøvde han seg på en ultralyd. Men klarte ikke å se noe annet en en liten prikk. Han mente jeg var veldig tidlig på vei. Etter andre legebesøk konkluderte legen min at jeg var 11 uker på vei. Det er nå ca halv annen uke siden. Han regnte fra min siste mens som var ca rundt 12 august. Andre legebesøk var jeg hos en annen lege, da jeg nettopp byttet legekontor pga flytting. Jeg spurte om jeg kunne få en ultralyd, for jeg og kjæresten min var veldig interesserte i og se at alt var ok. Men han mente at det ikke var nødvendig før uke 18, og hadde heller ikke utstyr til verken det eller for å høre hjertelyd. En uke etterpå da jeg var 12 uker på vei var jeg tilbake. Jeg ringte nemlig inn for å få en time pga blødninger. Jeg merket at jeg hadde begynt å blø, og dette var like etter samleie. Jeg ble veldig bekymret og ringte inn fortvilet og fikk time. Legen min hentet meg inn og det eneste han sa var at blødninger var normalt og at jeg ikke trengte å bekymre meg eller tenke noe på det. Jeg ville så gjerne han skulle skjekke opp i dette for jeg var så redd, men han mente det ikke var nødvendig. Det eneste han ville gjøre med meg var og ta en hcg prøve, og ta en igjen en uke etterpå for og se hvordan det forandrer seg. 2 dager etterpå får jeg melding av legen min at hcg verdien er på 13188. Og at det passet til graviditet i uke 7. Jeg forsto ingenting. Jeg visste ikke hva hcg ville si, og forsto ikke hvordan han kunne ta feil med 5 uker. Etter jobb ringte jeg til legevakten og fortalte at jeg fortsatt hadde blødninger etter 3 dager. De spurte hvor langt jeg var på vei og jeg fortalte at jeg skulle være 12 uker men hcg prøven hadde vist 7. Jeg fikk time og fikk endelig komme inn etter 2 timer. Legen spurte om hvor mye jeg hadde blødd, og om jeg hadde hatt smerter. Jeg sa at det hadde ikke vært så mye blod, men mer den siste dagen. Og at jeg hadde smerter som føltes akkuratt som menstrasjonssmerter. Han sa at hcg prøven min var lav og forsto ikke helt at den viste graviditet i uke 7 når jeg egentlig skulle være over 12. Tok ultralyd og klarte ikke å se noen ting. Han sa at han så noe som kunne se ut som rester. Han var ganske sikker på at dette var enspontabort, og at fosteret hadde dødd i uke 7 siden verdien på hcg prøven viste dette. Han ville ikke si 100 prosent sikker før jeg hadde tatt en ny hcg prøve på tirsdag hos fastlegen min for å se om det stiger eller synker. Men han var ganske sikker på dette. Pga blødningen, smertene, hcg verdien og pga den viste 7 uker når jeg skulle være 12+... Jeg er så lei meg. Har virkelig innstilt meg for at jeg har mistet, men håper så inderlig at han tar feil. Er det noen som har opplevd det samme eller noge lignende ? :-(
 
Dere burde legge ved en link om XU- svangerskap utenfor livmor.
 
Back
Topp