Dramadama
Gift med forumet
Tror den "lære å spise selv" tiden var den beste perioden i min (nå avdøde) hund sitt liv...MICAmor skrev:
Han lå pal under høystolen til minsten og "ryddet unna" alt som kom mot gulvet..
Han fikk jo ikke lov til å grise,men grising blir det uansett når man er 12-14 mnt og lærer å spise selv. Hendene i maten var NEI,da satte jeg maten lenger unna,vasket hendene med en klut ,og tok mat på skjeen hans. La skjeen på en tom skål forran ham.. Brukte ørten skjeer,slik at det alltid lå en skje klar når han hadde fått den første i munnen -øret - bikkja ,eller hvor den nå havnet.. Etter et par skjeer slik fikk han tallerkenen forran seg igjen,og skje. Klar for å prøve selv igjen. Hendene i maten? - samme runde ,fjerne tallerken osv osv.
Så vær konsekvent motstander av grising,så skjønner unger fort at det ikke er greit. Investere i en langermet plastsmekke med matlomme er også smart..
Så jeg er vel litt enig med dere begge to - men mest med deg. Ungen må jo lære å spise selv - men man trenger ikke tillate hender i maten osv....
Hehe. Vi har tre hunder som sitter klar utafor dørstokken og vil hive seg over alt som havner på gulvet. Det har blitt knuffing ut av det en gang, så de får ikke lov før vi har fått berga unna ungen ;)