Vi får ikke sende med leverpostei i barnehagen lenger

En tråd i 'Livet med barn 0-1 år' startet av Persienna, 4 Nov 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
Trådstatus:
Stengt for ytterligere svar.
  1. Salvia Forumet er livet VIP ❤️ Augustlykke 2020 ❤️ Julibarna2014

Signerer denne.

2. Nøstet Lesehest. :-) VIP

Veldig bra skrevet! Fullstendig enig med deg.

• Liker Liker x 1
  3. Sleepwalker Elsker forumet

Spesielt???

4. SingerAlite Gift med forumet Novemberlykke 2015 VIP

Du må faktisk slutte med den pekefingeren din på alle og hverman som du mener har fordommer og er rasistiske opp i mente. Du peker ut feile folk uansett. :p Nei, du får krangle på deg noen som er villige til å gå i fellen din.

• Liker Liker x 1
  5. Krösa Maja Forumet er livet

Synd at noen får denne tråden til å handle om rasisme isteden for det den egentlig handler om.
    Beste er kanskje å overse slike innlegg?

Jeg hadde ikke akseptert dette TS, jeg hadde sagt til barnehagen at jeg ble såpass paff på foreldremøte så fikk ikke sagt hva jeg mente.
    Og at det er uaktuelt at man ikke ska l få spise noe slikt pga andres religion.
    Håper det ordner seg for dere :)

• Liker Liker x 2
  6. Bkno0804482 Flørter med forumet

Å
    krangle? Nei. Bli irritert og gi tydelig beskjed? Ja;-)

7. Bkno0804482 Flørter med forumet

Overse gjerne om du føler deg truffet :)

8. 1gangs:) Glad i forumet

Herregud, dette hadde eg ikkje godtatt!!! Priser meg lykkelig for at bhg serverer alle måltider så vi slipper tenke på slikt !

9. Chihaya Forumet er livet VIP Novemberlykke 2016 Novemberskattene 2014 <3 Desemberskattene 2014

Du ser tydeligvis bare en side av saken.

Jeg kjenner flere hyggelige muslimer som lever etter de samme prinsippene som den kristne tro (islam er tross alt en avgrening og den yngste religionen), men det er mange som sier en ting og gjør noe annet.
    Tro ikke at alle muslimer er som den snille søte kompisen din.

Jeg har blitt kaldt hore på Grønland av muslimer fordi jeg er blond og skulle handle salat på Meny. Jeg har fått ropt haram etter meg enda jeg ikke er forfengelig å bruker sminke engang. Gikk med vid pologogenser og langt skjørt til nedfor anklene fordi jeg var redd for å bli trakasert da jeg bodde på Grønland.
    Jeg har blitt antastet på det groveste fordi jeg ikke er muslim, det er tillatt.
    Både muslimske kvinner og menn har snakket nedsettende til meg uten grunn.
    Jeg har fått mitt barn skremt av en dame i niqab( ja, med vilje og hun lo hjertelig ala cruella de vil og satt å hylte på en buss og ingen turte å be henne slutte av fare for å bli kaldt rasist. Jeg GRÅT for mitt da 3 år gamle barn som ble hysterisk redd og fikk masse støtte fra fremmede når denne damen gikk av)

Likevel velger jeg å behandle alle med den respekt jeg mener de fortjener fordi ikke alle er like. Men når man utsletter seg selv og de norske innarbeidede verdiene for å tekkes en religion som oppfordrer til sharia, da er det ikke greit. Nordmenn generelt er for naive i sin søken på å være politisk korrekt.

Det er ikke bare "vi" mot dem her. Det er MANGE som ikke vil tilpasse seg og krever at norge tilpasser seg. Ikke alle er like selv om du tilsynelatende bare har gode erfaringer. Verden er ikke svart hvit og jeg synes ditt syn er for lite nyansert.

• Liker Liker x 5
    • Vinner Vinner x 1
  10. Nøstet Lesehest. :-) VIP

Skulle trykket hjertelig i tillegg, synes synd på barnet ditt. Dette var veldig bra formulert jeg er fullstendig enig med deg fordi dette er sant. Helt vilt at man er "lovlig vilt" fordi man ikke er muslim!

11. Chihaya Forumet er livet VIP Novemberlykke 2016 Novemberskattene 2014 <3 Desemberskattene 2014

Vel, som jeg sa jeg kjenner heldigvis til mange folk jeg ser opp til og respekterer som er muslim og.
    Men når noen sitter å sier stakkars muslimer som må tåle så mye urettmessig. Det blir helt feil. Hver og en er ansvarlig for seg selv og det er nok like mange meninger blant muslimene som "andre" og muslimene må selv ta et oppgjør med uønskede holdninger innad på lik linje med alle trossamfunn som har særegne retningslinjer. Vi må ha såpass respekt for hverandre at vi kan omgås uten at religion skal utgjøre et problem.

:)

• Liker Liker x 1
  12. Nøstet Lesehest. :-) VIP

Ja, absolutt! Kjenner også både muslimer og folk innen andre religioner. Respekten må gå i flere retninger, ikke bare en vei.

• Liker Liker x 1
  13. Blu-Ray Forumet er livet Novemberlykke 2015 Oktoberskattene 2015

Lurer på når barnehagene skal forby kjøttpålegg, hvis noen foreldre&barn er vegetarianere..

• Liker Liker x 1
  14. Chihaya Forumet er livet VIP Novemberlykke 2016 Novemberskattene 2014 <3 Desemberskattene 2014

<--veggis :p

Her er barnehagen livredd for å gjøre noe feil. De ringte meg til og med når de ved en feil hadde gitt ungen vaffelrøre med egg.

Døde hun, spurte jeg? Ne-ei?! Men så fint, da gikk det jo bra. :) Staakkars ped.lederen lo litt nervøst da. MEn hun tok poenget :)

Vi spiser ikke kjøtt, melk og egg hjemme, men jeg ser ikke noe poeng i å begynne å korsfeste noen for å ved en uhell ha gitt ungen mat med egg. Hun er tross alt ikke allergisk og 1. å være vegetarianer er et personlig valg, og 2. hun er et barn som ikke kan stilles til ansvar for sine handlinger. Barn utforsker. Det er lov :)

Og skulle hun stjele den kokte skinka fra matpakken til naboen, ja så kan jeg ikke gjøre noe med det heller og jeg dør ikke selv om vi har tatt et valg om at vi ikke spiser dyr og prøver å begrense bruken av døde dyr for både sjelero og miljø. :)

• Liker Liker x 10
  15. Chica Flørter med forumet Augustmødrene 2014

Hadde ikke godtatt det. Hadde tatt hensyn om det ble opplyst om kraftig allergi, men ikke ellers. Mitt barn spiser da sin egen matpakke!

16. Bkno1032252 Første møte med forumet

Hei jeg jobber som pedagog i en barnehage midt i byen og der er det barn fra forskjellige kulturer og religioner. Det er foreldrene som bestemmer på hvilket pålegg barna skal ha på brødskivet sitt. Men vi informerer foreldre på foreldremøte og samtaler vi har to ganger i året at barn trenger sunne matpakker. Det vil si grovbrød, sunt pålegg og masse frukt og grønnsaker. Barnehagen kan ikke bestemme hva barna skal ha som pålegg. Jeg er muslim og spiser ikke svin men leverpostei er en sunn pålegg og barna elsker det og når du sier at det er pga. Av en muslimsk barn så tenker jeg at det er ikke det muslimske barna som spiser og det gjør ingenting hvis hun befinner seg i samme rom. Hvorfor tar bhg hensyn til det ene barna men ikke andre barna som vil ha leverpostei i bhg.
    Det synes jeg at du skal ta en prat med pedagogisk lederen eller med styren.

• Liker Liker x 4
  17. mamma0409 Forelsket i forumet

Kan vel ikke KREVE at all mat dere sender med ungene skal være økologisk og sukkerfri. Da må de da ha et mattilbud i BHG. Altså nå syns jeg det er helt greit å unngå for mye sukker og hadde ikke hatt noe i mot at BHG ikke ønsket sukker i maten. Sender heller ikke nevneverdig mye sukker med mine egne unger på skolen. Det blir en youghurt innimellom. Men hadde gått en grense for meg hvis de ville at all mat vi sendte med i BHG skulle være økologisk. Men det var uansett leverposteien jeg reagerte mest på. Kan ikke skjønne at BHG kan bestemme noe sånt.

18. Dragen Elsker forumet Sommerfuglene 2017

Nå var dette en bhage der barna sjeldent hadde med mat, kun mat til turdager. da trengte ikke maten være økologisk, men den skulle være sukkerfri. Betalte litt ekstra i kostpenger, men hadde glatt gjort det igjen. Men den leverpostei greia er sær, og da hadde jeg satt meg på bakbeina (så fremt allergi ikke var grunnen).

19. Milla92 Elsker forumet

Det hadde jeg absolutt ikke akseptert!!!Galskap!!!

• Liker Liker x 1
  20. Blu-Ray Forumet er livet Novemberlykke 2015 Oktoberskattene 2015

Dere har et sunt syn på det:) godt å lese.

• Liker Liker x 1
Trådstatus:
Stengt for ytterligere svar.

Del denne siden