Vi får nye avent-flasker uten bpa:)

x1xTheaBella

Glad i forumet
Fikk pm med tips om dette:)

Vi ønsker å erstatte dine eksisterende flasker med BPA frie flasker, det du gjør da er at du sender inn de flaskene som er i polykarbonat som det står ”Philips Avent” på og som er under 2 år til denne adressen:

Midelfart Sonesson AS
Drammensveien 134,
Postboks 144 Skøyen
0212 Oslo

Merk pakken med ”retur Avent” og send med din adresse.

Siden skruringen (den hvite ringen) og silikonsmokken ikke inneholder BPA anbefaler vi deg å beholde disse, siden de passer på de nye flaskene du får – ingen vits i å returnere disse, bedre å bruke de:) Da sender du inn kun selve flaskedelen i gjennomsiktig hard plast.

Dersom du er avhengig av flaskene daglig vil jeg anbefale deg at du beholder noen flasker, og sender inn disse senere til du har mottatt noen nye fra oss. Evt. kan du bruke skruringen og tåtesmokken på våre Magic kopper eller VIA beger – da får du en fullverdig tåteflaske og et  BPA fritt alternativ. Både Magic koppene og VIA begrene er kjekke og ha til senere/annen bruk. Vi prøver å levere ut nye flasker så fort som mulig, men de sendes fra England så vi kan ikke garantere at vi kan sende de med en gang.

Det vil da si at alle som har Aventflasker som er UNDER 2 år gamle, kan sende dem inn til Philips og få nye BPA-frie i retur!

Fikk akkurat samme beskjed på apoteket i dag. Hun delte ut en lapp hvor adressen sto. Jeg blir å sende inn de flaskene jeg har som inneholder bpa. 

Får vi de gratis tilbake da?[:)] Eller blir jeg plutselig å ende opp med en stor regning fra de? [8|]

Jeg også,så de fine Jørgenguttene ikke får i seg styggheter:)  Jeg hadde egentlig ikke tenkt å bytte ut siden jeg så for meg å måtte kaste de 18 flaskene jeg har,men siden vi får bytta inn så skal jeg gjøre det:)

Regner med det er gratis når det står at vi får bytte. Men har ikke tenkt over det:/  Jeg skal bytte inn 18 flasker,det kan bli dyrt isåfall[&:]
Blir litt å sende å da.

På den lappen jeg fikk på apoteket sto det spesifikk at det ikke gis retur på avent smukker og pumper. Om de inneholder bpa vet jeg ikke. 

du kan jo sende flaskedelen,men selve pumpedingsen er jo ikke i kontakt med melka i mer enn et par sekunder før det renner ned. Tror ikke det gjør store skaden altså;) Værre med flaskene der man oppbevarer melk kanskje?

Back
Topp