Vi har kjøpt truser!

Tananka

Glad i forumet
Jeg og snuppa var på kjøpesenteret i går. Hun snakker mye om truse hjemme, og er veldig opptatt av at jeg må ta på truse på morgningen (haha!). Hun er som regel tørr når hun står opp og tisser da på potta. Hun tisser på potta flere ganger daglig, gir ikke beskjed alltid (tror jeg) men hun er opptatt av at hun skal tisse når jeg skal.

Så da vi var på kjøpesenteret spurte jeg om vi skulle kjøpe truser. Hun ble helt gira og vi fant en pakke med flere farger - kjempe kjekt! Så i føremiddag gikk snuppa rundt i bare truse. "Bawe tusa på, isse beia" også DET smilet; 

STORE jenta mi! Vi tok på bleie da vi reiste ut og da sa hun ; *navnet sitt* ha på tusa ippepå!

Slutter nok ikke med bleie enda men hun er vertfall veldig opptatt av å tisse på potta! Men mye mer hjemme enn hun er i barnehagen, noe som jeg vil si er normalt....
 
Åj, for ei flinke jenta du har!!!! ;-)
 
Det er jo gøy at hun er så opptatt selv at å tisse på potte og truse  Men jeg vil samtidig ikke presse henne, vi tar det i hennes tempo. 
 
Så gøy da!! :) Min er ikke så interessert i sånt enda ;)
 
Så flink ho er  
julie har også gått på potta en stund og synes det er kjempe stas med truser ,, men blir nok ikke helt bleieslutt enda .. tenkte å prøve på nyåret
 
Jøss, så flink ho er :-) her haR eg ikkje vurdert tanken på bleieslutt før til sommaren :-) Men joakim tissa så mykje om natta at det hender bleia leker litt så :-)
 
SÅ FLINK!

Vi vurderte det i september en gang å begynne med potte. for ho var så opptatt av å skifte bleie. gikk å sa "bytte bleie" heile tida om ho hadde tissa litt i den. likte tydelig ikkje å vere våt. og ho gav beskjed før ho skulle bæsje.. men det kom i bleia da..
så vi kjøpte son doring til doen. men den tok ho heilt skrekken av! Av en eller anna grunn er det forferdelig skummelt å sitte på den. ho HYLER! og no rygger ho bakover bare ho ser doen stakkar... skjønner ikkje hielt ka vi gjorde galt der.. vi satt ho bare oppå den to ganger og var son blide og oppmuntrende..
men no hater ho vertfall å bytte bleie også.. sier ikkje fra lenger og vil ikkje når vi må gjøre det.
så vi venter no ei stund før vi prøver å introdusere potte. til ho sjølv virker veldig interesert i den :)
 
klesklypa; Joakim hadde også ein periode der han var flink til å seie ifrå, men det vart ødelagt etter ca ein mnd i barnehagen:P
 
Såååååå flink hun er :=) Man blir jo så stolt også :) Her får snuppa truser i julegave av en venninne av meg vet jeg :D Hehe.. det blir nok stas :) 
Hun liker også å sitte på do :D men liker å tisse i bleia også ennå :D 
 


Klesklypa skrev:
SÅ FLINK!

Vi vurderte det i september en gang å begynne med potte. for ho var så opptatt av å skifte bleie. gikk å sa "bytte bleie" heile tida om ho hadde tissa litt i den. likte tydelig ikkje å vere våt. og ho gav beskjed før ho skulle bæsje.. men det kom i bleia da..
så vi kjøpte son doring til doen. men den tok ho heilt skrekken av! Av en eller anna grunn er det forferdelig skummelt å sitte på den. ho HYLER! og no rygger ho bakover bare ho ser doen stakkar... skjønner ikkje hielt ka vi gjorde galt der.. vi satt ho bare oppå den to ganger og var son blide og oppmuntrende..
men no hater ho vertfall å bytte bleie også.. sier ikkje fra lenger og vil ikkje når vi må gjøre det.
så vi venter no ei stund før vi prøver å introdusere potte. til ho sjølv virker veldig interesert i den :)

Her har det gått veldig opp og ned. Hun har hatt perioder hvor hun ikke har villet gå på potte eller gitt beskjed når hun har bæsja. Men vi har ikke gjort noe stort nummer  ut av det - har det som en rutine å gå på potte ved bleieskifte + morgen/kveld men spør alltid først så sier hun selv om hun vil eller ikke. 
I dag morges (eller hall 6) skulle hun bestemt gå på do, ikke potta! Jeg må jo holde henne for vi har ikke slik doring til henne - man jaggu meg hun tissa, så gikk hun å la seg igjen! haha 
 
Back
Topp