Vi har fått et problem

Celene

Elsker forumet
Her er kveldssoving virkelig blitt et problem..
uansett hvor trøtt han er vil han ikke sovne... Øynene triller i hodet på han...hna har fått pupp og en flaske med litt ekstra...Men allikevel faller han ikke til ro i senga på kveldstid.

På dagen sover han opptil 4 timer og er kjempe lett.. sovner i babygymmen eller i vogna..

Men på kvelden er det skrikking i flere timer... har noen noe tips??

jeg blir gla?
Han sovnet jo av seg selv før...

kanskje han begynner å få tenner? mulig det hjelper å smøre på dentinox?
jeg vet ikke helt, men de dagene Håkon tar av på kvelden hjelper det kun å
rusle rundt med han hengende over armen sånn vi gjorde mye sist vi så hverandre,
da roer han seg. håper iallefall dere får til å sove igjen, han var jo inspirasjonen vår [:)]

Jeg fikk han rolig i dag.. med å rulle senga frem og tilbake .. men jeg er generelt i mot at han skal trenge ytre stimuli for å sovne.

Vi har natta rituale...
bading eller stell
pupp
legge seg
eventyr og sang
så en flaske mme /hvis jeg føler at det var lite melk i puppen på kvelden.. er litt opp og ned
deretter sier vi godnatt og setter på en spilledåse.

før var det sove medisin...
nå setter han i gang med skrik av en annen verden- det høres virkelig ut som om jeg mishandler han [:(]

Men men.. han er så liten enda.. at jeg får vel heller godta at han noen ganger trenger litt ekstra sovehjelp... men håper han kommer tilbake til normalen

Uff, håper det bedrer seg igjen!

Vi har også litt opp og ned med leggingen om kvelden. Noen ganger går det fint, og andre ganger er det bare skrik og hyl! Synes også det er fælt å høre på, men når jeg vet han er mett og har tørr bleie, så må jeg bare holde ut[&o]! Tror faktisk det er slik her at når han blir litt overtrøtt er det verst! Synes det er vanskelig å vite nøyaktig, men han virker ganske utspekulert[;)], for han slutter jo å gråte med en gang vi kommer inn og han ser oss[:D], og får han komme opp på armen, så ler han jammen meg også[:D]!

Prøver å få han til å sovne i sin egen seng, men noen ganger sovner han ved puppen eller bare i armen før vi har rukket til senga.

Nå i kveld sovnet han i vippestolen sin, hadde egentlig ikke tenkt at han skulle legge seg ennå, men jeg var ikke sen om å få han i senga, så i dag får jeg skikkelig lang kveld alene[:D][:D]

For oss var løsningen et kveldsbad før leggetid.
Før vi begynte med det, gråt hun ei stund ved puppen og ville ikke roe seg. Brukte ofte tre kvarter, en time på å legge henne. Og måtte springe opp igjen på loftet etter hun var lagt og gi sutten et par ganger.

Nå bader jeg henne i Natusans olje med den gode lukten, som skal hjelpe de små til å sovne lettere og sove bedre. Er lilla på flaska.
Flere som har prøvd den?
Nå tar hun puppen mye lettere etter badet, roer seg lett. Sovner med ei gang. Slipper å spring å gi sutten. Og sover litt lenger første økta på natta.

Så jeg håper vi kan få det som en grei rutine; bading, ny bleie, pysjamas, pupp med vuggesang, rap og senga. [;)]

Men ikke alltid like lett med leggetid nei.. Lykke til!

okei.. en halv time er IKKE noe her...
han kan være sint / lei/ skrikkete i opptil 2 timer...
vi lar han gråte... er innom ca hvert 10 min og snakker rolig og klapper på kinnet til han roer seg... men det setter i gang igjen etter 1 min..

vi får se hva som skjer i kveld

Back
Topp