Vi har mista så mange her inne :(

Søtnos*

Glad i forumet
Jeg føler at vi har mista veldig mange inne på oktober  
 
Enig... Syns det er skremmende og veldig trist...
Og det virker mye mer enn hva statistikken sier... :(((
 


Babylykke81 skrev:
Enig... Syns det er skremmende og veldig trist...
Og det virker mye mer enn hva statistikken sier... :(((



Ja det føler jeg også.
 
Alt for mange spirer er godt tapt:( Måtte alle de andre spirene klamre seg fast i livmora!
 
Så enig..   Det er så trist.
Har vært veldig urolig - hører veldig mye om SA_    men nå selv om vi vipper tolv uker- så er jeg urolig og engstelig. Enda har jeg vært heldig så langt- og ikke hatt blødninger eller andre "skremsels"episoder...  Håper å klare å slappe av etter jordmorbesøk..så teller ned
 


Babylykke81 skrev:
Enig... Syns det er skremmende og veldig trist...
Og det virker mye mer enn hva statistikken sier... :(((


Ja, så enig med deg!
Statistikken er ikke helt riktig fikk jeg beskjed om da jeg mistet min spire i 2008. Var hos gyn på ul for å bekrefte sa og han var sikker på at hadde han spurt alle som kom innom hadde de aller aller fleste kommet til å svare at de hadde opplevd en sa. Tror også at det stemmer ganske mye for de fleste jeg har snakket med som er litt eldre (de unge har jo fortsatt mange fruktbare år igjen) har opplevd å miste minst en gang.
 
E så trist å miste så mange. Syns og d e kjipt å klikke inn på tråder der ein ikkje aner at d e någe så trist og... Blir ekstra lei då.

Men me må ikkje miste truå me andre her inne! Me vil beholde alle små rusk og spirer fram t oktober!
 
Ja det er utrolig trist, håper virkelig ikke at det blir flere nå, blir redd jeg...........emoticon
 


2barns mor skrev:
Ja det er utrolig trist, håper virkelig ikke at det blir flere nå, blir redd jeg...........emoticon


Heldigvis blir det tryggere for hver dag som går! Vi kommer til å være redde for barna våre så lenge vi lever, det er vår oppgave
 
Jeg var innpå september forumet en liten stund, før jeg mista spira mi... Og jeg har holdt meg litt oppdatert på frøknene der inne :)
Tror faktisk de har mistet enda flere enn vi har, for der inne har det virkelig vært brutalt! :( 


Men det er virkelig trist, senest her om dagen sa jeg til gubben at jeg var så glad det hadde roet seg, at det ikke hadde vært noen som hadde mistet oktoberspira si på en stund og jeg håpte at ingen flere kom til å miste heller! 
Men... Sånn ble det jo ikke, for to stk forsvant i dag? :( 
Huff.... 
 
Når det kommer til statestikk tror jeg det desverre er helt normalt her... 

Det er 135 på terminlista, men det er ikke 135 som er aktive her inne enda... Enkelte lager kanskje kun den ene debatten der de sier hade, og derfor virker det kanskje mer brutalt? Kanskje? 

Det sies jo at ca 1 av 2 svangerskap ender i SA, de fleste før man vet at man er gravid... Men når man er ung, ca 20, er det 10% risiko for å miste, når man blir eldre øker den risikoen litt etter litt, er man over 40 er statestikken veldig veldig dårlig.... 

Nei... Vet ikke... Kanskje jeg virker litt butt men jeg tror det vi ser her er helt normalt desverre! Mange kommer til å miste, og det skjer i hvert eneste terminforum... Uten unntak... Og da det skjer så tidlig er det stort sett fordi det er noe galt med spiren, den er ikke istand til å bli et foster. Derfor har man egentlig ikke mistet noe, det kunne aldri bli noe! Det trøstet jeg meg med sist i hvertfall... At jeg ikke mistet "babyen min" men noe som aldri kunne bli til en baby, og at det derfor er bedre at kroppen rydder opp så man kan få en ny og frisk spire i magen! 
 
MEN, må legge til, at de fleste som kommer til å miste har mistet allerede, nå er jo noen passert uke 12, andre nærmer seg, så statestikken nå er jo veldig god for oss, og sjansen for at våre spirer skal klare seg og holde seg på plass er MYE høyere enn risikoen for det motsatte! 

Og det er en veldig fin ting :D 
 
Ja, slik er det på alle terminforum. Tror egentlig nygravide bare blir enda reddere av å være på slike forum og lese om hva som skjer med andre.
 


Søtnos* skrev:


Babylykke81 skrev:
Enig... Syns det er skremmende og veldig trist...
Og det virker mye mer enn hva statistikken sier... :(((



Ja det føler jeg også.



 
Alt for mange:-( håper det ikke blir fler!
 
Med fare for å virke kynisk, så føler eg, og trur at det oftest er mange med tidligere problemer, eller med masse spørsmål og engstelser som søker til slike forum som dette. Seier ikkje at alle er slik, men når en opplever någe så trist som å miste, så er det ofte god støtte i ulike forumsgrupper. Både før, under og etter. Så statestikk i et forum er vanskelig og vil uansett ikkje stemme! 

Eg har aldri opplevd det å miste sjøl, og skal være så ærlig å sei at det ikkje er sikkert eg hadde vært aktiv her inne viss d ikkje va for at eg e sjukemeldt...


Me vil uansett beholde alle her framøve!

 
Rugekasse skrev:
Jeg var innpå september forumet en liten stund, før jeg mista spira mi... Og jeg har holdt meg litt oppdatert på frøknene der inne :)
Tror faktisk de har mistet enda flere enn vi har, for der inne har det virkelig vært brutalt! :( 


Men det er virkelig trist, senest her om dagen sa jeg til gubben at jeg var så glad det hadde roet seg, at det ikke hadde vært noen som hadde mistet oktoberspira si på en stund og jeg håpte at ingen flere kom til å miste heller! 
Men... Sånn ble det jo ikke, for to stk forsvant i dag? :( 
Huff.... 



 
Jeg ville ikke forlate dere! :(

Nå syns jeg alle spirene som fremdeles er her, må klore seg fast og vokse seg store ;D 

Å husk jeg er rett bak dere :D 
 


BLÅ2011 skrev:
Jeg ville ikke forlate dere! :(

Nå syns jeg alle spirene som fremdeles er her, må klore seg fast og vokse seg store ;D 

Å husk jeg er rett bak dere :D 


Det er så flott Blå2011, at det klaffet så fort igjen.  Du får holde oss oppdatert ;)
 
Jeg er her ennda, men har slitt med ekstrem svangerskaps kvalme og har ikke så mye energi, men håper å komme sterkere tilbake etterhvert..
 
Back
Topp