Vi har enda ikke kjøpt vogn!!

Jeg tror ikke Stikke Trailz er en pinglete vogn. Den tåler mye har jeg forstått og fungerer fint i byen og på landet.
Vi har kjøpt en Emmaljunga nex 90 nettopp fordi jeg tenker at den er god å trille på grusen og i byen. Det ser ut som den tåler litt fordi den har store hjul. Jeg tror også den kan bli ganske liten i bilen. Jeg liker også designe på Nex 90 bedre en designet på de andre Emmaljunga vognene.

Veit du hva som er forskjell på ntx90 og ntx60? :)
 
Jeg har jo lyst på den, men sambo syntes den ser så pinglete ut.. Han vil ha emmaljunga.. Vi blir jo ikke enig.

Stokke trailz er langt fra en pinglete vogn. Hadde den til storebror. Det er den største vogna jeg har hatt. Den lille emmaljunga viking vogna til lillrsøster ble sol å gå med en liten dukkevogn til sammen likning.
 
Veit du hva som er forskjell på ntx90 og ntx60? :)

Ja, nxt 60 er en mindre utgave av nxt 90. Den har mindre hjul. Jeg tror nxt90 generelt er en litt mer robust vogn :)

Nxt90 er litt vanskelig å få brukt synes jeg, de var veldig dyre på Finn. Stokke Trailz tror jeg er lettere å få brukt til en rimelig pris. Jeg gleder meg veldig til å bruke vogna vi har kjøpt :)
 
Vi var i butikken og sjekket vogner. Prøvde Emmaljunga men fant fort ut at den "vibrerte" veldig i tillegg til å være tung, så da gikk vi heller for Britax Smile 2 pga den var lett å felle og åpne, i tillegg til enkel å bytte om på delene og ble mye mindre enn de emmaljunga vi så på når man skulle felle den ned og ikke minst lettere å løfte osv. Sittedelen har jeg forstått har også kommet best i test.
 
Kanskje lurt å ta seg en runde og sjekke ut hva dere syns er beste å trille, legge sammen osv..få de som jobber med vognene til å demonstrere funksjonene :) vi svarer ut fra personlige preferanser og det som passer mitt bruk trenger nødvendigvis ikke passe ditt.
Vi har to store biler og trenger egentlig ikke tenke så mye på om vognene tar plass, men kan få vogna inn i en knøtte bil om vi vil.
Har aldri opplevd vibrering på mine emmaljunga vogner, men så har jeg gått for en god «gammeldags» type vogn.
Stokke og emmaljungas bagg er så og si samme størrelse stokke har et mere moderne utseende.
Det finnes jo ett hav av vogner og størrelser, husker ikke hvilket merke jeg hadde til første.. ikke noe kjent i alle fall.. små hjul og slet på meg muskler for å komme frem på vinterføre.. ønsket meg langt bort fra landet...
 
Emmaljunga med faste lufthjul er vertfall veldig bra på slaps og snø, hadde en smart duo til de to eldste der eldste var januarbarn. Eneste klagen min på den vogna var at den var tung, men det var ikke nok til at vi byttet til nestemann.

Stokke Trailz var egentlig drømmevogna nå når vi skal ha nr 3, men etter å ha trillet den litt (svogeren min har den) så syns jeg dempingen ble for dårlig til mitt bruk da jeg kommer til å gå i mest mulig ulendt terreng. Samme gjelder egentlig Emmaljunga nxt90, tror dette gjelder de fleste vognene med den type understell.

Syns Britax go big virker som en veldig god vogn på vanskelig føre, med god demping og store hjul, lest mye bra om den.

Endte opp med en brukt Emmaljunga super nitro, og selv om utseendemessig ville jeg gjerne hatt noe mer moderne virker den som eg god vogn. Med store, svingbare hjul og god demping. Så kan mannen som helst vil ha lik den vi hadde før heller låse hjulene.

Hadde nok forresten gått for en Britax smile 2 om vi skulle kjøpt ny, kommer veldig bra ut i tester og prisen er rimelig.
 
Vi har kjøpt Bugaboo Fox, men tror ikke den er lett å få tak i brukt. Vi stod mellom Trailz og Fox før vi prøvde i butikken. Endte opp med Fox siden vi begge likte bedre den i bruk og fordi jeg så ut som en dverg når jeg trillet Trailz :joyful: Mange bekjente har Fox og skryter veldig, så håper og tror vi har valgt riktig :happy:
 
Vi har kjøpt Bugaboo Fox, men tror ikke den er lett å få tak i brukt. Vi stod mellom Trailz og Fox før vi prøvde i butikken. Endte opp med Fox siden vi begge likte bedre den i bruk og fordi jeg så ut som en dverg når jeg trillet Trailz :joyful: Mange bekjente har Fox og skryter veldig, så håper og tror vi har valgt riktig :happy:

jeg ville ha fox jeg også . men finnes ikke brukt, nå ha rjeg fått kjøpt meg vogn! det ble en NTX90 outdoor timber, som er brukt til et barn.
 
Her ble det stokke trailz , robust, høy og flott vogn! Gleder oss til å bruke den :)
 
Kjøpte en fin brukt en idag, en Brio Smile. Så nesten ny ut, å virker veldig ålreit :D På tide å få på plass vogn med 22 dager igjen til termin fant vi ut :angelic:
 
Back
Topp