Vi har enda ikke kjøpt vogn!!

Jusom

Elsker forumet
Septemberbarna 2019
Juligull2021
Vi blir ikke enig i hvilken vogn vi skal kjøpe. Ønsler å Kjøpe brukt.
Nå må jeg få kjøpt vogn. Det er det siste som mangler.

Kan ikke dere hjelpe meg med å anbefale noe. Kriterier er at jeg triller en del på grusveg, og triller i på snø.

Hjelp ♥️
 
Kanskje denne artikkelen som omhandlar å velgje riktig barnevogn kan vere til hjelp?
Tild ditt bruk ville eg kanskje anbefalt ei vogn med skikkelege hjul og ikkje ei typisk "kjøpesentervogn". Eg har faktisk hatt ei vogn som er lett å slå saman til å ha med i bilen på butikken og lignande, og ei vogn til å trille turar på dårlig føre.
Håper nokon som har ei vogn som kan gjere begge delar svarar så du får gode tips :D
 
Vi har emmaljunga mondial deluxe. Ville ha store faste hjul pga føret som er her. (Har lånt ei lita «by» trille for bilstolen med 3 hjul. Bare for enkeltheten.)
Har hatt emmaljunga som favoritt hele tiden, stor og robust vogn.
 
Emmaljunga med store faste hjul, eller simo kombi. Har selv hatt simo kombi og værr veldig fornøyd med denne. Bor på bygda,og trillet mye på grusveier med tidvis MYE snø. Ønsker for mitt 3. barn (om jeg blir gravid) Tfk joggster.
 
Har kjøpt Emmaljunga edge duo brukt. Underdelen er hjul med luft og den va lett og enkel å trille. Ville anbefalt noe sånn. Som de sier over her så har jeg hørt at hjula som er sånn hard uten luft inni ikke er noe god å trille på ute.
 
Vi hadde en Emmaljunga Edge Duo til forrige og skal bruke den nå og. Det er en kjempegod vogn til bruken du skisserer! Fordeler er at det er en stor og romslig bag som man har lenge, den er robust, enkel å trille (så lenge man har tilstrekkelig med luft i hjula, hadde litt lite i starten og da ble det fort tungt. Men det går nok under brukerfeil :hilarious:) - generelt ei veldig god vogn, synes jeg. Også veldig fornøyd med sportsdelen. Bakdeler med den er at den er stor og tar mye plass i bagasjerom/oppbevaring ellers, og at myggnettingen i kalesjen ikke blir helt tett, så vi har brukt separat myggnetting - sånn som du drar over hele vogna. :)

Edit: Vi har understell med fire faste lufthjul!
 
Emmaljunga edge duo med outdoor understell eller superviking med samme understell :)
 
Har kjøpt Stokke Trailz med terrenghjul, mest fordi mannen er veldig høy og trenger en høy vogn. Jeg liker også at jeg ikke må stå dobbelt for å løfte babyen inn og ut av bagdelen. Føler jeg må det med Emmaljunga, og jeg er bare 1.70. Den virker også veldig god å trille på ulike underlag, har testet en venninne sin endel. Den store kurven under er også en bonus. :)
 
Stokke trailz 2016mod! Bor på bøgda, med mye snø og slaps om vinteren. God vogn!
 
Vi har kjøpt Britax smile 2. Ikke fått prøvd den ordentlig enda, unntatt i butikk, men har et godt inntrykk :) Veldig lett og fin å trille, vendbare sportsdel, gode hjul, stor kalesje på sportsdelen og stor handlevogn under. Har ikke prøvd den på snø og grus foreløpig da.
 
Stokke trailz 2016mod! Bor på bøgda, med mye snø og slaps om vinteren. God vogn!

Jeg har jo lyst på den, men sambo syntes den ser så pinglete ut.. Han vil ha emmaljunga.. Vi blir jo ikke enig.
 
Har kjøpt emmaljunga mondial de lux, med store hjul! Her er det stort sett slaps hele vinteren, så må ha en stødig vogn med store hjul :)
Har også en baby jogger City elite, uten bag da. Den har jo også store hjul, å er betraktelig mindre en emmaljungaen. Så den tar vi sikkert i bruk til våren, å blir garantert med på ferie, så vi får plass til litt annet enn vogn i bilen også :p
 
Vi har Emmaljunga NXT90 og er veldig fornøyd med den. Syns den fungerer bra til både kjøpesenterturer og trilleturer. Til bruk på vinteren når det er mye snø har vi ekstra framhjul sånn at den blir en firhjuling med fire faste, store hjul. Skal være ganske mye snø for at man ikke får trillet da.


https://m.babyshop.no/nxt90-quad-kit-2-frontwheels-lounge-2018/p/182534


Men er tar den stor plass i bilen? Trur vi faller på en sånn en nå siden samboer har bestemt seg for at det må være en emmaljunga.. Da sa jeg det måtte bli en NXT90. Sybtes den ser penere og rein hvis du forstår.
 
Jeg har jo lyst på den, men sambo syntes den ser så pinglete ut.. Han vil ha emmaljunga.. Vi blir jo ikke enig.
Samme
Men er tar den stor plass i bilen? Trur vi faller på en sånn en nå siden samboer har bestemt seg for at det må være en emmaljunga.. Da sa jeg det måtte bli en NXT90. Sybtes den ser penere og rein hvis du forstår.

Gå inn på emmaljunga sine nettsider.. der har di vist test på hvor liten plass som trengst :)
 
Jeg har jo lyst på den, men sambo syntes den ser så pinglete ut.. Han vil ha emmaljunga.. Vi blir jo ikke enig.
Pinglete? Det er en utrolig stødig og god vogn. Har hatt mange turer med den på ubrøytet veg, og kom fram uten problem. Har en emmaljunga også, til bruk i barnehagen. Måtte venne ungen til å sove i den før bhgstart, og det er faktisk den værste vogna jeg har trillet noen sinne. Ustø, tung og vanskelig å manøvrere. Fikk vondt i ryggen av den også, fordi den var så ekkel å trille.
 
Pinglete? Det er en utrolig stødig og god vogn. Har hatt mange turer med den på ubrøytet veg, og kom fram uten problem. Har en emmaljunga også, til bruk i barnehagen. Måtte venne ungen til å sove i den før bhgstart, og det er faktisk den værste vogna jeg har trillet noen sinne. Ustø, tung og vanskelig å manøvrere. Fikk vondt i ryggen av den også, fordi den var så ekkel å trille.

Min mann syns også den er «pinglete» i den forstand at det var mange plastdeler.. mannfolk tenker mere på rep og vedlikehold.
Ellers ei kjempe bra vogn.
 
Jeg tror ikke Stikke Trailz er en pinglete vogn. Den tåler mye har jeg forstått og fungerer fint i byen og på landet.
Vi har kjøpt en Emmaljunga nex 90 nettopp fordi jeg tenker at den er god å trille på grusen og i byen. Det ser ut som den tåler litt fordi den har store hjul. Jeg tror også den kan bli ganske liten i bilen. Jeg liker også designe på Nex 90 bedre en designet på de andre Emmaljunga vognene.
 
Men er tar den stor plass i bilen? Trur vi faller på en sånn en nå siden samboer har bestemt seg for at det må være en emmaljunga.. Da sa jeg det måtte bli en NXT90. Sybtes den ser penere og rein hvis du forstår.

Jeg har ikke noe å sammenligne med da vi ikke har prøvd andre duovogner. Fant en video fra Emmaljunga selv: https://youtu.be/J1-W4OF4tiM Spørs hvor ofte dere tar dere bryet å ta av hjulene da :p Så vil jo baggen/sittedelen komme i tillegg.
 
Back
Topp