Vi har fått små maur inn!! HJELP!!

Elisenmin

Gift med forumet
Huff...vi har de siste dagene fått MASSE slike små, sorte maur inn i huset!

Noen som har noen gode triks eller råd?

Hva er lurt å bruke for å bli kvitt dem?
Og hvor kan jeg få kjøpt det?

Helst noe som er litt barnevenlig[8D]

HJELP[:o]
Jeg hater dem!!!!!![:'(] (maurene altså[8D])

ingen som kan hjelpe meg?

Skal straks ut å handle og trenger litt tips altså...vær så snill[:D]

Maurmiddel til å strø rundt huset(jernia). pray til å spraye inne der de kommer inn og fjerne kilden som gjør at de kommer ( antagelig noe søtt)

Hater de forbanna krypa selv, vi har sliti mye med de i sommer

Kan man bruke slike midler når man har små barn tro?

Får ta en tur på Jernia tror jeg....de vet sikkert der.
Takk for tipsene[:)]

Kanskje de har noe på maksbo også?

I går hadde de funnet veien opp i senga til snuppa...fysj! Måtte
riste alt som var oppi der...æsj altså[:'(]

beste du kan bruke (vi har prøvd alt annet da vi bodde på bondelandet) er de grønne små boksene fra felleskjøpet. anticimex bruker noe alla de samme. de koster en del. sett de der det er mest maur, vekke i fra ungene, under sofa eller lignende.. dette middelet som er inni "tror" maurerene er mat og de tar det med ned til dronningen dronningen spiser og hun dør, uten dronning flytter maurene...

de som ligger døde rundt boksene er snyltere.. de fjerner du bare.. (de har spist av maten som skulle vært hos dronningen fy[8D])

Vi hadde mange av de små ekkle krypa i huset vårt, og det var rett og slett stokkmaur!!!!!! [&:]

Ringte "maurmennene" og de kom å sprayet ett eller annet rundt hele huset innvendig og utvendig! Bortevekk!!! Måtte betale 1500,- for det da [8|]

Kjøp lokkebokser på felleskjøpet (rundt 100lappen for to stk.)Dem er barnevennlige, og funker som fy!
å så har dem sånn gift som man strør rundt grunnmuren, så krypa ikke liker seg der. vet ikke hvor barnevenlig den gifta er, men her i gården passer vi bare på at Lukas ikke oppholder seg helt inntil muren.
Det er sikkert sukkermaur dere har fått, små sorte maur, mindre enn den vanlige "pissemaura"?
Vi hadde sånne, maaaaaaasse!! Vaska badet (det var der dem var) og satt ut to sånne bokser der hvor jeg så dem gikk mest, dagen etter var dem borte å har ikke sett ei maur siden! [:)]

strø bakepulver der de oppholder seg. barnevennlig iallfall og funker her :)

Spray no greier rundt huset... og på de plassene de oppholder seg får man sånne små plastbokser med innhold som du kan sette rundt. De får ikke barna fingra inn i... og inneholder stoff de drar med seg tilbake til sine kompanjonger og som dreper dem alle [8D][;)]

Back
Topp