Vi med flere fødsler bak oss...

Grete71

Forumet er livet
Syns du fødsel nr.2 gikk bedre enn nr.1?

Det synes forsåvidt ikke jeg... [&:] Joda, kuttet ned selve fødselen med to timer, men kan ikke huske at fødsel nr.1 var FULLT så vond... Men nå skal det sies at jeg ikke fikk det til med lystgassen denne gangen, så hadde kun akupunktur... Så smertene var verre....

10 minutter med pressrier var det samme som sist, heldigvis! [:D]

Men nå har jeg jo EGENTLIG hatt to "lette" fødsler da... [8D]

Nr 2 gikk myyyye bedre enn nr 1. Så nå blir det spennende å se hvordan nr 3 blir............[&:]

puuuuh - ikke si sånn da Grete71[:D]
skremmer driiiiiten ut av oss som skal ha nr 2 nå - thi hi
Neida. Har hørt at det kan være hardere - men at det er fortere gjort.

Vondt skal vondt fordrive - får bare håpe det DRIVER seg ut fort som ** rakker`n [:D]

ORIGINAL: Anna Panna

puuuuh - ikke si sånn da Grete71[:D]
skremmer driiiiiten ut av oss som skal ha nr 2 nå - thi hi
Neida. Har hørt at det kan være hardere - men at det er fortere gjort.Vondt skal vondt fordrive - får bare håpe det DRIVER seg ut fort som ** rakker`n [:D]

Ja men da stemmer jo dèt godt det da! [8D]

For å si det slik, jeg doblet lengden av fødselen denne gangen. 20 timer fra første rie nå, 10 timer fra første rie forrige gang! Og det er bare 20 mnd siden sist...
Synes også det var mye verre denne gangen, for nå sto jeg og stampet på 8 cm i flere timer før jeg tilslutt fikk riedrypp og det endellig skjedde noe. Sist var det 3 timer fra 4,5-10 cm.
Men pressetiden var mye kortere nå, heldigvis. ca 10 min nå og 40 min sist[:)]

nr 1 var ganske lang. Ting gikk så seint. Fikk epidural etter maaange timer med skikkelig vondt. Men funket ikke helt. Hadde fremdeles vondt. Fikk og drypp for å få fort gang på riene pluss at de tok vatne.Fikk og pressrier tidlig og måtte holde igjen leeenge (lettere sagt en gjort)
Varte ikke lenge fra jeg fikk presse til han var ute.
Hadde så vondt at jeg trodde jeg skulle dø. Hadde uregelmessige rier i 18t før det ble veldig vondt. 19t etter var han ute.

Nr2 var en drøm. Ting gikk kjapt. Tok fire timer på 4cm. og to timer på de siste 6. Ett par pressrier og han var ute. Rett før jeg måtte presse lå jeg å tenkte at jeg ikke måtte bruke opp kreftene for det kom til å bli myyyye verre. Pustet meg fint gjennom de vonde riene. Plutselig var jeg ferdig liksom.

Nr 3 Var en luring. Hadde uregelmessige rier i en og en halv dag før det plutselig kom for fult. Ville egentlig ikke ringe føden heller for jeg trodde ikke det var helt på gang. hadde hatt bom tur dagen før og ville ikke det igjen. Men så kom plutselig riene haglende.Fra å få rier mellom 10-15min til plutselig 3min mellom. hadde 10-15min t sykehuset 1,5time etter var hun ute på noen få pressrier der og.(hadde 4cm når jeg kom inn)

Så mine har bare blitt bedre og bedre.

Nr. 2 var en drømmefødsel! Synes egentlig nr. 1 var en grei fødsel også, men kan ikke sammenlignes med denne!! Kan fremdeles ikke begripe at det gikk så kjapt og greit denne gangen! [:D] 

Jeg synes fødsel nummer to var den beste, var ikke for kort og ikke for lang, økte gradvis så jeg vennet meg til smerten, klarte å
puste meg fint gjennom riene - følte jeg hadde kontroll stort sett hele veien. Fødsel en var vondere fordi jeg motarbeidet riene, og det gikk litt for fort for meg, mistet kontrollen og skjønte ikke helt hva som skjedde. Fødsel nummer tre visste jeg hva som skjedde og følte meg aldri utrygg, men syntes det gikk litt for fort, var vanskelig å håndtere intense rier. Men pressingen var best med nummer tre, under ti min mot ca 30 min med nummer en og to.

Den første fødselen var den lettaste. Nr to var bedre enn denne siste..
Første kom med bakhovudet først, slik ungane helst skal...
Nr to og tre kom med panna først... Og låg veldig lenge og "stanga".
Fekk ikkje smertestillande med nr tre, difor var denne fødselen verre enn med nr to.

[:)]Men eg har fått tre fantastisk skjønne ungar som eg er utruleg glad i!!!![:)]

Jeg synes fødsel nr 2 var myyye verre enn den første..

Grunnen var at jeg lå så mange timer i forhold til nr 1..

Er spent på å se hvordan fødsel nr 3 blir :=)

De har gått raskere og raskere, men også litt mere intens.

Den største fordelen med fødsel nr 2 og 3 var at jeg i større grad visste hva jeg gikk til. [;)]

Back
Topp